Ulusal Enerji İdaresi yetkilisi Guo Wei’nin Cumartesi günü Beijing'de düzenlenen bir forumda yaptığı açıklamalara göre, Çin’de bu yılın Ekim ayı sonuna kadar, elektrikli otomobiller için 195 bin kamu şarj ünitesi inşa edildi, bu rakam Ekim 2016 sonunda göre yüzde 82 daha fazla. Bu dönemde inşa edilen özel şarj ünitelerinin sayısı ise yıllık yüzde 214 artışla 188 bine ulaştı.
Dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin'de, hükümet araçların çevre üzerindeki baskısını azaltmak için yeni enerji araçlarının sağlam bir destekçisi konumunda bulunuyor. Hükümet, dizel ve benzinli otomobillerin üretimini ve satışını yasaklama planlarını değerlendiriyor; ancak zaman çizelgesi ve ayrıntılar henüz açıklanmadı. Çin’de yeni enerji araçlarının kullanımını teşvik etmek için, vergi istisnaları, araba alımları için indirimler ve kamu satın alımları da dahil olmak üzere bir dizi politika uygulanıyor.
Geçtiğimiz yıl Çin, bir önceki yıla göre yüzde 53 artışla 507 bin yeni enerji aracı sattı. Resmi verilere göre, tam elektrikli araç satışı, yıllık yüzde 65.1 artışla 409 bine yükselirken yeni enerji aracı satışlarının yüzde 80'ini tam elektrikli araçlar oluşturdu.
Devlet Konseyi tarafından hazırlanan bir rehbere göre, Çin 5 milyondan fazla yeni enerji aracının ihtiyacını karşılamak için 2020'den önce 12 binden fazla yeni şarj istasyonu kuracak.