İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi temmuz ayı meclis toplantısında deniz taşımacılığı sektöründe uluslararası alanda takip etmekte zorlandıkları gelişmeler yaşandığını, yeni satın almalar ve hisse değişimlerinin devam ettiğini ve sektörün çıkışa yaklaştığını dile getiren Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Ege'de devcam eden limanları demiryolu ve karayolu ağlarıyla birbirine ve sanayi bölgelerine bağlayacak yatırımların tamamlandığı ölçüde Ege'nin hem lojistik merkez hem yatırım cenneti haline geleceğini söyledi. Öztürk, ekonomide tüketici güven endeksinin yükseldiği, ülkemize yabancı fon girişlerinin hızlandığı, borsada rekorların kırıldığı, dövizde yükselme eğiliminin hız kestiği bir ayın geçtiğini söyledi.
İşsizlik oranlarının çeşitli uygulamalarla gerilediğini dile getiren Öztürk, "Ekonomide olumlu eğilimin devam etmesi, kalıcı ve sürdürülebilir hale gelmesi için yüksek faiz cazibesiyle ülkemize gelen spekülatif fon yatırımları yerine doğrudan yabancı yatırımların artması ve özellikle de üretim ve ihracata dayalı büyüme şart" ifadesini kullandı.
Öztürk, şunları söyledi:
"Deniz taşımacılığı sektöründe uluslarası alanda takip etmekte zorlandığımız gelişmeler yaşanıyor. Yeni satın almalar ve hisse değişimleri devam ediyor. Olay artık kartların yeniden dağıtılmasını aştı, kartlar yeniden basılıyor. Konteyner hatları yeni ittifaklar kuruyor. En son Japon konteyner hatları uluslararası operasyonları tek çatı altında birleştirdi. Bu tedbirler sonucunda konteyner navlunlarında iyileşmeler yaşanırken, deniz taşımacılığı sektörü de krizden çıkışa bir adım daha yaklaşıyor."
"Ege lojistik merkez haline gelecek"
Ege Bölgesi'nde ise limanları demiryolu ve karayolu ağlarıyla birbirine ve sanayi bölgelerine bağlayacak yatırımların devam ettiğini dile getiren Öztürk, "İzmir-İstanbul otoyol çalışması iki taraftan devam ediyor, 2018 yılı sonunda tamamlanması planlanıyor. Bu yıl ihaleye çıkarılması düşünülen İzmir Körfez Geçişi Projesi'nde imar planı çalışmaları devam ediyor. Kemalpaşa Lojistik Merkez demiryolu bağlantısı tamamlandı. Seferihisar, Çeşmealtı, Bayraklı, Şakran ve Özdere marina projeleri ile balıkçı barınaklarının zemin etüt, ÇED ve fizibilite çalışmaları devam ediyor. Aliağa-Çandarlı- Bergama demiryolu hattının ihale çalışması sürüyor. Nemrut Körfezi liman bağlantı demiryolu bağlantı yolları hizmete başladı" dedi.
Tüm bu altyapı çalışmaları ile Ege Bölgesi'nin hem lojistik merkez hem yatırım cenneti haline geleceğini belirten Yusuf Öztürk, "Üretim Reform Paketi kapsamında Güney Marmara'da Bandırma'nın yanı sıra Kuzey Ege'de Çandarlı'ya da bir endüstri bölgesi kurulucak. Kuzey Ege Çandarlı Liman Projesi'nin üretim birimleri ve lojistiği birlikte ele alacak şekilde tasarlanması, son derece isabetli olacaktır. Bölgemizde ülkemiz dış politikasını, enerji ve deniz ulaşım koridorlarını ve dolayısıyla denizciliğimizi yakından ilgilendiren sıcak gelişmeler yaşanıyor. Çin demir ve deniz İpekyolu projesine hız verirken, Doğu Akdeniz de enerji kaynakları üzerinden küresel çekişmenin sonucu olarak ısınıyor. Ülkemiz limanları da bu gelişmelere ve küresel rekabete ayak uydurmak zorunda" diye konuştu.