Ulaşım politikalarındaki tercihler karayolu taşımacılığını giderek zor bir sürece taşımaktadır. Diğer sistemlerle mukayese edildiğinde son on yılda bütün olaylar karayolu aleyhinde gelişmiştir.
Bundan sonra pazarın daralması daha da hızlanacaktır. Bu doğal ve kaçınılmaz durum karayolcular tarafından halen yeteri kadar algılanmamış, tedbirler almak yerine geçmişin hoyratlığı sürdürülmektedir. Tepkisizlik ve hak arama sorumsuzluğu da eklenince ortaya çaresizlik çıkmıştır.
Sektör mensupları birlikte hareket ederek çözüm üretmek yerine mantık ölçülerini aşan yıkıcı rekabet yöntemini tercih ederek birbirini batırma ve yok etme yöntemini seçmiştir. Hükümet her zaman olduğu gibi ölen ölür kalan sağlar bize yeter yöntemini tercih ederek kendi politikalarını daha kolay uygulama fırsatını yakalamaktadır. Sektörün kayıt altına alınması ve düzene kavuşması için çıkan taşıma kanunu her alanda olduğu gibi zaten kayıt altında olanların elini kolunu bağlamış kaynak ve kapasitelerin daha verimli kullanılmasını engelleyen bir hale gelmiştir.
Artık otobüsçüler bataklıkta çırpınmak yerine kendi değişim ve dönüşümünü yönetmek zorundadır. Verimlilik esasına dayalı yeni düzen kurulmadıkça bataklıkta çırpınmanın hazin sonunu yaşanacaktır.
Daha önceki yazılarımda çözüm yollarını anlatmıştım; Arz talep dengesini dikkate alan kapasite yönetimi akılcı fiyat politikaları, terminal ve servis birlikteliği, otogar çıkış ücretlerini mantıklı ölçüye taşınması, online satış sistemleri ile satış maliyetlerinin düşürülmesi gibi düzenlemelerle giderlerin minimum seviyelere düşürülmesi gibi çözümlerin üretilmesi ile sorunlar büyük ölçüde çözülecektir.
Artık çözümün Ankara’da olmadığı, sektörün kendi bünyesinde üreteceği çözümlerin daha kalıcı olacağı çok iyi algılanmalıdır. Ankara’dan alınacaklar bu işin tuzu biberidir. Önce kendi imkânlarımızla yemeği yaparsak, Ankara’dan tuz biber almak daha kolay olacaktır.
Ankara’dan istenecek en önemli konular insan taşıyan diğer sistemlerle rekabet şartlarının eşitlenmesi, akaryakıt üzerindeki vergi yükünün azaltılması, soyguna dönüşen otogar çıkış ücretlerinde tavan ücretini 30 milyon seviyesine çekilmesi, kapasite kullanımını engelleyen düzenlemelerin değişmesi, akaryakıt ve taşımacılıkta kayıtdışılığın önlenmesi ve taşımada verimlilik, kalite ve güven unsurlarını sağlayacak verimlilik çalışmalarının başlatılmasıdır.
Ulaştırma şurası raporlarımız bu konuda rehber niteliği taşımaktadır. Kişilerin menfaati yerine toplumun ve tüketicinin menfaatleri hedeflendiğinde sorunlar çok daha kolay çözülecektir.
Mustafa Yıldırım
TOF Genel Başkanı
www.ulasimgazetesi.com
- BIST 9367.77
- Altın 2952.122
- Dolar 34.4839
- Euro 36.1941
- İstanbul 7 °C
- Ankara 13 °C
- Galataport Projesi'nde sona yaklaşıldı
- BMW, deniz biyoyakıtını UECC, GoodShipping ile test edecek
- Kiralık minibüse talep artışı var
- VW'de üst düzey atama
- Ünye Limanı Türkiye'yi lider yapacak
- Türkiye’nin en değerli markası yine THY
- İzmir-Antalya seyahat süresi 3 saate inecek
- Osmanlı'nın projesi ülkeye milyarlarca dolar gelir sağlayacak
- Otomotivde üretim artıyor, satış beklentileri yükseldi
- Toyota Türkiye, 800 kişi istihdam edecek
- Otomobil ihracatı mayıs ayında yüzde 56 azaldı
- HAVAŞ 21 havalimanında hizmete başladı
- İran'a ait yük gemisi Irak karasularında battı
- 'Jet uçak' çözümü ile gemi ihracatına hareketlilik geldi
- Rus savaş gemisi Çanakkale Boğazı’ndan geçti
Değişim ve dönüşüm ihtiyacı!..
Mustafa YILDIRIM
Bu yazı toplam 11424 defa okunmuştur.
