Analizciler, her biri takriben 20.000 dolar tutan 18-20 milyon kadarlık bir tank ihtiyacı öngörüyorlar. Bu da 360-400 milyar dolarlık bir tutar yapıyor.
Bu ihtiyacın yarısı kadarını Avrupa'ya yerleştirmek gerekecek. Çin ise, 2025'te, tek başına 4 milyon dolayında şarj tankına ihtiyaç duyacak. ABD'de şarj tankına duyulan ihtiyaç Çin'e oranla daha düşük. Bunun bir nedeni de elektrikli taşıtlara yönelişin ABD'de Çin'e göre daha yavaş gerçekleşecek olması.
Bankanın hesaplamaları, şarj tanklarına duyulacak ihtiyacın gelecek 8 yıl içinde hızla artacağını, buna karşılık elektrikli arabalar için elektrik akım ihtiyacının, en azından 2025'e kadar, aynı düzeylerde kalacağını belirtiyor. Bundan sonra, 2035 yılına değin, elektrik akım talebinin %11-12 oranında artması öngörülüyor.
Çin'de oluşacak gelişmelerin gösterdiği, bu ülkede 2035'ten itibaren elektrikli araçların enerji talebinin toplam enerji ihtiyacının aşağı yukarı %7'sini tutacağı yönünde.
2015 elektrik fiyatları temel alındığında, 2.700 kilovatsaatlik bir tüketim ile Avrupa'da elektrikli taşıtların şarj maliyeti yılda 900 dolara kadar varacak. Elektrik enerjisinin daha ucuz olduğu Çin ve ABD'de ise bir elektrikli otomobil için şarja yılda 540-560 dolar harcanacak.