• BIST 9438.91
  • Altın 2952.122
  • Dolar 34.4839
  • Euro 36.1941
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 16 °C

Bendevi Palandöken: “2016’da 4 milyarlık hurda ithalatı yapıldı”

Bendevi Palandöken: “2016’da 4 milyarlık hurda ithalatı yapıldı”
Hurda araçların geri dönüşüm sürecinde ekonomiye kazandırılmasının önemine vurgu yapan TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “20 yaşın üzerindeki tüm hurda araçların geri dönüşüm sürecinde ekonomiye kazandırılması gerekiyor" dedi.

Hurda araçların geri dönüşüm sürecinde ekonomiye kazandırılmasının önemine vurgu yapan TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Sanayimizin enerjiden sonra en çok ihtiyaç duyduğu hammadde hurda. 20 yaşın üzerindeki tüm hurda araçların geri dönüşüm sürecinde ekonomiye kazandırılması gerekiyor. Ülkemiz 2016’da 4.7 milyar dolar tutarında hurda ithalatı yaptı. Hem çevre kirliğinin önlenmesi hem de ithalatın azalması için Hurda Araç Yasası güncellenerek hurda aracını getirene bedel ödenmeli” dedi.

“HURDA ARAÇLARDA ARAÇ BAŞINA BEDEL ÖDENMELİ”

Hurda Araç Yasası’nın güncellenerek araç başına bedel ödenmesi gerektiğine dikkati çeken Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Ülkemizde trafiğe kayıtlı araç sayısı 22 milyonun üzerine çıktı. Bunların yüz binlercesi 20 yaşın üzerinde. Hurdaya çıkması gereken ve bekleyen araçların hem çevre kirliliği açısından hem de ekonomi açısından geri dönüşüme kazandırılması çok önemli. Hurda Araç Yasası ile modeli 1997 ve öncesinde olan motorlu taşıtlar için 31 Aralık 2018’e kadar başvuruda Motorlu Taşıtlar Vergisi, trafik cezaları ile bunlara ait gecikme zammı borçları silinecek. Bu avantajlar sevindirici. Bununla birlikte araç başına ağırlığa göre makul bir bedel de ödenmeli. Ayrıca, bu yasa süreklilik kazanmalı. 20 yaşın üzerine çıkan araçlar otomatik olarak hurdaya ayrılabilmeli. Hurdaya çıkarılan bu araçların yenilenmesi ile karayollarında can ve mal güvenliği artar” diye söyledi.

“GERİ KAZANIMI SAĞLANAN HURDA ARAÇLARLA PİYASA CANLANIR”

Geri kazanımı sağlanan hurda araçlarla nakliye piyasasının da canlanacağını vurgulayan Palandöken, “Demir-çelik hurdasının üretimde çok önemli bir hammadde olduğu aşikâr. Ülkemiz 2016 yılında 4.7 Milyar dolar tutarında hurda ithalatı yaptı. Kendi ülkemizdeki hurdaları ekonomiye geri kazandırsak bu ithalata gerek kalmaz. Hurda Araç Yasası’nın güncellenmesi kamyon, dolmuş, minibüs, otobüs şoförü ve taksici esnafımızı da rahatlatır. Nakliye sektörü ile birlikte piyasa canlanır. Aynı zamanda cari açığın kapanmasına katkıda bulunulur. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın verilerine göre 14 bin 645’i 2017’de olmak üzere son 6 yılda 75 bin 561 araç hurdaya ayrılarak geri kazanıldı. Ancak Hurda Araç Kanunundaki teşviklere rağmen sadece kamyon ve kamyonet grubunda 500 bin araç hurdaya çıkmayı bekliyor” şeklinde konuştu.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim