Araştırma Kuruluşu GfK'nın 18 yaş ve üzeri bin kişiden bilgi alarak hazırladığı "Alışverişçi Raporu''nda, Türkiye’de internet üzerinden alışveriş davranışları sorgulandı.
Buna göre son 6 ayda internet üzerinden en fazla satın alma işlemi yapılan kategorilerin başında yüzde 66 ile seyahat ve eğlence geldi.
Satın alım işlemlerinde seyahat ve eğlence kategorisini yüzde 55 ile giyim, tüketici elektroniği ve finansal hizmetler takip etti.
Sadece internet üzerinden, son 6 ayda en az satın alınan kategoriler ise yüzde 22 ile paketlenmiş yiyecek ve içecek, yüzde 23 ile ev temizlik ürünleri oldu.
Araştırmaya katılanların yarısından fazlası da neredeyse ihtiyaçları olan ürünlerin ve hizmetlerin tümü için internetten alışveriş yapabileceğini belirtti. Katılımcılara bir yıl öncesine göre hangi online alışveriş aktivitelerini daha çok yaptıkları sorulduğunda, "internetten ürün araştırıyorum" cevabını verenlerin oranı yüzde 62'yi buldu. Her 3 kişiden biri ise 1 yıl öncesine göre mobil cihazları kullanarak daha fazla internet üzerinden ödeme yaptığını kaydetti.