• BIST 9549.89
  • Altın 3005.805
  • Dolar 34.5348
  • Euro 36.0249
  • İstanbul 4 °C
  • Ankara 18 °C

Eminönü-Alibeyköy hattına elektriğini yerden alan tren

Eminönü-Alibeyköy hattına elektriğini yerden alan tren
Eminönü’nden başlayarak haliç sahili boyunca ilerleyerek Alibeyköy’e ulaşacak olan Eminönü-Alibeyköy tramvay hattı ‘APS’ adı verilen yerden beslemeli elektrik sistemiyle çalışacak.

Fransa’da; Tours, Orleans, Reims, Angers, Bordeaux şehirleri, Dubai'de; Rio, Sidney, Cuenca, Lusay gibi 10 noktada bulunan bu sistem, taşıyıcı rayların ortasındaki üçüncü bir raydan elektrik alarak çalışıyor. Hattın üzerinde herhangi bir kablo, tel ya da direk bulunmuyor.

Potansiyel büyük

Sistemini bu tramvay hattına tedarik eden Alstom’un Türkiye Genel Müdürü Arban Çitak, Türkiye’de demiryollarının anahat ve şehirler olarak ikiye ayrıldığını belirterek, “Türkiye’de şu anda 15 bin km anahat bulunuyor. Bunun 2 bine yakını hızlı tren hattı. 2023’e kadar 25 bin kilometreye ulaşmak hedefleniyor. Bu iddialı bir hedef. Mevcut hatların yüzde 65’i de henüz sinyalli ve elektrikli değil. Bu konuda çalışmalar devam ediyor. Bu nedenle Türkiye’de büyük bir potansiyel bulunuyor” diye konuştu.

Hedef 1000 km

Türkiye’de şu anda 12 ilde raylı sistem bulunduğunu, İstanbul’un da toplamın yüzde 80’ini teşkil ettiğini ifade eden Çitak, şunları söyledi: “İstanbul’da 160 km hat bulunuyor ancak ihtiyaç yaklaşık 1000 km. İstanbul’da metro hatları çok geç başlasa da son 20 yılda çok kısa sürede büyük bir yol kat edildi. 2020 hedefi 400 km. hedef sadece bu ağların artması değil aynı zamanda entegrasyonu. şu anda İstanbul’da 6 tane proje devam ediyor.”

Zeminden enerji

Devam eden hatlardan birinin Eminönü Alibeyköy olduğunu ifade eden Çitak, 10.1 km uzunluğunda, 14 istasyona sahip hattın katenersiz (kablo ve telsiz) olacağını belirterek, “Tramvaya enerji, zemindeki güç besleme rayları ile sağlanıyor. elektrik, sadece tramvay aracı rayların üzerini tamamen kapladığında etkinleşiyor. Böylece raylar boşken, güvenli bir şekilde yolcu trafiği mümkün oluyor. Bu sistemle kamulaştırma bedelleri azalıyor, ağaçlar kesilmiyor. Doğa ve kentin tarihi dokusu korunuyor. tramvay, bu tarihi hatta adeta süzülerek ilerleyecek” dedi.

Bilgi yatırımı da yapıyoruz

Son 3 yıldır sadece ulaşım sektörüne odaklanan Alstom’un Ortadoğu ve Afrika bölgesi İstanbul üzerinden yönetiliyor. Bugüne kadar Türkiye’de pek çok projede aracı ve imzası bulunan Alstom’un yalnızca üretim yatırımı yapmadığını anlatan Arban Çitak, “Aynı zamanda Türkiye’de dünyaya insan gücü ihraç ediyoruz. İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ile işbirliğimiz var. İstanbul’da yetişen 25 elemanımız dünyada çeşitli görevlerde çalışıyor. Türkiye’ye bilgi yatırımı da yapıyoruz” diye konuştu.

 

 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim