Citroën, C3 Aircross ile başlattığı SUV hareketini C5 Aircross ile devam ettiriyor. Citroën, tasarım için pratiklikten taviz vermek istemeyen müşterilerin beklentilerini gözeterek C5 Aircross’u tasarladı. Global otomobil satışlarının dörtte birini oluşturan ve her geçen gün büyüyen SUV segmentinin en güçlü oyuncularından birisi olmaya aday olan C5 Aircross, göz alıcı tasarımının yanında yüksek konforuyla da rekabette bir adım öne çıkıyor.
SUV SEGMENTİNDEKİ BENZERSİZ KİŞİLİK: C5 AIRCROSS
Citroën’in yeni SUV’u C5 Aircross benzersiz, enerjik ve kendinden emin tasarımıyla dikkatleri üzerine çekiyor. C5 Aircross; 4.50 metrelik uzunluğu, otomobile güçlü bir hava katan Airbump®’ları, 230 mm’lik yerden yüksekliği ve dikkat çekici tavan çıtalarıyla SUV segmentinde farkını ortaya koyuyor. C5 Aircross, kişiselleştirilebilir full dijital gösterge paneli, insanı saran yüksek konforlu koltukları, yola hâkim olma hissi veren yüksek oturma pozisyonu, merkezi orta konsolu ve kullanılan yumuşak malzemeleri sayesinde içine girer girmez güvenlik ve kalite hissi veriyor.
Diğer Citroën modellerinde olduğu gibi C5 Aircross’ta da çeşitli kişiselleştirme özellikleri mevcut. C5 Aircross’ta yedi farklı gövde rengi, iki tonlu tavan çıtası, ön tampon, ön kapıların alt kısmında yer alan Airbump®, üç adet Renk Paketi sayesinde benzersiz bir C5 Aircross tasarlamak mümkün. C5 Aircross’un içine geçtiğinizde ise otomobilin dışıyla uyumlu renk ve malzemeler kullanan 5 farklı kabin kombinasyonuyla kişiselleştirme yapmak mümkün.
SEGMENTİNİN EN KONFORLU VE MODÜLER SUV’U
Citroën Advanced Comfort® programının üyesi olan C5 Aircross, sağladığı konfor ile fark yaratıyor. C5 Aircross’ta sunulan Progressive Hydraulic Cushions™ (Kademeli Hidrolik Baskı Yataklı Süspansiyon™) süspansiyon sistemi ve Advanced Comfort koltuklar yol bozukluklarını dışarıda tutma ve benzersiz sürüş konforu sağlama konusundaki rakip tanımayan kabiliyet sunuyor. Bu özellikler sayesinde C5 Aircross uçan halı konforunda seyahat deneyimi sunuluyor. 580 litre bagaj hacmi sunan C5 Aircross’un ayrı ayrı kaydırılabilen, katlanabilen ve yatırılabilen arka koltuk sırası sayesinde bagaj hacmi 720 litreye kadar genişleyebiliyor. Bu sayede C5 Aircross sınıfının en iyi bagaj hacmini sunuyor.
YENİ NESİL, MODERN VE İLERİ TEKNOLOJİLİ SUV
12.3 inç TFT dijital gösterge paneli ve 8 inç kapasitif dokunmatik ekranla donatılan C5 Aircross 20 yeni nesil sürücü destek sistemine sahip. C5 Aircross, kablosuz şarj sistemi, ConnectedCAM gibi yeni teknolojileri sunarak bağlantı seçeneklerinde de rakipsiz olduğunu kanıtlıyor. Otomobilin kalbinde verimli ve yüksek performanslı, 130 ile 180 beygir arasında güç üreten, benzinli ve dizel güç üniteleri yer alıyor. 6 ileri manüel veya EAT8 Tam otomatik şanzıman ile gücünü yere aktaran C5 Aircross, 2019 yılının sonlarında Plug-in Hybrid (PHEV) versiyonuyla yollara çıkacak. Bu sayede C5 Aircross Plug-in Hybrid (PHEV) teknolojisiyle donatılan ilk Citroën olacak.
Avrupa’da 2018 yılının sonunda pazara sürülmesi planlanan C5 Aircross, Fransa’daki Rennes-La Janais tesisinde üretilecek.
Citroën CEO’su Linda Jackson, gerçekleşen lansmanda C5 Aircross hakkında şunları belirtti: “Bugün Fransa’da bulunan Rennes tesisinde üretilen ve dünya çapında 92 ülkede satılması planlanan C5 Aircross’u tanıtmaktan büyük bir gurur duyuyorum. C5 Aircross, markanın kimliğini, tasarım anlayışını, konforunu ve modülerliğini benimseyen bir SUV modelimiz. C5 Aircross, Citroën’in yeni amiral gemisi konumunda olup markanın uluslararası büyümesinde destekleyici bir model olacak.”
