Türkiye'de, düşük vergi oranları nedeniyle tercih edilen ve baz versiyonları 55-75 bin liradan başlayan alt-orta sınıf (C segmenti) bazı araçların fiyatları, 100 bin lira sınırını geçerken, bu araçlar bir üst segmentle (D segmenti) yarışır konuma geldi.
Derlenilen bilgilere göre, hacim, boyut, fiyat, yakıt, performans ve benzeri kriterlerle değerlendirilerek oluşturulan sınıflandırmayla otomobiller A (mini), B (küçük), C (alt-orta), D (üst-orta), E (üst), F (lüks) segmentlerine ayrılıyor.
Türkiye pazarında, en çok ilgi görenler, genellikle düşük yakıt tüketimi ve makul vergi oranları dolayısıyla ilk üç segment olarak öne çıkıyor.
Otomotiv Distribütörleri Derneğinin (ODD) ocak-eylül dönemi verilerine göre de otomobil pazarının yüzde 81,44'ünü A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu.
Bu dönemde, segmentler arasında en yüksek satış rakamına yine toplam otomobil satışından yüzde 49,11 (240 bin 308 adet) pay alan C segmenti ulaştı.
Motor hacmi, yakıt ve vites seçenekleri fiyatı belirliyor
Toplam otomobil pazarının yarısını oluşturan C segmentinde, genellikle motor hacmi 1-1.4 aralığında ve benzinli olan en baz modellerin fiyatları bile 55-75 bin lira civarında seyrediyor.
Bu otomobillerin motor hacmi 1.6 olan, dizel ve otomatik vitesli versiyonlarında ise fiyat aralığı 75-100 bin lirayı buluyor.
Çeşitli opsiyonlar eklendiğinde fiyatı 100 bin liranın üzerine çıkan bu araçlar, üst-orta sınıfın (D segmenti) bazı modelleriyle yarışıyor.
Türkiye pazarında faaliyet gösteren markaların, ekim ayı itibarıyla C segmentindeki bazı modellerinin en düşük ve en yüksek fiyatları şöyle: