Türkiye'nin global markalarından olan Ekol Lojistik, 2019 vizyonunu açıkladı. Mevcut 7 bin çalışanı ile dünya çapında 14 ülkede ofisi bulunan Ekol lojistik, 2 yıl içinde ofis sayısını 45 ülkeye kapsayacak şekilde büyüterek, Intermodal taşımacılıkta Avrupa'nın lider firması olmayı hedefliyor.
Avrupa'da intermodal taşımacılığın öncülerinden olan Ekol Lojistik, Trieste-Kiel arasında yeni bir blok tren hattını hizmete açtı. Güney Avrupa'yı, Kuzey Avrupa'ya tren hattıyla Baltık-Adriyatik koridoruna bağlayan Ekol Lojistik, Kiel ile Göteborg ve Oslo'yu Stena Line ait bir Ro-Ro bağlantısıyla Kuzey Avrupa hattıyla birleştiriyor.
Trieste-Kiel blok tren hattı açılış töreni öncesi Türk basın mensuplarıyla biraraya gelen Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, İspanya'da 9 ofise ulaştıklarını belirterek, Avrupa'da her 150 kilometre de bir ofis açacaklarını söyledi.
2017 yılına Trieste Limanı içinde bulunan EMT Terminali'nin çoğunluk hisselerini satın aldıklarını ifade eden Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, "Ekol'ün genişleme stratejisinin devamı olarak İskandinavya, Kuzey Almanya, Baltık Denizi ile Güney Avrupa ve Türkiye, İran gibi ülkeleri birbirine bağlayacak yeni bir intermodal köprüyü devreye aldık. Kiel'e ulaşacak tren bağlantısıyla beraber, Göteborg, Oslo ve Malmö'ye cuma sabahından başlayarak teslimatlar yapılacak. Yeni bağlantımız ile Kuzey Almanya, Danimarka, Finlandiya, Norveç ve İsveç'e hızlı teslimat yapabileceğiz. Bu avantajı kullanarak Trieste ve Kiel arasındaki bu yeni intermodal çözümü kısa sürede haftada iki sefere çıkaracağız" diye konuştu.
ALTERNATIVE RO-RO, KUZEY AFRİKA'YI GÜNEY AVRUPA'YA BAĞLAYACAK
Ekol Lojistik'in büyümesine paralel olarak grup şirketi Alternative Ro- Ro'nun da yeni hatlar açmayı planladıklarını belirten Ahmet Musul, "Kuzey Afrika'ya hat açmak istiyoruz. Bunu da Ekol'ün orada kuracağı altyapı sayesinde yapacağız. Yetiştirebilirsek bu yıl içerisinde Ekol Lojistik olarak Fas'ta ofis açacağız" dedi. Valencia-Sete-Tangier Ro-Ro hattıyla Kuzey Afrika'yı, Güney Avrupa'ya bağlayacaklarını ifade eden Ahmet Musul, bu sayede yükü tren hattıyla Sete'den Kuzey Avrupa'ya taşıma imkanlarını olacağını kaydetti.
İspanya’daki yükü, deniz yoluyla Valencia’dan Sete’ye kadar getirip oradan trenle çıkarmanın daha mantıklı olduğunu ifade eden Musul, Sete'nin tren altyapısı ve lokasyon olarak en uygun liman olduğunu ve Intermodal taşımaya harika bir altyapı sağladığını söyledi. Fas'da otomotiv ana sanayi, otomotiv yan sanayi ve tekstilde ciddi bir potansiyel olduğunu belirten Ahmet Musul, Alternative'nin hizmete alacağı Valencia-Sete-Tangier Ro-Ro hattıyla Kuzey Afrika, Güney Avrupa'ya deniz yoluyla bağlanacağını ifade etti.
Öte yandan Alternative Ro-Ro'nun Yalova-Köstence-Poti arasında yeni bir üçgen hat açacağını söyleyen Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, arz-talep dengesini gözeterek verimli bir yapılanmaya gideceklerini söyledi.
