300 km uzunluğundaki Doha Metrosu, Büyük Doha bölgesine hizmet edecek ve şehirdeki kent merkezleri, önemli ticari alanlar ve konut alanlarına bağlantılar sağlayacak. Kentin eteklerinde hemzemin ya da yükseltilmiş olarak yapılacak metro, Doha’nın merkez bölgesinde yeraltında olacak.
Metro, Kırmızı, Altın, Yeşil ve Mavi olmak üzere, dört hattan oluşacak ve 100 adet istasyona sahip olacak. Kırmızı Hat öncelikli olarak inşa edilecek ve Yeni Doha Uluslararası Havalimanı’nı merkezi Doha’daki Batı Körfezi’ne bağlayacak. Katar raylı sistem ağı, yeterli deneme işletmesine izin verecek şekilde, 2022 Dünya Kupası açılışından önce tamamlanacak.
Altın Hat (Gold Line) ihalesi, 2022 Dünya Kupası’na hazırlık olarak yapılan yatırımlar arasında, 4.4 milyar dolar bedel ile Katar’da bu amaçla yapılan en büyük proje olma özelliğine sahip.
Projenin süresi 54 ay olarak belirlendi ve Ağustos 2018 yılında tamamlanması planlanıyor. Proje; Türkiye’den Yapı Merkezi ve STFA, Yunanistan’dan Aktor, Hindistan’dan Larsen Toubro, ve Katar’dan Al Jaber Mühendislik'in ortak girişimi oluşturuldu. Doha Metrosu paketleri arasında en büyük hacme sahip olan Gold Line paketi yapım sözleşmesinde, Yapı Merkezi ve STFA, Ortak Girişim içinde %40’lık payla en büyük hisseye sahip. 23 Nisan 2014 tarihinde Katar’da yapılan imza töreni ile Yapı Merkezi ve STFA, Türk müteahhitlerinin şu ana kadar yurtdışında aldığı en büyük bedelli ihaleye imza atmış oldular.