CESUR VE DİKKAT ÇEKİCİ BİR KİMLİK
C5 Aircross, diğer Citroën modellerinden tanıdığımız ve Citroën dediğimizde akla gelen güçlü ve kararlı ama agresiflikten uzak tasarım ve renkli kişiselleştirme seçenekleri ile SUV segmentinin köklü kurallarını yıkıyor. C5 Aircross, 4.500 mm’lik uzunluğu, 1.840 mm’lik genişliği, 1.670 mm’lik yüksekliği ve 230 mm’lik yerden yüksekliği ile rakiplerinden daha geniş yaşam alanı ve daha iyi SUV özellikleri sunuyor. Kendinden emin bir tasarıma sahip araçta tasarımı destekleyen, keskin ve dinamik stile sahip 17, 18 ve 19 inçlik jant seçenekleri de bulunuyor.
Otomobilin geniş ve iddialı tasarıma sahip ön kısmında kullanılan Citroën logosu ve ileri teknoloji iki katlı full LED farlar artık bir Citroën klasiği. Gündüz farları ile sinyallerden oluşan far grubu logodan dışa doğru uzanan çizgilerle araca güçlü bir hava katıyor. Uzun ve yüksek kaput ise bir SUV’dan beklenen dayanıklılığın ve sağlamlığın altını çiziyor. Aracın genişliği de tamponun altında konumlanan yan hava girişleriyle ön plana çıkarıldı. Citroën C3, C3 Aircross, C4 Cactus ve Berlingo’da da kullanılan renkli detaylar ise aracın ön yüzünü canlandırıp otomobilin özgün karakterini güçlendiriyor.
Araca yandan baktığımızda parlak siyah kaplamalı A, B ve C sütunları ile parlak siyah yan camlar sayesinde aracın etrafının cam yüzeyler tarafından 360° çevrelendiği hissi yaratılmış. Şık ve iki renkli tavan çıtaları profile özgün bir görünüm kazandırmanın yanında otomobile zarafet ve saflık katıyor. Renk seçeneklerine sahip Airbump®’lar, çamurluk ağzında yer alan plastik parçalar ve alt gövde korumaları otomobilin klasik SUV stilinde ön plana çıkmasına yardımcı oluyor.
Geniş ve yatay tasarıma sahip arka kısım ise geniş alan ve bagaj hacminin işaretçisi sayılır. Yüksekte konumlanan iki parçalı ve 3 boyutlu LED stop grubu ise dikkatleri üzerine çekmenin dışında aracın genişliğini ön plana çıkarıyor. Tamponda yer alan hava kanalları ve bagaj kapağının üzerinde yer alan spoyler ise gövde tasarımının aerodinamik yapısını ön plana çıkartıyor. Arka tamponun her iki tarafında bulunan krom egzoz çıkışları ise otomobile statü ve prestij katıyor.
KORUMA HİSSİ VEREN FERAH BİR KABİN
C5 Aircross’un kabini yola hakim bir görüş alanı için yüksek bir sürüş pozisyonu ve araçtakilerin kendilerini güvende hissettikleri ferah ve prestijli bir ortam sağlıyor. C5 Aircross’un kalitesi tereddüde yer bırakmayan kabini stil, görsel kalite ve rahat hissini bir arada sunuyor.
Çok yönlü, geniş ve iddialı olan gösterge paneli konfor ve maceraya işaret ediyor. Sürücü tarafında kullanılan gösterge paneli üç farklı grafik stiline sahip 12,3 inç, kişiselleştirilebilir bir TFT dijital ekrandan oluşuyor. Bu ekrandan sürücü seçili sürüş bilgilerinin doğrudan görebiliyor. Bu sayede konfor ve güvenlik seviyesi artıyor. Kontrol kumandalarını da içeren direksiyon simidi parlak siyah ve saten krom detaylara sahip. Altı düz tasarlanan direksiyon simidi bazı donanım seçeneklerinde çift renkli ve parçalı deriyle kaplanıyor. Havalandırma çıkışları ve 8 inçlik dokunmatik ekran birbiriyle uyumlu şekilde orta konsolda yer alıyor. Krom ve parlak siyah ayrıntılarla sahip havalandırma ızgaraları ise hatasız ısı konforu sözü veriyor. Ayrıca bu ızgaralar Citroën’in SUV modellerinde kullanılan bir imza niteliğinde.
SUV segmentinin olmazsa olmazı geniş ve yüksek orta konsola sahip olan C5 Aircross’ta yüksek kaliteliye sahip yumuşak malzemelerin kullanımı dikkat çekiyor. Hem görsel hem de dokunma hissi açısından kalite hissi veren malzemeler kullanan C5 Aircross, açılabilir, geniş ve soğutmalı bir kolçağa, arkadan aydınlatmalı bardak yuvalarına ve kablosuz şarj için özel bir alana sahip.
Dokunsal ve görsel açıdan hoş olan yumuşak ve kaliteli malzemeler kolçak, orta konsol ve gösterge paneli yuvası gibi sıkça temas edilen yerlerde kullanılıyor. C5 Aircross, kumaştan Nappa deriye kadar çeşitli koltuk döşeme seçenekleri sunuyor. Advanced Comfort koltuklarda yolculuk keyfini artırmak için son derece yumuşak bir his sağlayan malzemeler kullanılıyor. Yapılan seyahatlerden ilham alan tasarımcılar ilk defa C4 Cactus ile görülen kapı tutacaklarını C5 Aircross’ta da kullanmayı ihmal etmemişler.
KİŞİSELLEŞTİRİLEBİLİR BİR SUV: 30 FARKLI GÖVDE KOMBİNASYONU, 5 FARKLI KABİN AMBİYANSI
C3 Aircross, C4 Cactus ve Berlingo’da da olduğu gibi yeni C5 Aircross SUV de araç tutkunlarının arzuladıkları aracı yaratmalarına imkan tanıyan toplam 30 farklı gövde kombinasyonuyla kişiselleştirme konusunda çok iddialı:
Yedi gövde renginden oluşan renk paleti aracın kişiliğini zamanı yenen (Kutup Beyazı, Perla Nera Siyahı, Platin Grisi ve Kümülüs Grisi), canlı (Volkan Kırmızısı) ve nezih (Tijuca Mavisi, İnci Beyazı) ayrıntılarla ön plana çıkartıyor. Bu renklerin canlılık ve farklılık dozunu artırmak isteyenler için Perla Nera siyah tavan bulunuyor.
Otomobillerinin kişilik ve zarafetini daha da geliştirmek isteyenler için Gümüş, Beyaz ve Kırmızı seçeneklerini içeren 3 farklı Renk Paketi sunuluyor. Bu renk dokunuşları gövde boyasıyla kontrastlar yaratıyor. Ayrıca otomobilin ön kapıların alt kısmında, ön tamponun alt kısmında ve tavan çıtalarının alt kısmında yer alan Airbump®’ı ön plana çıkartıyor.
Ekstra kişiselleştirme için C5 Aircross dört farklı alaşımlı jant seçeneğine sahip. Bu jant seçenekleri ise şöyle: 17’’ ELLIPSE, 18’’ SWIRL siyah iki tonlu elmas kesim, 19’’ ART siyah iki tonlu elmas kesim ve 19’’ ART siyah.
Kabin, beş sıcak ve zarif ambiyans ile kişiselleştirilebiliyor:
Standart ambiyans sade bir tasarıma sahip. Silika grisi kumaş koltukların üst kısımlarında kullanılan açık gri şerit, gri konsol ve gri gösterge paneli girintisi ile zenginleşiyor.
Vahşi Gri ambiyansta ise canlılık ön planda. Üst kısımlarında turuncu şeritli Taş Grisi kumaş ve Siyah deri görünümlü kumaş ile gri konsol ve gösterge paneli girintisi.
Şehirli Bej ambiyans ise nezihliği ön planda tutuyor. Gri sırçalı deri ve Grafit kumaş koltuklar üst kısımda koyu gri bir şerit ve bej gri konsol ve gösterge paneli girintisiyle hayat buluyor.
Şehirli Gri ambiyans zarafeti artırmak için tonlarla oynuyor. Grafit sırçalı deri ve Grafit kumaş koltuklar üst kısımda koyu gri bir şerit ve gri konsol ve gösterge paneli girintisiyle ön planda yer buluyor.
Heyecanlı Kahverengi ambiyans son derece elit bir ifadeye sahip. Kontrastı arttırmak için üst kısımlarında açık gri Alcantara şerit bulunan Kahverengi Nappa deri ve Siyah deri görünümlü kumaş koltuklar, gösterge paneli girintisi ve kapağı ile son derece prestijli Siyah / Kahverengi iki renkli tamamen deri direksiyon simidi.
SEGMENTİNİN EN KONFORLU VE MODÜLER SUV ARACI
Tasarımın her aşamasına dahil olan Citroën Advanced Comfort® programını etkisi C5 Aircross’un her noktasında hissediliyor. PSA Grubu’nun verimli, hafif ve ileri teknoloji ürünü EMP2 modüler platformu üzerine geliştirilen C5 Aircross, üstün sürüş konforu ve yüksek sürüş zevkine ek olarak ilk kez C4 Cactus ile Avrupa’da görülen Progressive Hydraulic Cushions™ (Kademeli Hidrolik Destekli)süspansiyon sistemi ve Advanced Comfort koltukları barındırıyor.
UÇAN HALIDA YOLCULUK HİSSİ İÇİN KADEMELİ HİDROLİK DESTEKLİ SÜSPANSİYON SİSTEMİ
C5 Aircross’un Avrupa’daki tüm versiyonları Citroën’in rakipsiz konfor ve sihirli halıyla seyahat hissi sunan Progressive Hydraulic Cushions™ (Kademeli Hidrolik Destekli) süspansiyon sistemi ile donatılıyor.
Bütün C5 Aircross modellerinde standart olarak gelen ve bir Citroën yeniliği olan Progressive Hydraulic Cushions™ süspansiyon sistemi Citroën’in hareket düzeneği konusundaki deneyimini ortaya koyuyor. Neredeyse 100 yıldır süspansiyon konforu markanın DNA’sına işlenmiş konumda. Ve bu süre zarfında müşteriler Citroën’in piyasada benzeri bulunmayan konforuna alıştı. Bu süspansiyon teknolojisi Citroën’in otomobil yarışlarından kazandığı deneyimlere dayanıyor. Yerden yüksekliği artıran Kademeli Hidrolik Baskı Yataklı Süspansiyon, özellikle de sıçramalardan sonra darbeleri daha iyi emiyor. 1994 Paris-Dakar’da galip gelen ZX modelinde kullanılan ve başarısını kanıtlayan sistem artık C3 WRC’de kullanılıyor. Sistem araçların stabilitesini ve dayanıklılığını garanti altına alarak verimi arttırıyor. Uzmanlığından ve mühendislerinin teknik birikiminden güç alan Citroën yeni süspansiyon sistemini Citroën deyince akla gelen ve müşterileri için büyük önem taşıyan filtreleme kalitesini arttırmak için geliştirdi.
Geliştirmesi sırasında 20’ye yakın patent alınan yeni süspansiyon sisteminin çalışma prensibi ise oldukça basit. Geleneksel süspansiyon sistemi bir amortisör, bir yay ve mekanik bir baskı yatağından oluşurken, Citroën tarafından geliştirilmiş olan süspansiyon sistemine her iki yönden (birisi sekme diğeri de sıkıştırma için) destek sağlayan iki hidrolik baskı yatağı ilave edildi. Bu sayede süspansiyon, sürüşe göre iki aşamada çalışıyor.
Hafif kompresyon ve dekompresyon için süspansiyon yayı ve amortisör, hidrolik baskı yatağı desteğine ihtiyaç olmadan düşey yönlü hareketi birlikte kontrol ediyor. Fakat bu yataklar, mühendislerin aracın yerle mesafesini artırmaları konusunda daha özgürce hareket etmelerini ve böylece aracın bozuk yolda kayarcasına ilerlemesini sağlayarak “uçan halı” etkisini oluşturuyor.
Büyük darbelerde, süspansiyon yayı ve şok emici hidrolik kompresyon veya dekompresyon yatakları ile birlikte çalışarak darbe sonunda oluşan sarsıntılardan kaçınmak için hareketi kademeli olarak yavaşlatıyor. Darbe enerjisinin bir kısmını geri döndüren sıradan mekanik tamponların aksine hidrolik baskı yatağı bu enerjiyi emiyor ve dağıtıyor. Böylece aracın kontrolsüz hareket etmesi önleniyor.
EVİNİZDEKİ KOLTUKLARI ANDIRAN BİR KONFOR İÇİN ADVANCED COMFORT KOLTUKLAR
C5 Aircross’ta kullanılan koltuklar yolculara üstün konforun sunulduğu yepyeni bir seyahat deneyimi yaşatıyor. Yola hakim bir bakış açısı için yüksek konum sağlayan koltuklar birinci sınıf konfor ve destek sağlayıp yolculara yoldan uzakta, evinizin koltuğunda oturuyormuş izlenimi veriyor. Yeni yüksek yoğunluklu sünger aynı zamanda direksiyon başında geçirilen uzun yolculuklardan sonra çökme veya uzun yıllar kullanımdan sonra yıpranma oluşmasını engelleyerek benzersiz konfor sunuyor:
Yapılan iyileştirmeler yolculara adeta evlerindeki koltuklarının konforunu sunuyor. Ön ve arka koltuklar görsel ve fiziksel konforun sağlanması için 15 mm daha kalın köpükle donatılıyor. Markanın CX ve Xantia’nın da aralarında bulunduğu efsanevi aile otomobillerinden esinlenilen dolgu, konfor hedefi gözetilerek gözle görülür özgün bir tasarım oluşturmak için tasarlandı. Yeni C3, Yeni C3 Aircross ve Yeni C5 Aircross’ta aynı tasarım diliyle tasarlanan koltuklar üst dikişler ve görsel bileşenlerle güçlendirildi.
Daha kalın yüzey süngeriyle ilk oturuşta yumuşaklık ve destek sunan karşılama konforu iyileştirildi.
Özellikle de uzun yolculuklarda doğru destek için temel önem taşıyan sürüş konforu yüzeydeki daha koyu köpük ve koltuğun merkezindeki yüksek yoğunluklu katman ile kuvvetlendirildi. Yeni yüksek yoğunluklu köpük aynı zamanda direksiyon başında geçen uzun saatlerden sonra koltuğun çökmesini ve koltukların yıllar boyunca kullanıldıktan sonra eskimesini önleyerek de optimal konfor sağlıyor.
Geniş koltuk tabanı ve sırt yaslama yeriyle optimal sürüş konforu, takviyeli destek, yüksekliği ayarlanabilir ön koltuklar ve uzunluğu ile eğimi ayarlanabilen ön baş yaslama yerleri sayesinde oturma duruşu konforu da üst seviyede. Sürücü koltuğu belleğe kaydedilebilen sekiz elektronik pozisyon ayarlamasıyla donatılabiliyor.
En stresli anlarda dahi rahatlığı arttırmak için ön koltuklara alanının lideri olan ve koltuğun sırt bölgesinde sekiz pnömatik cebe dayanan çok noktalı masaj sistemli ısıtma özelliği de eklenebiliyor. Sürücü ile ön koltuktaki yolcu bel, sırt ve omuz masajı seçenekleri sunan beş programdan birini seçebiliyor.
SEGMENTİNİN EN BÜYÜK BAGAJINA SAHİP SUV
C5 Aircross, ayrı ayrı kaydırılabilen, katlanabilen ve yatırılabilen arka koltuk sırasına sahip. Bu özellik aracı segmentin en modüler SUV’u olmasında önemli rol oynuyor. Konfor, gelişmiş tasarım ve özel malzemelerine ek olarak bu koltuklar çeşitli faydalar da sağlıyor:
Eşit genişliğe sahip koltuklar arka sıradaki yolcuların her birine eşit konfor sağlıyor. Buna ortada oturan yolcu da dahil.
İleri-geri 150 mm kayabilen koltuklar kabin ve bagaj alanını değiştirmek için kullanılıyor. 19° ila 26,5° arasında değişen beş pozisyonda yatırılabiliyor.
Koltukların tamamen yatırılması ve iki seviyeli bagaj zemini sayesinde tamamen düz bir zemin elde edilebilir.
Arka koltuklar yerindeyken 580 litre ile 720 litre arasında bagaj hacmi sunan C5 Aircross’un arka koltukları katlandıktan sonra tavana kadar 1.630 litrelik bir bagaj hacmi elde edilebiliyor. Bu sayede C5 Aircross, SUV segmentindeki en büyük bagaja sahip modeli unvanına kavuşuyor. Bagaja daha da kolay erişebilmek için C5 Aircross “eller serbest” olarak açılan elektronik bir bagaj kapağına sahip. Bagajı açmak isteyenlerin yapmaları gereken tek şey ayaklarını tamponun altından geçirmeleridir.
Seyahat konforunun başka bir olmazsa olmazı da saklama alanlarıdır. C5 Aircross, çeşitli amaçlara hizmet eden, iyi düşünülmüş ve kullanışlı saklama alanları sunuyor. Orta konsolun kolçağında yer alan ve 1,5 litrelik bir şişeye yetecek kadar hakim sunan bir saklama alanı ve orta konsolun önünde büyük akıllı telefonları kablosuz şarj etmek için geniş bir alan sunuluyor.
GÜRÜLTÜYE VE KİRLİLİĞE KARŞI KORUMALI KABİN
C5 Aircross, yol gürültüsünü ve rüzgar gürültüsünü yalıtım katmanlı çift-lamine ön camlar sayesinde azaltıyor. Bu sayede yolculara üstün bir ses yalıtımı sunuyor.
Ayrıca C5 Aircross birinci kalite kabin hava kalitesi sistemi (AQS) ile donatıldı. Otomatik klima sistemi partikülleri yakalayıp havayı etkili bir şekilde saflaştırarak yolcuları dışarıdaki kirlilikten koruyan yüksek hacimli aktif karbon filtreye sahiptir. Dışarıdaki havadaki kirliliği tespit eden bir sensöre sahip olan AQS, kabin içindeki sirkülasyonu otomatik olarak ayarlıyor.
IŞIĞA DOYMAYAN KABİN
Dış dünyaya açılan 360° geniş cam yüzeye ek olarak C5 Aircross 1.120 mm x 840 mm gibi etkileyici ölçülere sahip bir panoramik, açılabilir tavan ile donatıldı. Işığa doymayan kabin tavan açıkken de kapalıyken de bir zindelik hissi veriyor. Bu da her yolculuğun yeni ve özgün bir deneyim olmasını sağlıyor.
YENİ NESİL 20 SÜRÜCÜ DESTEK TEKNOLOJİSİ
C5 Aircross, aralarında yol güvenliği, kabin konforu ve sürüşü içeren 20 farklı son teknoloji sürücü destek sistemiyle donatıldı.
