Firmanın Tamir-Bakım Servis Sorumlusu Adnan Sağlık, ideal treyler için yaşadıkları süreci şöyle özetliyor:
“130 treylerin tamamını istediğimiz şartlarda aldık. Krone de, standart araçlarda değişiklikler yaparak taleplerimizi yerine getirdi ve teslim etti. Biz firmaya doğru geri dönüşler verdik, ‘Bunu yaparsan en kullanışlı aracı üretmiş olursun’ dedik. Bizim araçlarımızın, Krone’nin ürettiği standart araçlarla hiç alakası yok diyebiliriz. Görenler, bu araç Krone mi? Bende de var ama buna hiç benzemiyor” diyor.”
Neler yapmışlar?
Adnan Sağlık, kendi treylerlerindeki değişiklikleri de şu sözlerle aktardı:
“Önce çatı yüksekliğini farklı talep ettik. Aracı 2.95’e kilitledik. Hem açık gidebiliyor, hem de başka bir halatla 3.10’a kadar yükseltebiliyoruz. Yani, orijinal iç yüksekliğini özel branda çözümleriyle değiştirebilir hale dönüştürdük. 2.95’e düşürmemizin bir başka nedeni de tren belgesi alabilmekti. Brandayı trene bineceğimiz zaman 2.95’te kullanacağız.
İkinci olarak, 385X55 lastik taktırdık, orijinal lastiklerin fiyatı yüksek ve her yerde bulunmuyor. Normal lastik taktık, satılacağı zaman da, Midilli değil, normal araç diye satabileceğiz.
Aksesuar dışında yük bağlantı kancaları isterdik, onlar da bize özel yapıldı.
Hırsızlık ya da kaçak girmek amacıyla bizim brandayı kesemezsiniz. Çünkü, brandaların içine çelik tel koydurduk. Özetle, biz her yaşadığımız soruna tedbir almaya çalıştık. Bu tamamen üretenle, kullanıcının bir sinerji oluşturarak, doğru araca nasıl ulaşabileceğinin kanıtıdır. Krone, bizim taleplerimizle bize öyle bir treyler yaptı ki, her lojistikçinin tüm ihtiyaçlarına cevap verebilecek özelliklere sahip. Araçların teslimatından sonra, birçok arkadaşımız bizi arayarak, nasıl böyle bir araca sahip olabildiğimizin sırlarını sormaya başladı. Krone’ye gidip, ‘Biz de Sağlık Lojistik’e yaptığınız araçlardan istiyoruz’ diyorlarmış.
Yüke emniyet kemeri
Önümüzdeki dönemde bir talebimiz daha olacak. Önceleri dünyada üretilen hiçbir arabada emniyet kemeri yoktu. Ama, gerekliliği anlaşılınca bu standart hale geldi. Treylerlerimizde de yük emniyet ve bağlama kayışları yok. Aslında emniyet kemeri kayışı gibi yandan çekilip bağlanarak yükün sağlamlaştırılması sağlanabilir. Size çekip kilitlemek kalır. Bu tarz yük taşıyan araçlarda standart olmalıdır. Yük dağılımı ve statik hesabı yapılarak bunun sayısı ve yerleri belirlenebilir. Bu da mal ve can emniyeti için önemli bir öneri olarak getirilebilir.”