Coca-Cola İçecek (CCI), yılın ilk çeyreğinde 1 milyar 556 milyon TL konsolide satış geliri elde etti.
Anadolu Grubu'nun ana hissedarı olduğu Türkiye, Orta Doğu, Orta Asya ve Pakistan'da 25 fabrika ve 10 bini aşkın çalışanıyla faaliyet gösteren CCI, 2017 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı.
CCI'ın uzun vadeli stratejik planları çerçevesinde konsolide satış hacmi yüzde 5,1 artışla 233 milyon ünite kasaya ulaştı. Türkiye satış hacmi yüzde 2,7, uluslararası operasyonların satış hacmi de yüzde 7,6 artan şirketin konsolide satış gelirleri ise yüzde 19,5 artarak 1 milyar 556 milyon TL'ye ulaştı. Konsolide FAVÖK yüzde 24,5 yükselirken, FAVÖK marjı yüzde 12,4 olarak gerçekleşti.
CCI Üst Yöneticisi (CEO) Burak Başarır, sonuçlara ilişkin değerlendirmesinde, yılın ilk çeyreğinde satış gelirlerini satış hacminin, FAVÖK'ü ise satış gelirlerinin üzerinde artırdıklarını bildirdi.
Başarır, şunları kaydetti:
"Türkiye operasyonları ilk 3 ayda zayıf tüketici güvenine rağmen gazlı içecek kategorisinde güçlü büyüme kaydetti. Başarılı yeni paket ve ürün lansmanları gerçekleştirdik. Hem gazlı hem de gazsız içecek kategorisinde yeni 330 ml uzun kutular geleneksel kutuların yerini alırken, tüketici tabanımızı genişletmek amacıyla ekonomik küçük paketler sunmaya devam ediyoruz."
Yurt dışı operasyonlarına ilişkin, Pakistan'da güçlü pazar büyümesine paralel olarak büyüme ivmesinin devam ettiğini dile getiren Başarır, şu bilgileri paylaştı:
"Pakistan'da satış noktalarında bulunurluğumuzu artırmaya ve marka değerimizi daha da güçlendirmeye devam ediyoruz. Diğer yandan, yatırım planlarımıza paralel olarak, artan talebi karşılamak üzere Faysalabad'daki yeni fabrikamızın inşasına başladık. Orta Asya ve Orta Doğu operasyonlarımızda ise ekonomideki olumlu gelişmelere ve iyileşen pazar uygulamalarımıza paralel olarak beklentilerimizin üzerinde bir performans gösterdik."