• BIST 9549.89
  • Altın 3005.805
  • Dolar 34.5348
  • Euro 36.0249
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 14 °C

'E-ticaret AVM'lerin rakibi değil'

'E-ticaret AVM'lerin rakibi değil'
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği Başkanı Belgü, "E-ticaret ile rakip olarak gözüksek de birbirimizin cirolarını artıracak şeyler yaparız, rekabet potansiyeli aslında bize yeni kapılar açabilir." dedi.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, elektronik ticaretin alışveriş merkezlerinin rakibi olmadığını, bu rekabet potansiyelinin iki tarafın da cirolarını artırabilecek bir ortamı oluşturabileceğini söyledi.

Belgü, yaptığı açıklamada, alışveriş merkezi yatırımlarında bazı bölgelerde doygunluk yaşanmasına rağmen halen büyük ilçelerde yatırım potansiyelinin bulunduğunu ifade etti.

Ülke genelinde 387 AVM'de toplam 11,5 milyon metrekarelik kiralanabilir alanın bulunduğunu hatırlatan Belgü, 4-5 yıl içinde yapılacak yatırımlarla bin kişi başına düşen kiralanabilir alanının Avrupa ortalaması olan 206 metrekare seviyesine çıkacağını tahmin ettiklerini kaydetti.

AVM'lerin toplam cirosunun 2016'da 100 milyar doları geçtiğini vurgulayan Belgü, "Temmuz endeksinde yüzde 18'lik ciro artışı gözüküyor. Ağustos ayı için bayramın da etkisiyle yüzde 25 seviyesinde bir artış bekliyoruz. Okulların açılması ve yıl başına doğru giden periyotta büyüme hızının bu seviyede devam etmesini öngörüyoruz." ifadelerini kullandı.

"Yerli girişimci sektöre yatırım yapmaya devam ediyor"

Belgü, yabancı yatırımcı ilgisinde son dönemde azalma görülmesine rağmen yerli girişimcinin sektöre yatırım yapmaya devam ettiğini aktardı.

"Ticaret hacmi hızla artan elektronik ticarette Türkiye pazarına dünya devlerinin girmeye başladığını, bunun AVM cirolarını etkileyip etkilemeyeceği" yönündeki soru üzerine Belgü, e-ticareti rakip olarak görmediklerini ifade etti.

"Türkiye Alışveriş Merkezi Tüketici Algı Araştırması" sonuçlarına göre AVM'ye girenlerin yüzde 70'inin bugüne kadar hiç internet üzerinden alışveriş yapmadığı dile getiren Belgü, "Bu rakam çok düşük, e-ticaret konusunda daha gidilecek çok yolun olduğunu gösteriyor." diye konuştu.

AVM'lerin tüketici tercihlerindeki değişikliğe göre yeniden yapılandığını, dünyada önde gelen bazı markaların e-ticaretle eşgüdüm içinde çalışarak cirolarını artırmaya devam ettiğini dile getiren Belgü, sözlerini şöyle tamamladı:

"E-ticaret ile rakip olarak gözüksek de birbirimizin cirolarını artıracak şeyler yaparız, rekabet potansiyeli aslında bize yeni kapılar açabilir. Tüketici genelde internet üzerinde fiyatına baktığı ürünü alışveriş merkezinde görüp deneyerek satın almayı tercih ediyor. E-ticaret ile AVM'ler aslında birbirine yardımcı olur. Pazarı, işi büyütür, insanların daha çok alıveriş yapmasına vesile olur. Birbirimize rakip olarak gözüksek de birbirimizin cirolarını artıracak şeyler yaparız."

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Benzine indirim geldi28 Nisan 2020 Salı 01:40
  • Akaryakıta zam yolda24 Nisan 2020 Cuma 08:53
  • Benzin ve motorine büyük indirim22 Nisan 2020 Çarşamba 09:11
  • Petrol piyasası çöktü21 Nisan 2020 Salı 01:53
  • Benzin fiyatlarına indirim geliyor21 Nisan 2020 Salı 01:16
  • E-Ticaret yüzde 200 arttı20 Nisan 2020 Pazartesi 10:02
  • Araçtan inmeden BP Taşıtmatik ile akaryakıt temini17 Nisan 2020 Cuma 20:14
  • Mazota indirim geldi.. Gece yarısı ikisi de zamlanacak17 Nisan 2020 Cuma 14:16
  • Sabiha Gökçen’in terminal yatırımı bir yıl ertelendi09 Nisan 2020 Perşembe 06:30
  • Motorine 15 kuruş zam08 Nisan 2020 Çarşamba 20:16
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim