• BIST 9549.89
  • Altın 3005.805
  • Dolar 34.5348
  • Euro 36.0249
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 14 °C

Corendon'un yeni uçağı filoya katılıyor

Corendon'un yeni uçağı filoya katılıyor
Corendon Havayolları'nın ilk Boeing 737 Max-8 tipi yolcu uçağı, test uçuşlarının tamamlanmasından sonra filoya katılmak üzere yola çıktı.

Corendon Havayolları'nın ilk Boeing 737 Max-8 tipi yolcu uçağı, test uçuşlarının tamamlanmasından sonra filoya katılmak üzere yola çıktı.

ABD'li uçak üreticisi Boeing tarafından tasarlanan B737 Max-8, Seattle'da düzenlenen törenle Corendon yöneticilerine teslim edildi.

Törenden sonra Boeing Field King County Uluslararası Havalimanı'ndan havalanan TC-MKS kuyruk tescilli yolcu uçağının ilk duraği İzlanda'daki Reykjavík Havalimanı olacak. Burada yakıt ikmali yapacak olan uçak, daha sonra Amsterdam'a hareket edecek.

Corendon'un Avrupa'daki operasyon üssü olarak bilinen Amsterdam'da da bir tören düzenlenecek ve uçak oradan Antalya'ya gelmek üzere tekrardan havalanacak.

Corendon, Türkiye'de B737 Max 8'i kullanan ilk havayolu işletmesi olarak Türk sivil havacılık tarihine geçecek.

YÜZDE 40 DAHA SESSİZ

Sky Interior kabin dizaynına sahip Boeing 737 MAX 8, LED ışıklandırmaları ve ferah kabin tasarımıyla yolculara benzersiz bir uçuş deneyimi yaşatıyor. Gücünü CFM International’ın Boeing 737 MAX’e özel olarak ürettiği LEAP-1B motorlardan alan uçak, daha çok yakıt tasarrufu ve verimlilik sağlıyor. 3.515 mil (5.656 km) menzil özelliği sayesinde MAX 8, Boeing 737 Next Generation serisine oranla daha uzun mesafelere ulaşabiliyor. Üstün yakıt tasarrufu özelliği ile karbon emisyonunu da azaltan yeni seri, rakiplerine oranla hem daha çevreci hem de günümüz tek koridorlu uçak modellerine göre % 40 daha sessiz. MAX serisi ayrıca yeni aerodinamik tasarımıyla dikkat çekerken yüksek teknoloji ürünü “wingletler” sayesinde % 1,5 ekstra yakıt tasarrufu sağlıyor.

Aralık 2015’te üretimine başlanan ve Boeing tarihindeki en hızlı satılan uçak modeli olan 737 MAX serisi için dünyadaki 92 farklı firmadan 4 binden fazla sipariş verildi. Katalog fiyatı yaklaşık 110 milyon Dolar olan MAX modelinin ilk uçuşu 29 Ocak 2016’da gerçekleşti ve şu ana kadar 49 uçağın teslimatı tamamlandı. Boeing’in tek koridorlu uçak pazarındaki bir önceki serisi olan Boeing 737-800 modelinin üretimine ise 1997 senesinde başlanmış olup Eylül 2017 itibariyle 6554 uçağın teslimatı tamamlanmıştı.

Boeing’in, 2019’da 737-800 serisinin üretimini sonlandırarak yerine tamamen 737 MAX serisi üretimine başlayacağı bilinmekte.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim