Canmar Uluslararası Nakliyat, 2017 Mayıs ayında yaptığı 7 milyon TL'lik depo yatırımıyla 2018'de yüzde 30 büyüme hedefliyor. Şirket ayrıca 500 bin euroluk yatırımla araç filosunu yüzde 20 büyüterek, İzmir'den Almanya'ya parsiyel taşımada lider olmak istiyor.
Canmar Uluslararası Nakliyat'ın sahibi Mehmet Çelikcan, "1978 yılında kurulmuş eski bir uluslararası nakliye şirketiyiz. 30 araçlık filomuza ek olarak, 7 milyon TL yatırımla 2 bin 500 metrekare bir lojistik depo yatırımı yaptık. Ön tarafında 45 metrekare yükleme rampaları bulunan ve 3 tane elektrikli rampaya sahip olan depomuzda 8 bin metrekare açık depolama alanı da mevcut" dedi.
Yılın ilk aylarını yüksek ciro artışlarıyla geçirdiklerini belirten Çelikcan, "2017'yi 2 milyon Euroluk ciroyla, yüzde 30 büyümeyle kapattık. Depo yatırımımızdan oldukça memnunuz. 2018'de filomuza 500 bin Euroluk yatırımla 5 yeni araç ekleyerek, taşıma kapasitemizi yüzde 20 artırdık. Depo yatırımımız karlılığımızı artırıyor. Yaptığımız bu yatırımlarla bu yıl da yüzde 30 büyüme hedefliyoruz" diye konuştu.
Depolama alanında akıllı teknoloji yatırımı yaptıklarını ifade eden Çelikcan, "Teknoloji yatırımımız 1 milyon TL oldu. Teknolojiye önem veriyor ve bu noktada çalışmalar da yapıyoruz. 7 ay içinde depomuzun yüzde 60'ını doldurduk. Dönem dönem yüzde 100 doluluğa ulaşıyoruz. Girdili çıktılı mallar bizim için önemli. 2019'da depomuzda kapasite artırımı yapacağız" ifadesini kullandı.
Almanya'da iç dağıtım ağımızı genişleteceğiz
Taşımaların yüzde 100'ünün yurtdışına gerçekleştirdiklerini söyleyen Çelikcan, "Taşıma kapasitemiz 500 ton. Bizim için Almanya parsiyel taşıması çok önemli. Kurulduğumuz günden beri çalıştığımız bir pazar. Anlaşmalı olduğumuz acentalarla beraber çok daha fazla KDV üreten bir pazar payına sahip olmak istiyoruz. Almanya taşımasında, İzmir'de birinciliğe oynuyoruz. Hedefimiz Almanya pazarında lider olmak. Almanya'da bölgesel olarak yeni hedefler belirledik. İç dağıtım ağını, acentalarımız üzerinden genişleteceğiz. Benelux ülkelerinden toplamalarımızı Almanya'daki anlaşmaları depolarımızda yapıp, o hattı içimize katacağız" dedi.
İzmir'de teslimat olarak en süratli Almanya parsiyel taşımayı yapan firma olduklarını vurgulayan Çelikcan, "Yurtdışındaki acentamızın gümrüklü 5 bin metrekare deposu var. Depolamada hizmet ettiğimiz grupların başında gemi acentaları, gümrük komisyoncuları, dahili taşımacılar, kargo şirketleri geliyor. Dağıtımları bizim serbest depolama alanlarımızdan oluyor" ifadesini kullandı.
Nakliye acentalığı alanında faaliyet gösterdiklerini aktaran Çelikcan, "Uluslararası nakliye alanında yerli ve yabancı taşıma şirketlerine İzmir ve Ege Bölgesi'nde G2 acentalık yetki belgemiz ile hizmet veriyoruz. Ege'deki müşterilerimize kendi ofislerinin eksikliğini hissettirmeden tescil işlemlerini gerçekleştiriyoruz. 24 saat ulaşılabilir bir acentalık hizmetimiz var" dedi.
Çelikcan, gümrüklerde ihracat ve ithalat TIR tescili, gümrükten gümrüklere aktarma işlemi, malların ambarlara hasarsız boşaltma işlemlerini gerçekleştirdiklerini belirtti.
Güvenli depolama için devlet teminatları artırmalı
İzmir Kemalpaşa'da bulunan depolarının yanına idari ofislerini de taşıdıklarını vurgulayan Çelikcan, "İşimizin başındayız. Depomuzun yanında 400 metrekare idari bina yaptık. Müşteri malını emanet ettiği kişiyi görmek istiyor. Depoculuğun en can alıcı noktası bu. Müşteri güvenilir alanlar ve depolar bulamazsa depoculuk sektörü biter. Devletin bu konuyla ilgili teminatlarını artırması gerekiyor ki, müşteriler stok yerlerini depolara ve lojistik firmalara devretsinler. O zaman depolama işi farklı yerlere evrilebilir. Biz idari binamızı depomuzun yanına taşıyarak entegrasyonu tamamladık" dedi.
Devletin verdiği teşviklerin yatırımlar ve büyüme anlamında oldukça yararlı olduğu dile getiren Çelikcan, Eximbank kredilerinden de yararlandıklarını söyledi. Çelikcan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Devlet bizim sektörümüzü hizmet ihracatçıları olarak değerlendiriyor. Eximbank'tan 4 milyon TL kredi kullandık ve tamamını ödedik. Oldukça memnun kaldık. Devlet yurtdışı pazarlarına açılma anlamında da teşvik vermeli ve yardımcı olmalı. Gümrüklerde, malın Türkiye içinde serbest dolaşımı olmaması sıkıntı yaratıyor. Serbest dolaşıma da çözüm istiyoruz."
Kaynak : DÜNYA