26 Ağustos'ta dünyanın en geniş köprüsünü devreye alan Türkiye,Çanakkale'nin iki yakasını bir araya getirecek tarihi hamle için tüm hazırlıklarını tamamladı. Memleketi Kars'ta ekonomi müdürleriyle bir araya gelen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Çanakkale 1915 Köprüsü ile ilgili imzaların tamamlandığını bu ay içinde ihale için ilana çıkılacağını açıkladı. Ahmet Arslan, Ocak 2017'de ihale tekliflerini alacaklarını, 18 Mart 2017'de ise ilk kazmayı vurmayı hedeflediklerini kaydetti. Küresel ve bölgesel sıkıntılara rağmen yerli yatırımcıların yanı sıra Çin, Japon ve Güney Koreli devlerin köprüyü yakın takibe aldığını anlatan Bakan Arslan, "Türkiye'ye büyük bir güven var. Çünkü biz büyümenin lokomotifi olarak yatırımları görüyoruz. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün yatırımcılarından Astaldi'nin de buraya ilgisi devam ediyor" dedi.
AYAK AÇIKLIĞINDA REKOR
Çanakkale 1915 Köprüsü, 2 bin 23 metre ayak açıklığı ile bu alanda dünya lideri olmaya aday. Halen bu konuda rekor bin 991 metre açıklığa sahip olan Japonya'daki Akashi Köprüsü'ne ait. Köprüde demiryolu olmayacağı bilgisini paylaşan Arslan, Çanakkale 1915'in hayata geçmesiyle bağlantı yollarıyla birlikte deniz etrafında bir ring hattının doğacağını anlattı. Bu durumun yük taşıma trafiğini de olumlu yönde etkileyeceğini ifade eden Bakan Arslan, yatırım hayata geçtiğinde mevcut köprü geçişlerine uygulanan ücretlendirmenin benzerinin burası için de söz konusu olacağını anlattı..