Çin EV100 Forumu kısa süre önce Beijing'de yapıldı. Forumda konuşan Miao Wei, Çin'in otomotiv sektörünün girdiği ayarlama sürecinde fırsat ve krizlerin aynı anda bulunduğuna işaret etti.
Miao Wei, 2019 yılında makro ekonomik yavaşlama, yakıt kullanan araç fiyatının ucuzlaması, destek politikasının kaldırılması gibi sebeplerle ülkede yeni enerjili araç üretim ve satışının düşüş gösterdiğini söyledi. Miao Wei'ye göre, buna rağmen Çin 1,2 milyon araç satışıyla dünyada öncü konumu korudu.
Miao Wei, yılın kasım ayından itibaren yeni enerjili araçların üretim sayısının geçmiş düzeye geri döndüğünü ifade ederek geride kalanların pazardan dışlandığını, rekabet gücü yüksek olan şirketlerin ise yurtdışına adım atmayı hızlandırdığını dile getirdi.
Çin'in otomotiv pazarında patlama olacak
Çin Ulusal Kalkınma ve Reform Komitesi Başkan Yardımcısı Lin Nianxiu, Çin'de 200 milyon araç bulunduğunu, buna rağmen ailelerin üçte birinin bir araca sahip olduğunu belirtti. Lin Nianxiu, sivil gelirin artmasıyla otomotiv tüketimin yeni bir artışla karşılaşmasını öngördüklerini söyledi.
Çin Sanayi ve Bilişim Bakanlığı kısa süre önce "Yeni Enerjili Otomobil Sektörü Gelişme Planı'nı (2021-2035) ortaya koyarak ulusal enerji yapısının düzeltilmesinde yeni enerji aracının önemli rol oynamasını talep etti.
Tianjin Otomotiv Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Zhang Hailiang, ülkenin büyük desteğiyle yeni enerji aracının uzun vadede parlak bir geleceğe erişeceğini söyledi.
Sanayi ve Bilişim Bakanı Miao Wei, en büyük otomotiv pazarı, en kapsayıcı endüstri destek sistemi ve en sağlıklı politika destek sistemine sahip Çin'de birçok seçkin otomotiv girişimcisi ortaya çıktığını hatırlattı. Miao, yeni enerjiye dayalı araçlar geliştirmenin ulusal stratejideki konumunun değişmeyeceğini vurguladı.
Çin Uluslararası Radyosu