Yazarın Diğer Yazıları
- Sivil toplum örgütleri ve sorumluluk15 Ekim 2010 Cuma 01:44
- Kriz giderek büyüyor...17 Eylül 2010 Cuma 14:23
- Şimdi eylem zamanı; başka çare yok!..18 Ocak 2010 Pazartesi 20:04
- Taşlar yerinden oynadı17 Aralık 2009 Perşembe 15:15
- Mevzuat düzenlemesi yapılmalı25 Kasım 2009 Çarşamba 23:10
- Sivil toplum örgütleri ve sorumluluk08 Ekim 2009 Perşembe 22:08
- 10. Ulaşım Şûrâsı toplanırken07 Ekim 2009 Çarşamba 11:14
- Türkiye Ralli Şampiyonası’nın isim sponsoru Shell Helix oldu
- Şehirler arası otobüs pazarının tercihi: Mercedes-Benz
- Ralli sezonu Sarıkamış’ta açılıyor
- Jeep, 2020 modeller için fiyat sabitliyor
- TAV, ABD’de dördüncü yolcu salonunu açtı
- Dakar Rallisi'nde bir ölüm daha meydana geldi
- TRAGGER, T-Car ile ANFAŞ Fuarı’nda
- Goodyear, LPM2 yarışlarına hazırlanıyor
- Şans getirsin istedi, tazminat ödeyecek
- 2020 Türkiye Ralli Şampiyonası taslak takvimi açıklandı
1/20
- Türk Yıldızları'nın İstanbul'u selamlaması
- Kabin emniyet çalıştayı gerçekleştirildi
- Geleceğin otomobilleri sahneye çıktı
- Citroën, Paris Otomobil Fuarı’nda iki konsept modelinin müjdesini verdi
12345678
- Mine KayaSözleşmeli araçlar ile ilgili ‘KAOS’
- Yalçın AltınMitsubishi, Yeni Canter’in Lansmanı’nı gerçekleştirdi
- FATİH YILMAZTÜLOMSAŞ'ın Başarısı ve Hedefleri
- ERCÜMENT TAHMAZGÜMRÜKTE NELER OLUYOR?
- MUSA ALİOĞLUHavacılıkta iletişim
- BİNALİ YILDIRIMCumhuriyet tarihinin en büyük karayolu seferberliği
- Ahmet SarıahmetoğluKurumsallaşmanın zorluğu
- Mevlüt BAYRAKKurumsallaşma ve Eğitim
- M.Sabri DânâbaşYatırım Kriz Dinlemez!
- Mustafa YILDIRIMSivil toplum örgütleri ve sorumluluk
- Ali Osman ULUSOYGeleceği görün
- SEÇİL ÖZYANIKNe Değişti?
- ADNAN SAKA"Liman Kenti Aliağa"
- MERİÇ KÖYATASIBayraksız Vatan !
123
- Tellere çarpan helikopter saniyeler içinde parçalandı
- Elektrikli uçak havalandı
- Rüya uçakla akıl almaz kalkış!
- Coredon'un uçağı böyle boyandı
12345678
ÇEVRE
- Galataport Projesi'nde sona yaklaşıldıDünyanın en büyük sahil şeridi projelerinden birisi olan Galataport Projesi'nde sona yaklaşıldı. Beyoğlu Belediye Başkanı Haydar Ali Yıldız bir yıl içerisinde tamamlanması planlanan projeyle ilgili bilgi aldı.
- BMW, deniz biyoyakıtını UECC, GoodShipping ile test edecekBirleşik Avrupa Otomobil Taşıyıcıları (UECC) ve sürdürülebilir nakliye girişimi GoodShipping Programı, UECC'nin rulolarında deniz biyoyakıtını (BFO) test etmeye devam etmek için şimdi otomobil üreticisi BMW Group ile ortaklık kurdu.
- Muğla'da tekneler tura çıkmak için hazırlanıyorMuğla'nın Marmaris ilçesinde koronavirüs tedbirleri kapsamında ticari faaliyet yapmaları yasaklanan günübirlik tur tekneleri ile mavi tur teknelerinin bakım çalışmaları devam ediyor.
- Ortaköy Sahilinde yunuslar görüldüKarantina süreciyle beraber insanların evlerine çekilmesi ile dünyanın dört bir yanından hayvanların sokaklara, caddelere çıkmasına şahit oluyoruz. Ortaköy sahilinde de yunuslar ortaya çıktı.
HAVA YOLLARI
- Türkiye’nin en değerli markası yine THYUluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın araştırmasına göre Türk Hava Yolları, 2 milyar dolara yaklaşan marka değeriyle bu yıl da "Türkiye'nin en değerli markası" oldu. Aytemiz, Kordsa ve Mars Lojistik ilk marka arasına girdi.
- THY, dış hat uçuşlarının başlama tarihini açıkladıTürk Hava Yolları (THY) Basın Müşaviri Yahya Üstün, "18 Haziran itibarıyla Avrupa’daki 16 şehirden Anadolu’daki 14 noktaya direkt uçmaya başlayacağız" dedi.
- Uçak içine kabin bagajı alınmayacakİstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı terminal işletmecisi ISG, yarın başlayacak iç hat uçuşlarında uçak içerisine kabin bagajı kabul edilmeyeceğini duyurdu.
- Türkiye’den ilk yurt dışı seferi Kıbrıs’a yapılacakİç hat uçuşları 4 Haziran’da dış hat uçuşları ise 10 Haziran’da başlayacak. Dış hatlarda uçuşlar ilk olarak KKTC’ye olacak.
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim