Uluslararası lojistik ve hızlı hava taşımacılık sektörü lideri DHL Express Türkiye, Türkiye ekonomisinin bel kemiği olan KOBİ’lere desteğini seminerlerle sürdürüyor. Türkiye’de hızlı hava taşımacılığını başlatan ve sunduğu hizmetlerle KOBİ’leri dünya pazarlarına taşıyan DHL Express Türkiye, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), DENIB ve Turkishtime dergisi ile birlikte 9 Mayıs’ta Denizli’de KOBİ’ler için bir seminer düzenledi.
Türkiye’de işletmelerin yüzde 99’unu oluşturan ve ülke ihracatının yaklaşık yüzde 60’ını gerçekleştiren KOBİ'lerin yeni pazarlara açılmasını ve ekonomiye katkılarını desteklemek amacıyla düzenlenen seminere 100’ün üzerinde firma katıldı. Seminerde firmalara küresel pazarlardaki gelişmeler, uluslararası pazarlarda başarı taktikleri, döviz kurlarındaki risklerden kaçınma yöntemleri ve ihracatçıya yönelik devlet destekleri konusunda bilgi sunuldu.
Seminere DHL Express Türkiye CEO’su Markus Reckling, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekili ve Denizli İhracatçılar Birliği Başkanı Süleyman Kocasert, KOBİ Avrupa Genel Müdürü Seda Yıldız, Turkishtime Genel Yayın Yönetmeni Barış Soydan ve DHL Express Türkiye Gümrük Müşteri İlişkileri Müdürü Işın Sarıkaya katıldı. Ayrıca Silk & Cashmere Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Zamanpur “Marka ve Pazarlama Sırları”, Twigy Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel “Kategoriden Marka Yaratmak”, Bloomberg HT Radyo Genel Yayın Yönetmeni Açıl Sezen “Akıllı Sanayicinin Para Stratejisi” ve TİM Genel Sekreteri Dr. H. Bader Arslan “Yeni Pazarlar Yeni Fırsatlar” adlı konuşmalarıyla KOBİ’lere küresel pazarlara ulaşma konusunda yön gösterdi.
Seminerin açılış konuşmasında KOBİ’lerin ekonomideki önemine vurgu yapan DHL Express Türkiye CEO’su Markus Reckling şöyle konuştu: “DHL Express olarak ana hedefimiz uluslararası ticaretin önünü açmak olduğundan, KOBİ’ler her zaman çalışmalarımızın odağında yer alıyor. Türk KOBİ’lerini dünyanın geri kalanına bağlamayı ve ihracatı neredeyse Türkiye sınırları içerisinde iş yapmak kadar kolay hale getirmeyi amaçlıyoruz. KOBİ Express hizmetimiz; mikro ihracat çözümü, sektörel kılavuzlar, 7/24 destek hattı, e-com çözümleri, proaktif teslimat bildirimi hizmetlerimizle birlikte farklı şehirlerde düzenlediğimiz seminerler sayesinde KOBİ’ler ile kurduğumuz bire bir temaslar bunu mümkün hale getiriyor.”
KOBİ’lerin bu yıl da odaklarında olacağını belirten Reckling sözlerini şöyle sürdürdü: “İhracat ile uğraşan 10 bin KOBİ ile halihazırda aktif olarak çalışıyoruz. Dünya pazarlarına açılmak isteyen veya ihracat yapıp farklı gümrük süreçlerini anlamak için yardıma ihtiyaç duyan Türk firmalarına desteğimizi artırmak için Kobi Express programımıza yatırım yapmaya devam edeceğiz.”
Toplantıda konuşan Turkishtime Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Barış Soydan ise "Marka ustalarının Anadolu'daki sanayicilerle buluşmalarının, ihracata büyük katkısı olacağını düşünüyoruz" dedi.
6 Anadolu şehrini ziyaret edecek
Bu seminerler dizisi ile Anadolu'da altı şehirde üretim yapan ihracatçı KOBİ'lerin, küresel pazarlardaki gelişmeler, uluslararası pazarlarda başarı taktikleri, döviz kurlarındaki risklerden kaçınma yöntemleri ve ihracatçıya yönelik devlet destekleri konusunda, uzmanların sunumlarıyla bilgilendirilmesi hedefleniyor. Denizli’de ilki gerçekleştirilen KOBİ Seminerleri yılsonuna kadar Bursa, İzmir, Kayseri, Gaziantep ve Adana şehirlerinde gerçekleştirilecek.
Kobi Express ve Mikro İhracat ile ihracata destek
Uluslararası lojistik ve hızlı hava taşımacılık sektörü lideri DHL Express, Türk ekonomisinin dinamosu olan KOBİ’lerin yurtdışında daha etkin ve hızlı olmalarını sağlamak, ticari hayatlarını kolaylaştırmak için geliştirdiği KOBİ Express hizmeti ve Mikro İhracat ürünü ile ihracatı destekliyor.
KOBİ’lerin yurtdışına açılmasını kolaylaştıran KOBİ Express dahilinde mikro ihracat çözümü, ihracat yapmak isteyen işletmeler için pazar araştırması, gümrük mevzuatı gibi stratejik bilgiler, sektörel kılavuzlar, 7/24 destek hattı, e-com çözümleri, proaktif teslimat bildirimi gibi hizmetler sunuluyor. İhracatçılar “Mikro İhracat” çözümü ile tek seferde 150 kg ve 7,500 Euro’ya kadar olan gönderilerini, basitleştirilmiş beyanname ile yurtdışına ihraç edebiliyor. Bu sayede özellikle Avrupa ülkelerine ihracat yapmak neredeyse Türkiye içinde iş yapmak kadar kolay hale geliyor.