Tokat Havalimanı Dhmi Müdürü Yücel Besim Aladağ ve Havalimanı Satış ve Pazarlama Şefi Hüseyin Danışan, Tokat Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Cemal İncesoyluer’i dün cemiyetteki yerinde ziyaret ederek İncesoyluer ve yönetimine hayırlı olsun dileklerini iletti. Ziyarette TGC Başkan Yardımcısı Murat Onur’da hazır bulundu.
Tokatlı siyasetçi Ali Şevki Erek’in 1995 yılında Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olduğu dönem Basın Danışmanlığı görevini yürüten ve o dönem sık sık Tokat’a geldiğini belirten Yücel Besim Aladağ, yıllar sonra Tokat’ta görev yapmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, Basın Danışmanlığı görevi yürütmüş olmasından dolayı Basının gücünü iyi bildiğini ifade etti. TGC Başkanı Cemal İncesoyluer ise ziyaretçilerine temennilerinden ötürü teşekkür etti.
Tokat Havalimanı Dhmi Müdürü Yücel Besim Aladağ, TGC ziyaretinde Tokat Havalimanı kamulaştırma çalışmaları ve yapılacak yeni havalimanı çalışmaları hakkında önemli açıklamalar da yaptı. Aladağ, kamulaştırılacak alanda yaklaşık bin 200 civarında hak sahibi bulunduğunu bu süreci en kısa sürede hak sahiplerini mağdur etmeden tamamlayarak bir an önce yeni havalimanı için ilk kazmayı vuracaklarını belirtti. DHMİ İnşaat Daire Başkanı’nın Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile 2 hafta önce yaptığı görüşmede Bakan Yıldırım’ın “Tokat’ın işini hızlandırın” talimatı verdiğini söyleyen Aladağ, bu talimatın kendilerini daha da umutlandırdığını belirterek “Para sıkıntımız yok, kamulaştırmayı tamamlayıp biran evvel projeyi hayata geçirmek istiyoruz. Süre vermek çok doğru değil ama umduğumuz gibi giderse, kamulaştırma da süreç uzamazsa 3-5 yıl içinde yeni ve modern havalimanını Tokat’a kazandıracağız” dedi.
“KAMULAŞTIRMADA HAK SAHİPLERİ MAĞDUR EDİLMEYECEK”
Tokat Havalimanı Dhmi Müdürü Yücel Besim Aladağ, konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu: “Genel Müdürlüğümüzde Türkiye’de ki havalimanlarının kamulaştırılması için bir havuzumuz var. Bu havuz her yıl bütçeye belirli miktarlarla başlıyor. Atıyorum 200 liralık bir rakama geliyor. Onun içinde kaç tane ilimizin bu paraya ihtiyacı varsa bölüştürme yapıyorlar. Yani bu yazılı bir şekilde değil. Milletvekilimiz Zeyid Aslan beyin dediği 28 Milyon TL’lik kamulaştırma bedeli ifadesi de oradaki Genel Müdürümüz ve yetkili müdür arkadaşlarımızla yapılan toplantıda konuşulan miktardır. Doğru bir ifade ama yazılı olarak kaydı tutulan bir tutar değil. Programda var ama mesela 2016-2017 ve 2018 için belli bir miktar ayrıldı. Kamulaştırmaya başlayabilseydik o parayı kullanabilecektik ama ‘kamulaştırma 2016’ya sarktı o para elimizden uçtu’ diye bir şey yok. Revize edildi hatta miktarı da arttırıldı. 2016-2017 ve 2018 için yapılan birkaç yıllık çalışma için öngörülen rakam tespit edildi. Tahminen yaklaşık buraya 70 milyon lira kadar bir para ayrıldı. Net rakam vermek istemiyorum ama yaklaşık rakam bu. Bu rakam da 3’e bölündü. 2016 yılı için 36 milyon lira ayrıldı. Bu yazılı değil ama oradaki Genel Müdürlükteki arkadaşlarımız Tokat’a şu kadar miktar bir para ödeyelim kamulaştırma bu şekilde giderse bunu ödeyebiliriz şeklinde bir öngörü bu. 2017 ve 2018 için de belli miktarlar ayrılmış. Hatta dün konuştum Alt Yapı Genel Müdürlüğündeki arkadaşlarımızla, Nisan sonu Mayıs ayı başı gibi planlamamızı yaptık hatta havalimanında mı konuşlanalım yoksa oradaki köylerden birinde mi konuşlanalım diye. Çünkü ofis açacaklar oraya ve vatandaşla pazarlık yapacaklar. Miktarlar konusunda yine kesin rakamlar değil atıyorum 10 liralık yere 15 lira değer biçildi yani vatandaş mağdur olmasın diye. Bu işi hızlı bir şekilde yapalım diye bedelin üstünde bir rakam öngörüldü. Ama vatandaşın bu bedele itiraz etme hakkı var. Kamulaştırma kararı alındığı için kamulaştırmadan geri dönüş yok ama vatandaş diyebilir ‘Ben 10 lirayı beğenmedim, 20 lirayı beğenmedim’ mahkemeye gidebilir. Ancak şöyle de bir riski var mahkeme o rakamı yükseltebilir de düşürebilir de. Mesela 50 bin lira bedel alacak kendi mülkü için; mahkeme diyebiliyor buraya fazla değer biçilmiş diyebilir. Öyle de bir riski var. Bunu da iyi anlatmak lazım. Tabi sayı çok fazla. Bin 200’e yakın hak sahibi var. Bizim kamulaştırdığımız alanın hak sahipleri”
“KOMŞU İLLERE MUHTAÇ OLMAKTAN KURTULACAĞI”
“İnşallah bu işe hızlı bir şekilde gireceğiz. İnşaat Daire Başkanımızla da 2 hafta önce yaptığımız görüşmede Bakan Beyin talimatı olduğunu ‘Tokat’ın işini hızlandırın’ dediğini bana birinci ağızdan söyledi. Ulaştırma Bakanımız bizzat Tokat’ın işini hızlandırın demiş. Öyle bir talimatı olmuş. Tabi bu bizi daha da sevindirdi, umutlandırdı. Kamulaştırma işine biran önce başlayıp hızlı bir şekilde bitirebilirsek Havalimanı ve terminal projeleri de hazırlanacak. Projelendirme çalışmaları yapılacak. Bu işlerde süre vermek doğru değil ama umduğumuz gibi giderse 3-4 yıllık bir sürede bitirmeyi hedefliyoruz. Sonuçta kurumun maddi olarak bir sıkıntısı yok. Alacağı ödeneklerde de bir sıkıntısı yok. İnşallah buradaki vatandaşlar da bize yardımcı olur. Tokat güzel bir havalimanına kavuşur. Hem komşu illere muhtaç olmaktan kurtuluruz hem de burası bir hareket yaşar”
“ŞUAN ÖNGÖRÜLEN ALAN YAKLAŞIK 2 BİN 200 DÖNÜM”
Tokat Havalimanı’nın bulunduğu kamulaştırılacak alanda çoğunluk mülk sahibi vatandaşa mı ait. Devlet arazisi de var mı?
“Bu alanın büyük kısmı vatandaşın ama devlete ait kısımlarda var. Mesela Kavşak düzenlemesi yaptık. Yazıcıoğlu, Fidanlık tarafından geçiyor. Karşı taraflardaki köylerden bazı yerleri aldık. Şuan öngörülen 2 bin 200 dönüm civarında. Şuanda bu dönüm yetiyor ama yetmezse ek kamulaştırma yapılabiliyor. Uçağın alçalma safları düzenleniyor. Yeni havaalanlarında her şey modern. Yurt dışında ne kullanılıyorsa o burada da kullanılıyor artık. Havacılık açısından DHMİ çok büyük bir kurum. Kurumlar arasında ilk 15’e ilk 20’ye çok rahat giriyor. Geliri çok yüksek bir kurum. Bunu tabi yansıtıyor”
“ATATÜRK HAVALİMANI’NA DA İNİŞ SAĞLANACAK”
Borejet uçak seferlerini tamamen çekecek mi?
“Bu konu şöyle tabi bu o uçak firmalarının vereceği kararlar. O yörenin belirli bir baskı yapması çok önemli. Vatandaşın teveccühü lazım. Belki Türk Hava Yolları bunu çok düşünmeyebilir ama Borajet özel bir firma. Karlılık oranını yaşayamazsa gelmez ama şuan iyi dolu geliyor dolu gidiyor. Yeni revizyon ile Atatürk Havalimanı’na iniş sağlanacak. Oradaki sıkıntı aslında orada uçak seferleri yoğunluğundan kaynaklı araya sefer sıkıştırmak gerekiyor. Oraya günlük en düşük bin 200 uçak inip kalkıyor. Bir de oraya iniş kalkışın bir bedeli de var. Biz buraya yeni havalimanını kazandırırsak çeşitli firmalar da gelecektir diye düşünüyoruz. Mevcut havalimanı o günün şartlarında çok iyi yapılmış Allah yapanlardan öncü olanlardan razı olsun ama bugünün şartlarını kaldırmıyor. İnşallah yeni havalimanı ile bu fiziki yetersizliği de ortadan kaldıracağız. Çalışma tamamlandığında orta gövdeli uçaklar buraya rahatlıkla iner. İnanıyorum ki ilk kazmayı vurduğumuz gün iş hızlı biter”
“İNŞAAT SÜRECİNDE TOKAT EKONOMİSİ DE KAZANACAK”
Yeni havalimanı inşaatı yapımı aşamasında DHMİ tamamen kendi personelini mi kullanacak yoksa Tokat’tan da işçi alımı yapılacak mı?
Havalimanı projesi hazırlandıktan sonra ihaleye veriliyor. Çok büyük bir iş. Büyük firmalardan birisi gelip alacak. Ondan sonra çalıştırdığı insan tabiî ki buradan olacak. Tokat’ın 3-5 yıllık ekonomisine de büyük bir ivme kazandıracaktır. Büyük firmanın bir çekirdek kadosu oluyor ama işçisini, malzemesini buradan sağlıyor”
MEVCUT HAVALİMANINA BASIN ODASI KURULDU
Şuan mevcut havalimanında 3-4 yıllık yeni havalimanı yapımı tamamlanana kadar vatandaş sıkıntı çekmesin diye iyileştirme çalışmaları yapıldığını da belirten Tokat Havalimanı Müdürü Yücel Besim Aladağ, Basın için şuanda basın odası oluşturduklarını da duyurdu.
Kaynak: AirportHaber