BMW Motorrad’ın EICMA 2019’daki en büyük sürprizi dinamik roadster modeli F 900 R ve Adventure Sport segmentindeki F 900 XR oldu. Model serilerini popülaritesi her geçen gün artan orta segment üzerinde yoğunlaştıran BMW Motorrad, bu segmente özel olarak geliştirdiği her iki modelinde de üst düzey sürüş keyfi ve ileri teknolojiyi beraber sunmayı başarıyor. Temel olarak aynı altyapıyı paylaşan bu iki model, birbirinden oldukça farklı sürüş karakterleri sunmayı başarıyor. Çok daha agresif tasarıma sahip olması itibariyle sportif kullanım arayanlara hitap eden F 900 R, keyif veren sesi, yüksek torkunun yanı sıra her gün kullanılabilir bir motosiklet olmasıyla öne çıkıyor.
Orta sınıfta rekabet kızışacak
BMW’nin yeni orta segment temsilcilerinden diğerini oluşturan BMW F 900 XR ise sportiflik ile uzun yol keyfini bir arada sunuyor. BMW S 1000 XR’dan ilham alınarak geliştirilen BMW F 900 XR, Adventure Sport segmentinin olmazsa olmazlarını oluşturan GS benzeri ergonomisi ile yüksek oturma pozisyonu ile birlikte sportif sürüş dinamiğini bir arada sunarak, uzun yolculuklarda sürücü ve artçıya benzersiz bir keyif yaşatıyor. 6.5 inçlik renkli TFT ekranın standart olarak yer aldığı her iki modelde de telefonla konuşma, müzik dinleme ya da navigasyon sistemi bilgilerini takip etme işlemleri kolaylıkla gerçekleştirilebiliyor. Yüksek aydınlatma kapasitesi sayesinde her türlü yol ve ışık şartında göstergeler rahatlıkla takip edilebiliyor.
Standartları yeniden belirliyor
F 900 XR ayrıca üst segmentten aldığı Adaptif Viraj Aydınlatma, anahtarsız sürüş ve Akıllı Acil Durum Arama Sistemi gibi özellikleri ile de orta segmentte standartları yeniden belirleyecek. Her iki modelde de tamamen LED farkları ve bağlanabilirlik özelliklerinin yanı sıra, ESA, sürüş modlarının seçilmesine imkan tanıyan Riding Modes Pro, hızlı vites değişimi sağlayan Vites Destek Asistanı, ABS Pro, MSR, DTC, DBC ve RDC gibi teknolojik donanımlar da opsiyonel olarak tercih edilebiliyor. Yine her iki model de ‘Yağmur’ ve ‘Yol’ sürüş modları arasında seçim yapmaya imkân tanıyan Riding Modes’un yanı sıra, devreden çıkarılabilen ABS ve stabilite kontrolünü sağlayan ASC’yi standart donanımında sunuyor. BMW F 900 R ve F 900 XR’da daha önce F 850 GS’te de kullanılan ancak, bu iki modele özel olarak elden geçirilen yeni bir sıralı iki silindirli motor görev yapıyor. Hacmi 853 cc’den 895 cc’ye çıkarılan yeni motor 105 bg güç ve 112 Nm maksimum tork üretiyor. BMW F 900 XR’da sunulan MSR sistemi sayesinde frenleme esnasında arka tekerlekte yaşanabilecek kilitlenmenin önüne geçiliyor. Bu sayede F 900 XR çok daha güvenli bir yapıya kavuşuyor.
Yeni BMW S 1000 XR
BMW’nin en çok tercih edilen Adventure Sport bike segmentindeki temsilcisi BMW S 1000 XR da kapsamlı bir makyaj operasyonunun ardından ilk kez EICMA 2019’da motosiklet severlerini karşısına çıktı. Motor ve süspansiyon sistemlerinde yapılan yenileme ile öncüsüne göre 10 kg daha hafif bir yapıya kavuşan Yeni BMW S 1000 XR sadece 226 kg ağırlığında. Yeni BMW S 1000 XR, Dynamic ESA, riding modes Pro, ABS Pro & DTC ve Hill Start Control Pro gibi sistemlerin yanı sıra; 6.5 inçlik renkli TFT ekranı ve full LED aydınlatmaları ile dikkat çekiyor. Yeni BMW S 1000 XR’da kullanılan ve aynı zamanda BMW’nin en hızlı motosikleti olan BMW S 1000 RR’da da görev yapan sıralı 4 silindirli motor tamamen elden geçirildi. 11.000 d/d’de 165 bg güç ve 9.250 d/d’de 114 Nm tork üreten güç ünitesi, çok daha verimli kullanım özellikleri ile dikkat çekiyor.
RIDE & STYLE koleksiyonu tanıtıldı
BMW Motorrad’ın yeni ekipman koleksiyonu RIDE & STYLE da tanıtıldı. Geçmişe gönderme yapan Heritage serisini de içeren 2020 yılı koleksiyonu, şık tasarıma sahip kullanışlı ürünlerle BMW Motorrad tutkunlarının beğenisine sunuldu.