Alternative Ro-Ro'nun Trieste'ye taşıdığı yükün yüzde 60'ının Ekol Lojistik'e ait olduğunu belirten Ahmet Musul, Sete Hattı'nın ise yüzde 90'ının Ekol'e ait olduğunu söyledi. Sete Limanı'na sefer yapan geminin 158 adet taşıma kapasitesine sahip küçük bir gemi olduğunu dile getiren Musul, filoya katılacak yeni gemilerle, Trieste hattında Ekol Lojistik yükünün yüzde 50'lerin altına düşeceğini sözlerine ekledi.
AVRUPA'DA KENDİ TRENİNİ KALDIRAN İKİNCİ FİRMA EKOL LOJİSTİK
Avrupa'da kendi trenleri ile taşıma yapan ikinci büyük lojistik şirketi olduklarını hatırlatan Ahmet Musul, şu anda Avrupa'da 48 tren hattı olduğunu ve 2 yıl içerisinde bu alanda lider olmayı hedeflediklerini açıkladı. Globalde ofis ağını hızla genişleten Ekol, yeni ülke açılımlarını da araklıksız sürdürüyor. Ahmet Musul, dünya çapında 14 ülkede ofislerinin bulunduğunu, bu sayıyı 2019 yılı sonuna kadar 45 ülkeye çıkarmayı planladıklarını anlattı. 15. şirket ofisini iki hafta içinde Slovenya'ya açacaklarını ifade eden Ahmet Musul, mevcut ülkelerdeki ofis ağlarının da hızla arttığına dikkat çekerek "İspanya'da 3 ofis planlıyorduk ancak bu sayı kısa sürede 9'a çıktı. İspanya CEO'muz 150 kilometreye yeni bir ofis açmayı hedefliyor" dedi.
Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, bu yıl içerisinde İpek Yolu'nda aktarma merkezi konumundaki Kazakistan'da da ofis açmayı planladıklarını söyledi.
KORUMACILIK, ÜLKE EKONOMİSİNE ZARAR VERİYOR
Türk taşımacılık sektörünü korumak amacıyla yapılan kısıtlamaların ülke ekonomine zarar verdiğini söyleyen Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, "Mersin Limanı'ndan İran'a gidecek yükü, İran plakalı araç taşıyamıyor. İran plakalı araca kısıtlama getirirsen, İranlı ihracatçı Mersin Limanı'na yük göndermez. Biz Hamburg Limanı'ndan Türk plakalı araçla Türkiye’ye gelen malı almaya imkanımız varken, niye İran plakalı araba gelip de kendi ülkesine gelecek bir malı başka ülke limanında almasın ki? Söyler misiniz? Bunun mantığı nerede? Bu kısıtlamalar Türk nakliyesini korumak mı? Yoksa limanımızı öldürmek mi? Dolayısıyla koruyoruz derken, fark etmeden öldürüyoruz aslında... Bu tür korumacılık limanlarımızın ticaretini düşürür. Türk taşımacılık sektörünü koruyoruz diye, ülke ticaretine zarar veriyoruz." diye konuştu.
EKOL LOJİSTİK, BÖLGESEL KADROLAŞMAYA ÖNEM VERİYOR
Ekol Lojistik'in dünya çapında açtığı ofislerin yönetimi için Türkiye'den kadro göndermediklerinin altını çizen Ahmet Musul, Bölgesel kadrolar sayesinde şirketin hızlı ve verimli çalıştığını kaydederek şunları söyledi; "Bizim şube hızımızı belirleyen tek şey kadro. Hiçbir ülkeyi Türkiye’den gönderdiğimiz kişilerle yönetmek gibi bir politika gütmüyoruz. Hep lokal insanlara şans veriyor ve doğru insanı bulduğumuzda da hemen o ülkede yapılanmaya karar veriyoruz. Çünkü artık yapılanma bizim için, copy paste dediğimiz çok basit, birbirine çok benzer şeyler. Eksik olan oradaki insan ve kültür. Mümkün olduğunca yoğurt yiyişimizi birbirine benzetmek için ‘One Ekol’ diye bir proje geliştirdik. Her ülkede bu proje sahipleri biraya gelip, konuşuyorlar. Bir taraftan süreçlerimizi geliştiriyoruz, bir taraftan da kültürel uyumu elimizden geldiğince zenginleştiriyoruz. İlk toplantı için her ülke yöneticisinden birer ikişer dakikalık ‘one ekol’ konseptinde çalışmayla ilgili görüşlerini anlatan küçük bir video göndersinler dedim. Her ülke gönderdi. Ukraynalı arkadaşımız duvarın önüne geçmiş anlatıyor, Polonyalı arkadaşımız ekranın önüne geçmiş, One Ekol'lü olmanın artılarını söylüyor. Yunanistan bir masanın etrafında 4 kişi oturmuş, telefon çalıyor bir arkadaş açıyor sonra yeni bir proje kazandık ne yapacağız diyorlar biri "One Ekollüyüz" biz yaparız diyor. Toplantının sonunda Polonya ülke müdürümüzün bir maili var, bugün yeni bir şey öğrendik One Ekol toplantıları çok yararlı oluyor içerik açısından Polonya ve Ukrayna sunum açısından İtalya ve Yunanistan bizden daha iyiler, bizim onlardan onların bizden alacağı çok şey var. Biz bir başarı hikayesi yazmak istiyoruz. Kâr bizim için bir şeylere sahip olmanın yolu değil, bu yapıyı sürdürebilmenin yolu. Kâr elde etmek zorundayız ama servet için değil, bu yapıyı başarılı kılmaya yetecek bir enerji için ve yaklaşım tepeden tırnağa böyle, başka bir şey görmüyorlar. Şimdi yapıda bu enerji olunca, kıpır kıpır bir organizasyon olmaya başlıyor ve korkunun, verimsizliğin bulaşıcı olduğu gibi umut da, keyif almada bulaşıcı, biz bu tarafını bulaştırıyoruz. Bir şeyi ortaya çıkartmanın mutluluğunu keşfettiriyoruz. Türk markasının ötesinde Türkiye’de doğmuş bir marka oluyoruz artık. Şu anda hiçbir şirketin bizim kadar globalleştiğini düşünmüyorum. Şu anda otuza yakın dil konuşuluyor ve her gün artıyor. Resmin çerçevesini çizdim, şimdi herkes yeteneğine göre bir bölümünü güzelleştiriyor. Hala değerlendirmelerimizi kârlılığımıza göre yapmıyoruz, başarı kriterlerimize göre yapıyoruz ve biz şube kârlılığını esas almıyoruz, ülke kârlılığını esas almıyoruz ‘One Ekol’ konsepti altında hala tek bir şirketiz gibi düşünüyoruz"
EKOL, BİRLEŞİK ŞİRKET YAPISINA SAHİP
14 ülke ofisi ve 7 bin çalışanı ile Ekol lojistik, uluslararası taşımacılık organizasyonuyla başlanılan noktadan itibaren, üçüncü parti lojistik hizmetlerini de sunan bütünleşik şirket yapısına sahip. Şirket, Türkiye'de toplamı 750 bin m2'yi bulan tesislerinin yanında; Almanya, İtalya, Romanya, Fransa, Yunanistan, Ukrayna, Bosna, Macaristan, İspanya, Polonya, Bulgaristan, Çekya ve İran'da toplamda 100 bin m2 alana sahip tesisleriyle hizmet sunuyor. Şirketin cirosu Alternative Ro-Ro ile birlikte 670 milyon Euro.
Haber ve Fotoğraflar: Recep CANPOLAT / Deniz Haber Ajansı