Mitsubishi Motors'dan yapılan açıklamada, yönetim kurulu üyelerinin bugün yaptıkları toplantıda, Ghosn'un güvenilirliğini kaybetmesi nedeniyle görevine son verilmesi yönünde oy kullandığı duyuruldu. Ghosn’un yerine geçici olarak Osamu Masuko’nun getirildiği belirtildi.
Nissan Yönetim Kurulu da geçen perşembe günü Carlos Ghosn'un görevine son vermişti. Fransa Ekonomi Bakanı Bruno Le Maire, Brezilya doğumlu Fransız vatandaşı 64 yaşındaki Ghosn'un artık Renault grubunu yönetecek konumda olmadığını söylemişti.
Ghosn'un 2011'den itibaren 5 yıl boyunca maaşını toplam 5 milyar yen (yaklaşık 234 milyon lira) düşük göstererek Japonya yasalarını çiğnediği şüphesiyle tutuklandı.
Manga kahramanlığından hapishane hücresine
1999'da Renault ile sermaye ortaklığı çerçevesinde Japon otomobil şirketinin devrini yönetmek için "operasyon direktörlüğü" sıfatıyla Nissan'a gelen Ghosn, hakkında manga kitapları bile yazılan bir kurtarıcı olarak görülüyordu.
Şirketin iyileştirilmesine yönelik fabrikaların kapatılması dahil katı yeniden yapılanma önlemlerine öncülük eden Ghosn, 2001'de hisse sahipleriyle yapılan toplantıda Nissan'ın Üst Yöneticiliği'ne getirildi, 2005'te de Renault'nun Üst Yöneticisi oldu.
Akaryakıt tüketim skandalının vurduğu Mitsubishi şirketi de 2016'da Nissan-Renault'un sermaye ortaklığına katıldı.
Japonlar şirketlerin birleşmesine karşı
Ghosn Fransız hükümetinin de teşvikleri ile Nissan ve Renault şirketlerini tek bir çatı altına almak ve en büyük oyuncular arasına sokmak istiyordu ancak Japonya'da bu arzusuna itirazlar olduğu biliniyordu. Nissan, Renault ve Mitsubishi ortaklığı, bu yılın ilk yarısında 5,54 milyon araçla, en önemli rakibi Volkswagen'i geride bırakarak dünyanın en büyük otomobil satıcısı oldu.
Şirketlerin geleceği hakkında iki ülkenin finans bakanları Paris'te bir araya gelecek ve gelinen noktada istikrarı sağlamaya çalışacak zira bu konu her iki ülkenin de ekonomisini ve çok sayıda çalışanını yakından ilgilendiriyor.