Ön camın üst kısmında bir kamera ve ön tamponun içinde de bir radar sensörü bulunduran C5 Aircross, otonom sürüşe her zamankinden de daha yaklaştıran çeşitli sürücü destek sistemleriyle donatılmıştır.
Aktif Güvenlik Freni: Sistem, sürücünün yerine fren yaparak önden çarpma riskini azaltıyor. Ön camın üstündeki çok amaçlı kamera aynı yönde ilerleyen veya duran araç gibi engelleri algılıyor. 5 km/s ila 85 km/s arasında ilerlerken çarpışma riski algılandığında sistem otomatik olarak fren yapıyor.
Çarpışma Sonrası Güvenlik Freni: Çarpışma sonrasında devreye otomatik olarak giren bu fren sistemi aracın tehlikeli bir şekilde savrulmaması ve ek kaza yaşanmaması için aracı durdurur. Sistem çalışmak için herhangi bir giriş veya bilgiye ihtiyaç duymaz. Hava yastıkları devreye girdiğinde bu güvenlik sistemi ESP sistemi üzerinden aracın frenlerini kullanıyor.
Şeritte Kalma Uyarısı ve Asistanı: Yan aynalardaki ışıklar sürücüleri kör noktalarındaki araçlar konusunda ikaz eder. Şeritte Kalma Uyarısı ve Asistanı aktifse ve sürücü ilgili tarafa doğru dönmeye yine de başlarsa, sürücüyü vazgeçirip çarpışmaları önlemek için direksiyon simidine yük uygulanır.
Şeritten Ayrılma Uyarısı: 60 km/s ve üzeri hızlarda sinyal vermeden sürücünün istemsiz şekilde şeritten ayrılmasını algılayan sistem, sürücüyü sesli ikazla ve gösterge panelindeki görsel aracılığıyla uyarıyor.
Stop&Go Özellikli Ayarlanabilir Hız Sabitleyici: Sistem öndeki araçları tespit eder ve araç durana kadar sürücünün önceden seçmiş olduğu güvenli mesafeyi korur. Sistem bunu fren ve gazı kullanarak gerçekleştirir ve aracın sürücü müdahalesi olmadan uzaklaşmasını sağlar. Sistem kullanılarak araç hızı 30 km/s ila 180 km/s arasında ayarlanabilir, hız ile araçlar arasındaki mesafe kontrol edilebilir ve virajlarda hızlanma sınırlanabilir.
Çarpışma Riski Uyarısı: Bu sistem 30 km/s ve üstü hızlardayken sürücüyü araçlarının öndeki araçla çarpışması riskinin söz konusu olması durumunda bilgilendirir. Sistem otomatik frenlemeden hemen önce devreye girer.
Kahve Molası Uyarısı: 70 km/s ve üstü hızda iki saati aşan yolculuklarda sistem sürücüye mola verip dinlenmesini hatırlatır.
Sürücü Dikkat Uyarısı: Dikkat azalması durumunda sürücüyü uyaran bu sistem, ön camın üzerindeki çok amaçlı kamerayı kullanarak yol işaretleri karşısında oluşan sürüş anormalliklerini tespit ederek sürücünün dikkatini değerlendirir. Bu özellik, 65 km/s ve üstü hızda seyredilen hızlı şeritlere yöneliktir.
Genişletilmiş Trafik Levhası Tanıma ve Önerme: Hız levhalarını tanıyıp ilgili bilgiyi gösterge panelinde görüntüler. Bu bilgi tek bir hareket ile hız sınırlayıcı/hız sabitleyici için talimat olarak kaydedilebilir. Hız levhalarının dışında sistem belirli trafik levhalarını (dur, tek yön, sollama yasağı levhaları) da tespit edip sürücüye gösterge panelinde görüntüler. Bu da trafik kurallarına uyulmasını destekleyip güvenliği arttırır.
Otoyolda Sürücü Desteği: Stop&Go özellikli Ayarlanabilir Hız Sabitleyici ile Şeritte Kalma Uyarısı ve Asistanını birleştirip belirli sürüş koşullarında yarı-otonom sürüş yönetimi sağlanabiliyor. Sürücü 30 km/s hızı geçtikten sonra bir hız ayarı seçip Aktif Şeritten Ayrılma İkaz Sistemi’ni açabilir. Sistem aracın şerit içindeki konumunu (sürüş alışkanlıklarına göre ortada, sola doğru ya da sağa doğru) kaydeder ve hız ile istikameti artık araç kontrol ettiği için sürücünün müdahale etmesine gerek kalmaz. Çevre yollarına ve otoyollara kısmen adapte edilmiş olan sistem sürüşün kısmen araca delege edilmesini mümkün kılar ve sürücünün tek sorumluluğu yola odaklanmak olur. Yürürlükteki düzenlemeler uyarınca sürücünün sistemin aktif kalması için ellerini (direksiyonu kullanması gerekmese de) direksiyonda tutması gerekir. Sürücü Aktif Şeritten Ayrılma İkaz Sistemi düğmesine basarak, direksiyona güç uygulayarak ya da frenleri kullanarak kontrolü istediği zaman geri alabilir.
