• BIST 9549.89
  • Altın 3005.805
  • Dolar 34.5348
  • Euro 36.0249
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 14 °C

Düzensiz göçü önlemek için 25 ilde sahil güvenlik karakolu kurulacak

Düzensiz göçü önlemek için 25 ilde sahil güvenlik karakolu kurulacak
Sahil Güvenlik Komutanı Tümamiral Hakan Üstem, artan yasa dışı faaliyetler ve düzensiz göç olayları nedeniyle denize kıyısı bulunan 25 ilde Sahil Güvenlik Karakolları kurulacağını açıkladı.

Ege Denizi’nde düzensiz göç trafiğinin yoğun olduğu bölgelerde 24 saat esasına göre kesintisiz olarak görev yaptıklarını belirten Üstem, “Mobil Radar Timleri ile karadan kontrol faaliyetleri icra edilmekte, havadan kontrol faaliyetleri kapsamında SG hava unsurlarından istifade edilmekte. Açık denizlerde uzun süreli görev ihtiyacı kapsamında sekiz 600 sınıfı gemi tedarik edilecek. Ağır hava şartlarında arama kurtarma görev ihtiyacı kapsamında tedariki planlanan altı çok maksatlı helikopteri envantere kazandırılacak.” diye konuştu. 

Sahil Güvenlik Komutanı Tümamiral Hakan Üstem, Savunma ve Havacılık Dergisi'ne verdiği röportajda komutanlık faaliyetleri ve gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu. 

Türk SGK Türk Deniz Yetki Alanları içerisinde yasa dışı faaliyetleri önlemek üzere görev yaptığını belirten Üstem, “Ayrıca Türk Arama Kurtarma Bölgesi içerisinde denizde tehlikeye maruz kalan kazazedelere yönelik arama kurtarma faaliyetlerini icra ve koordine eriyoruz.” dedi. 

Bu faaliyetleri 187 su üstü unsuru, 17 hava unsuru ve sekiz mobil radar timi ile icra ettiklerini kaydeden Üstem, şöyle konuştu: “Son dönemde, başta Suriye olmak üzere bölge ülkelerindeki kamu düzeninin bozulması ve iç karışıklıkların artması neticesinde, özellikle düzensiz göç faaliyetleri olmak üzere, genel olarak dış kaynaklı Türkiye hedefli yasa dışı faaliyetlerde önemli bir artış meydana geldi. Bu gelişmeler doğrultusunda Türk SGK tarafından 2014 sonundan itibaren ‘Ege’de Umut Harekatı’ ve ‘Akdeniz’de Güven Harekatı’ başlatıldı. ‘Ege’de Umut Harekatı’ kapsamında; Ege Denizi’nde düzensiz göç trafiğinin yoğun olduğu bölgelerde 24 saat esasına göre kesintisiz olarak SG unsuru görev yapmakta, Mobil Radar Timleri ile karadan kontrol faaliyetleri icra edilmekte, Havadan kontrol faaliyetleri kapsamında SG hava unsurlarından istifade edilmekte, SG unsurlarının faal olma oranının en üst seviyede tutulması amacıyla teknik ve lojistik açıdan ilave tedbirler alınmakta, Düzensiz göçmenlerin denize açılmadan karada durdurulabilmesi amacıyla, ilgili mülki amirlikler ve diğer güvenlik birimleriyle koordine içerisinde çalışılmakta, Şüpheli gemilerin takibi, kontrol ve aramaları yapılmakta.” 

Ege’de Umut Harekatı kapsamında 2014’te toplam 574 göç olayında 14 bin 961 düzensiz göçmen yakalandığını ifade eden Üstem, “Bunların 12 bin 467’si arama kurtarma icra edilerek denizden sağ olarak kurtarılmış, ayrıca 106 organizatör/mürettebat yakalandı. 2015’te 2 bin 430 düzensiz göç olayında 91 bin 611 düzensiz göçmen yakalanmış, 59 bin 377’sine yönelik arama kurtarma icra edilerek denizden sağ olarak kurtarılmış ve 190 organizatör/mürettebat yakalandı.” diye konuştu. 

