Azerbaycan Demiryolları Kurumu Basın Sözcüsü Nadir Azmammadov, çalışmaların büyük kısmının tamamlandığını, geri kalan çalışmalar için hızlandırılmaya gidildiğini bildirdi.
BTK projesinin Gürcistan kısmı Marabda-Tetirskaro (29,2 km), Tetriskaro-Salka (49,7km), Salka-Ahılkelek (74,1 km) ve Ahılkelek-Karsahi (26,3 km) olmak üzere 4 aşamaya bölünüyor. Demiryolu inşası kapsamında büyük ölçekte altyapı çalışmalarının, bina ve köprü inşalarının tamamlandığını bildiren Azmammadov, şu an 4 tunelde çalışmaların devam ettiğini vurguladı.
Sözcü, BTK için Stadler şirketine sipariş edilen 30 vagondan 10’unun ağustos ayında hatta çıkarılacağını açıkladı. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu, inşasına 2007 yılında Gürcistan, Türkiye ve Azerbaycan arasında yapılan uluslararası anlaşma ile başlandı.
Toplam uzunluğu 840 km’ye varan demiryolu hattı, ilk baştan yılda 1 milyon yolcu ve 6,5 milyon ton yük taşıma kapasitesinde çalışacak. Marmaray Projesi’ne paralel olarak yapılan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu Çin’den-Avrupa’ya kesintisiz demiryolu ulaşımı sağlayacak.