Akıllı Uzun/Kısa Farlar: Uzun ve kısa farlar arasında otomatik geçiş sağlayarak stressiz ve güvenli bir sürüş sağlar.
Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma Sistemi: Bu sistem, sürücülerin araçlarını anahtarlarını ceplerinden çıkarmadan kilitlemesini, açmasını ve çalıştırmasını sağlıyor. Sürücüler kapıyı veya bagajı açmak için ön kapı kollarına veya bagaja yaklaştıklarında araç sürücüleri tanıyor. C5 Aircross elektronik olarak açılan eller serbest bir bagaj kapağına sahip. Bagajı açmak isteyenlerin yapmaları gereken tek şey ayaklarını tamponun altından geçirmeleridir.
Elektrikli Park Freni: Motor kapatıldığında park frenini otomatik olarak devreye sokar ve araç harekete geçtiğinde devreden çıkarır. Sürücü de orta konsoldaki kumandayı kullanarak park frenini istediği zaman devreye sokabilir veya devreden çıkarabilir.
Park Desteği: Paralel park yapmayı (giriş ve çıkış) ve dikey park yapmayı (giriş) daha güvenli, kolay ve rahat bir hale getiren aktif bir sürücü destek sistemidir. Sürücünün talep etmesi durumunda sistem otomatik olarak bir park yeri tespit eder ve aracı bu alana sokmak veya bu alandan çıkartmak için gerekli manevraları gerçekleştirir. Sürücü gaz ve freni kontrol eder. Gerisini sistem halleder.
Üst Arka Görüş ile geri vites kamerası: Sürücü geri vitese geçtiğinde kamera aracın arka görüşünü dokunmatik ekrana verir ve bu görüntüyü engellere yakınlığı gösteren renkli referans noktaları ve arka taraftaki ortamın 180° görüşünü veren birleştirilmiş bir görüntü ile destekler.
360 derece Panoramik Görüş: Sürücü geri vitese geçtiğinde otomatik olarak veya manüel olarak açtığında aktifleşen görüntülü destek sistemidir. Araç ve çevresinin 360° kuş bakışı görünüşünü sağlar. Bu görüntü araç ileri veya geri gittikçe güncellenir.
Yokuş İniş Destekli Grip Control: Yol yüzeyi nasıl olursa olsun engebeli arazide daha iyi sürüş için destek olur. Sistem (ESP hesaplayıcısına gömülü) ileri tutuş kontrolü kullanır. Bu kontrol önden çekişli tekerleklerin tutuşunu yönetir ve farklı zeminlere uygun modlara sahiptir. Standart modda Grip Control otomatik olarak çalışır. Ancak sürücüler orta konsoldaki döndürmeli düğme yordamıyla Kum, Yol, Kar veya ESP OFF modlarından birini seçebilir. C5 Aircross koşullar ne olursa olsun her türlü yola adapte olarak şaşırtıcı bir sürüş çok yönlülüğü sağlar. Grip Control ile birleştiğinde Yokuşta İniş Desteği aracın hızını dik yokuşlarda dahi sabitler. Bu teknoloji eğimlerden ister ileri ister de geri viteste inerken aracı doğru istikamette tutar ve patinaj ya da hızlanma riskini sınırlar. Yokuşta İniş Desteği aracı kapsamlı ve güvenli bir şekilde kontrol edip hızını çok düşük (3 km/s) tutar ve normalde stresli olacak durumlarda kontrol ile güvenlik sağlar. Bu iki işlev tüm jant boyutlarında ve yaz lastiklerinde mevcuttur. Verimlilikleri bölgedeki koşullara uyarlanmış lastiklerle daha da geliştirilir. Buna örnek olarak opsiyonel 18” Çamur ve Kar lastiği gösterilebilir.
Yokuşta Kalkış Desteği: Bu sistem yokuşta kalkışı kolaylaştırmak için eğimlerde fren pedalı bırakıldığında meydana gelen istenmeyen araç hareketlerini önler. Bu işlev %3 üstündeki eğimlerde devreye girer ve aracı iki saniye boyunca sabit tutar.
Viraj İçi Aydınlatma Fonksiyonu: Direksiyon simidinin açısına göre ana farlara ek olarak sol veya sağ sis lambası aktifleşerek aracın sağ veya solunda 75° aydınlatma sağlar. Bu sistem 40 km/s üzerindeki hızlarda devreye girer.
Treyler Stabilitesi Kontrolü: Bu sistem çekme sistemiyle donatılmış araçlarda treyleri sabitler (fabrika opsiyonu). ESP sistemini destekleyen Treyler Stabilitesi Kontrolü savrulmaları azaltır ve treyleri kritik hızlara gelindiğinde yavaşlatır. Çekilen objeyi araca elektrik bağlantısı yapıldığında algılar. ESP’li treylerin stabilizasyonu ESP sisteminin sensörlerini kullanarak gerekli müdahaleleri tetikler. Akstaki frenleri ayrı ayrı ve sıra sıra devreye sokarak savrulmayı aktif bir şekilde azaltır. Bu müdahale çoğu durumda savrulmayı ve böylece de tehlikeleri tamamen önlemek için yeterlidir. Savrulmanın çok olması durumunda sistem motor torkunu azaltıp çeken aracın dört tekerleğini frenleyerek hızını seri bir şekilde düşürür.
DİJİTAL DÜNYA İLE SÜREKLİLİK SAĞLAYAN 6 BAĞLANTI TEKNOLOJİSİ
C5 Aircross, yolculara kullanımı kolay ve son teknoloji sistemler sunarak yolcuların dijital dünyaları ile otomobilleri arasında bir bağ kuruyor. Otomobilin orta konsolunda yer alan ses tanıma özelliği bulunan 8 inç kapasitif tabletle kullanıcılar C5 Aircross’u konfigüre edebilir ve telefon, klima ile navigasyonu içeren multimedya sistemine erişim sağlayabiliyor.
Android Auto, Apple CarPlay™ ve MirrorLink® uyumlu Ekran Yansıtma İşlevi sayesinde araçtakiler akıllı telefonlarını orta konsoldaki tablette güvenli bir şekilde kullanabiliyor.
Yeni nesil, 3D navigasyon sistemi Citroën Connect Nav ise gerçek zamanlı trafik bilgisi, servis istasyonu ve park yeri konumları ve fiyatları, hava bilgisi ve bölgedeki ilgi alanları aratma fonksiyonu için TomTom Traffic gibi bağlı hizmetlere sahip.
Sunulan kablosuz şarj sistemi sayesinde Qi standardına uygun çeşitli akıllı cihazları orta konsolda yer alan özel saklama alanına kurulu şarj matı ile şarj etmek mümkün hale geliyor. Samsung Galaxy S7, S8 ve S9 ile iPhone 8 ve iPhone X gibi çok sayıda akıllı telefon için kullanılabilir.
C5 Aircross’ta yolculuk süresince dikiz aynasına yerleşimli HD kamera vasıtasıyla çekilen fotoğrafları ve videoları paylaşmaya imkan tanıyan ve aynı zamanda kaza anlarını ya da yol koşullarını kayıt altına alabilen, bir nevi karakutu görevi de gören Citroën ConnectedCAM™ teknolojisi de kullanılıyor. Google Play Store veya Apple Store’dan indirilen uygulama sayesinde akıllı telefonunuz ConnectedCam ile bağlantılı hale geliyor ve istediğiniz zaman istediğiniz görüntüleri anında kaydediyor ya da sosyal medyada paylaşabiliyorsunuz.
EKSTRA SÜRÜŞ KEYFİ İÇİN GÜÇLÜ VE VERİMLİ MOTORLAR
C5 Aircross, yüksek performanslı, Euro 6.2 standartlarını karşılayan benzinli ve dizel motor seçenekleriyle geliyor. Bu motor seçenekleri üstün sürüş keyfi ve dikkat çekici verim için 6 ileri manuel şanzıman ya da 8 vitesli EAT8 otomatik şanzıman ile donatılıyor.
2 benzinli motor: PureTech 130 S&S 6 ileri manuel ve PureTech 180 S&S EAT8
3 dizel motor: BlueHDi 130 6 ileri manuel, BlueHDi 130 S&S EAT8 ve BlueHDi 180 S&S EAT8
2019’un sonlarına gelindiğinde C5 Aircross şarj edilebilir hibrit (PHEV) teknolojisi ile donatılan ilk Citroën olacak. Otomobili tamamen elektrik motoruyla kullanmaya imkan veren EV modunun menzili ise 60 km.
DAHA DA ÇOK VERİM VE KEYİF SUNAN YENİ EAT8 OTOMATİK ŞANZIMAN
C5 Aircross Japon uzman Aisin tarafından tasarlanıp geliştirilen 8 vitesli EAT8 otomatik şanzımanın (EAT: Efficient Automatik Transmission / Verimli Otomatik Şanzıman) son versiyonuna sahip. Günlük kullanımda esnek tork konvertörü hem harekete geçerken hem de park ederken gerçek bir sürüş konforu sağlıyor.
Sürücüler direksiyon simidinin arkasında yer alan kulakçıkları kullanarak manuel vites geçişi yapabilir. Otomobili stop edildiğinde ise vites otomatik olarak park moduna geçiş yapıyor.