Düzensiz göçmenler tarafından kullanılan lastik şişme botlar ve ahşap balıkçı teknelerinin çok sayıda insanın taşınmasına uygun yapıda inşa edilen deniz araçları olmadığını vurgulayan Üstem, “Organizatörler insan canını hiçe sayarak bu deniz araçlarına taşıyabileceği miktarın çok üzerinde düzensiz göçmen bindirerek tek seferde olabildiğince fazla insan taşımaya çalışmakta. Bu teşebbüsler büyük can kayıplarına sebep olmakta. SGK’nın düzensiz göçle mücadelesi çoğu zaman arama kurtarma faaliyetine dönüşmekte. Küçük çocuklar, kadınlar, hasta ve yaşlı insanların da aralarında bulunduğu düzensiz göçmenlerin bindirildiği emniyetsiz deniz araçlarından kaynaklı faciaların yaşanmaması için en üst seviyede tedbir alıyoruz. Burada şunu önemle belirtmek isterim ki, Türkiye sahillerinden Yunan Adalarına geçişte yüzde 90 oranında şişme botlar, yüzde 10 oranında fiber ve ahşap tekneler kullanılmakta. Ancak ölümlerin yüzde 90’ı fiber ve ahşap teknelerde olmakta. Deniz ve denizcilik hakkında çok az bilgisi olan veya hiç bilgisi olmayan göçmenler, organizatörlerin para hırsı nedeniyle eski ve dayanıksız fiber ve ahşap teknelere karşılaşacakları riskleri bilmeden bindirilmekte ve bahse konu tekneler göçmenler yardım istemeye dahi fırsat bulamadan seyir esnasında parçalanarak veya alabora olarak [devrilerek] batmakta. Şu anda bu teknelerin satış işlemlerini de takip altında tutmaya çalışıyoruz.” değerlendirmesinde bulundu. 

Artan yasa dışı faaliyetler ve düzensiz göç nedeniyle açık denizlerde uzun süreli görev ihtiyacı kapsamında sekiz 600 sınıfı geminin tedarik edileceğini açıklayan Üstem, bu konudaki çalışmalarla ilgili şu bilgileri verdi: “Arama kurtarma imkan ve kabiliyetini artırması amacıyla başlatılan Arama Kurtarma Botu Projesi kapsamında tedarik edilecek 44 bottan ilk ikisinin 2016’da hizmete girmesi Kontrol Bot Tedariki Projesi ile kıyı sularında ve sahile yakın kesimlerinde, olaylara ani reaksiyon gösterebilmesi imkan ve kabiliyetlerinin artırılması amacıyla 2015-2017 arasında 90 botun Komutanlığımız envanterine kazandırılması planlanıyor. ‘Sahil Gözetleme Radar Sistemi [SGRS] Projesi’nin Marmara ve Ege sorumluluk sahalarını kapsayan ilk safhasının 2017’de tamamlanması hedefleniyor. Bu Projenin tamamlanması ile çevre denizlerimizde her türlü faaliyetin/hareketin tespiti, kontrolü ve takibi çok daha etkin şekilde icra edilebilecek ve çevre denizlerimizde durumsal farkındalığımız önemli ölçüde artacak. Ayrıca, artan yasa dışı faaliyetler ve düzensiz göç olayları nedeniyle Bölge ve Grup Komutanlıklarının güçlendirilmesi amacıyla denize kıyısı bulunan 25 ilde SG Karakolları kurulması ve personel kadrosunun artırılacak. Ayrıca icra edilen görevlerin etkinlikle havadan desteklenmesi amacıyla; bir hafif/orta sınıf SG Uçağı tedarik çalışmaları devam etmekte olup, ağır hava şartlarında arama kurtarma görev ihtiyacı kapsamında tedariki planlanan altı çok maksatlı helikopterin 2017 ve 2018’de Komutanlığımız envanterine kazandırılacak.”

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim