1836 yılına kadar uzanan geçmişe sahip Beyaz Fırın, markanın doğduğu Avrupa yakasına 130 yıl sonra döndü. Şirketin, Etiler Nispetiye Caddesi’ndeki yeni şubesi 10 milyon liralık yatırımla faaliyete geçti.
Etiler ile 7’nci şubeye ulaşan Beyaz Fırın, Nişantaşı ve Ataköy’ü de hedef bölge seçti. Yurt dışına açılma planları da yapan şirketin 5 yıl içinde Avrupa’ya adım atmayı planladığı duyuruldu. Beyaz Fırın’ın beşinci kuşak yöneticisi Nathalie Stoyanof Suda’nın ev sahipliğinde düzenlenen toplantıda şirketin hedefl eri ve sektördeki gelişmeler değerlendirildi. 2008 yılında fırın ve pastane konseptini koruyarak ‘Brasseri’ adıyla restoran sektörüne adım attıklarını hatırlatan Nathalie Stoyanof Suda, Brasserie’ye dönüştürdükleri iki şube için 2’şer milyon TL’yi bulan yenileme yatırımı yaptıklarını söyledi.
41 milyon lira ciro hedefi
Yedi şube ile bu yıl 41 milyon TL gibi yüksek bir ciro hedeflediklerini aktaran Suda, bu rakamın bir önceki yıla göre yüzde 40’lık bir büyümeyi işaret ettiğini vurguladı. Yedi şubede aylık ortalama 250 bin ziyaretçiyi ağırladıklarını ifade eden Suda, sözlerine şöyle devam etti: “Bu rakamı gelecek yıl 300 bine çıkarmayı planlıyoruz. Ulaştığımız ciro Türkiye genelinde hizmet veren, çok daha fazla şubesi bulunan birçok firmanınkiyle karşılaştırıldığında çok iyi bir rakam.
Biz 7 şube ile 50-60 şubeli olanların yaptığı ciroyu yapıyoruz. Bu da bizim için kalitenin nicelik değil nitelik olarak ön planda olduğunun bir göstergesi. Bu yüzden butik olma gayretimizi sürdürüyoruz.”
Uygun lokasyon bulmaları durumunda üç yıl içinde 4 yeni şube planladıklarını anlatan Nathalie Stoyanof Suda, 10 yıl içinde ise bu sayıyı 7 olarak öngördüklerini aktardı. Suda, “Yeni şubelerin her birine fırın ve pastane konseptinde 1.5 milyon TL ile 3.5 milyon TL arasında, Brasserie konseptine ise 4 ile 8 milyon TL arasında yatırım yapacağız” dedi. Şirket bünyesinde 430 kişinin çalıştığını belirten Suda, şubatta açılan Etiler şubesine 63 kişiyle başladıklarını iki haftada 94 çalışana ulaştıklarını sözlerine ekledi.