Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, "Otomobil çalışmasını sadece Türkiye için yapmayacağız, biz dünya pazarları için bir otomobil yapacağız." dedi.
Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası'nı (SATSO) ziyaret eden Bakan Özlü, gelecek günlerde Üretim Reform Paketi diye bir kanun taslağı hazırlayarak TBMM'ye göndereceklerini söyledi. Bu paketin çok önemli olduğunu vurgulayan Özlü, "Bu paketle üretimle ilgili, üreticinin, üretmek isteyenlerin önünde ne kadar sıkıntı ve zorluk varsa bunların tamamını kaldırmayı düşünüyoruz." diye konuştu.
"Biz marka oluşturmak istiyoruz"
Bakanlığın yürüttüğü çalışmaları anlatan Özlü, bir gazetecinin "yerli otomobil üretiminin Sakarya'da düşünülüp düşünülmediğini" sorusuna, "Yerli marka otomobil' diyelim buna. Türkiye, yerli bir marka oluşturmak istiyor. Türkiye, otomobil üretiyor ve Türkiye'deki otomobil fabrikalarında bizim işçilerimiz çalışıyor. Türkiye'ye vergi ödüyor, Türkiye'ye ihracat yapıyor. Dolayısıyla yerli otomobilden ziyade yerli marka otomobil dememizde fayda var. Biz marka oluşturmak istiyoruz." ifadelerini kullandı.
Özlü, Türkiye'nin kendi imkanları, mühendisleri, tasarımcısı, üretimcisiyle teknik olarak bir otomobili tasarlayıp üretecek bütün altyapıya sahip olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:
"Otomobil yapmak, üretmek, teknik olmaktan ziyade Türkiye için ticari ağırlığı daha fazla olan bir konu. Otomobil üretmeyi, teknik bir sorun olarak görmeyelim. Otomobil yapmak, ticari ağırlığı daha fazla olan bir durum. Dünyadaki otomobil üreticilerinin birçoğunun 100 yıl civarında bir geçmişi var. Fransızlara, Almanlara bakın, 100 yıl veya üzerine geçmişleri var. Dünyada ciddi bir pazar rekabeti var. Otomobil çalışmasını sadece Türkiye için yapmayacağız, biz dünya pazarları için bir otomobil yapacağız. Türkiye pazarı, ekonomik ölçekte otomobil tasarlamak ve üretmek için yeterli değil. Geçenlerde bir otomobil fabrikamız geldi. Türkiye'de meşhur bir marka. Yılda 340 bin otomobil yapıyor, bunun yüzde 80'ini Türkiye pazarında değil, dışarıya satıyor. Yaklaşık 3 milyar dolar ihracat geliri olduğunu söylüyor. Dolayısıyla biz de otomobilimizi yaptığımızda yurtdışında, işte Cezayir'de, Kazakistan'da, yabancı ülkelerde fabrikalar kuracağız. O ülkelere satış yapacağız."