2019 Aralık ayında ilk ticari uçuşunu yapması beklenen Boeing 777X modelinde, uçak havalimanında yerde ilerlerken kanat uçları yukarı dönük şekilde durabilecek. Bu da uçağın pistteyken daha kısa kanat açıklığı sayesinde daha rahat manevralar yapmasını sağlayacak.
Katlanan kanat mekanizması bugüne kadar bazı küçük uçaklarda, uçak gemilerinde ve askeri gemilerde de kullanıldı. Ancak Boeing 777X, şu ana kadar ticari havacılıktaki katlanan kanatlara sahip ilk ve tek model olacak.
Boeing 777X için yeni standartlar oluşturuldu!
Bu kanat mekanizmasının ticari havacılıkta kullanılacak olması yeni düzenlemeleri de beraberinde getirdi. Düzenleyici ve denetleyici bir kurum olan Amerikan Federal Havacılık İdaresi (FAA) bu kanatlar için yeni standartlar oluşturdu. FAA; pilotların kapalı kalan kanatlara karşı uyarılması, havada iken kanatların kapatılamaması ve kanatların rüzgara karşı olan dirençleri konusunda Boeing’den güvence istedi.
Yeni kanatlar, Boeing‘in diğer kanatlarda kullandığı metalden daha güçlü ve daha hafif olan karbon fiber kompozitlerden üretildi. Bu da kanatların genişliğini 235 feet kadar artırmasına olanak tanıyor. Bu katlanan kanatlar, Boeing’in bir uçağına bağladığı en geniş kanat olarak ifade ediliyor.