Her yıl 350 milyon kişinin ziyaret ettiği online seyahat portalı TripAdvisor, tıpkı Skytrax gibi havayollarının hizmetlerini değerlendirmeye, onlara not vererek sektörün en iyilerini seçmeye başladı.
Havayolları ve havalimanlarını birçok kriter açısından değerlendiren ve her yıl dünyanın en iyilerini seçen araştırma şirketi Skytrax'a güçlü bir rakip geldi. Dünyanın en çok ziyaret edilen, yılda 350 milyon kişinin tıkladığı seyahat sitesi TripAdvisor, havayolu değerlendirmelerine de yer vermeye başladı.
8 FARKLI KRİTER DİKKATE ALINIYOR
Havayolları ile ilgili değerlendirme müşteri hizmetleri, check-in ve boarding, temizlik, kabinde koltuk aralığı, koltuk rahatlığı, yemek ve servis, kabin içi eğlence sistemi gibi 8 farklı kritere göre yolcular tarafından yapılıyor. Yolcular ayrıca kendi çektikleri fotoğrafları da siteye de yükleyebiliyor.
TripAdvisor'un Global Uçuş Hizmetleri Genel Müdürü Bryan Saltzburg, kısa sürede havayollarının kabindeki hizmetleri ile ilgili her türlü fotoğrafın ve değerlendirmenin bulunabileceği bir site haline geleceklerini söyledi. Saltzburg, birçok yolcunun bilet almadan önce TripAdvisor'a gireceğini ve uçacağı havayolunda kendisini nelerin beklediğini görebileceğini kaydetti.
THY'YE BÜYÜK İLGİ
Sitede Türk Hava Yolları ile ilgili olarak 2 bine yakın kişinin değerlendirmesi bulunuyor. 910 kişi THY'nin hizmetlerini "mükemmel", 538 kişi "çok iyi" olarak değerlendirirken, olumsuz yorum yapanların sayısı sadece 118.
TripAdvisor, ziyaretçilerinin oylarıyla belirlenen "Dünyanın En Sevilen 20 Havayolu" da belirledi. İşte o şirketler;
1. LATAM
2. Emirates
3. Azul Brazilian Airlines
4. Qatar Airways
5. Avianca
6. Southwest Airlines
7. Singapore Airlines
8. Aeroflot
9. Garuda Indonesia
10. JetBlue Airways
11. All Nippon Airways
12. Air New Zealand
13. Japan Airlines
14. Aegean Airlines
15. Alaska Airlines
16. Jet2.com
17. Thai Smile Airways
18. Korean Air
19. Asiana Airlines
20. Bangkok Airways