Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi (KOSGEB) Başkanı Recep Bi̇çer, "4. KOBİ ve Girişimcilik Ödülleri yarışmasında 3 binden fazla başvuru arasından finale kalan başarılı işletmeler, yüzde 100 KOSGEB desteğiyle Hollanda ve Almanya'ya düzenlenen iş gezisine katılım sağlayarak, Avrupa'daki iş fırsatlarını değerlendirme imkanı buldular." dedi.
Biçer, yaptığı açıklamada, KOSGEB "KOBİ ve Girişimcilik Ödülleri"ne ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
KOBİ ve Girişimcilik Ödülleri'nin, küçük ve orta büyüklükteki i̇şletmelerin rekabet güçlerini geliştirmek, girişimcilik kültürünü yaygınlaştırmak, ekonomik ve sosyal kalkınmadaki paylarını yükseltmek, başarılı olanların ödüllendirilmesi ve motivasyonlarını artırmak amacıyla 2012'den bu yana her yıl düzenlendiğini hatırlatan Biçer, "2015 yılında KOSGEB 4. KOBİ ve Girişimcilik Ödülleri yarışmasında finale kalan ve 2012 yılından bu yana düzenlenen bütün yarışmalarda finale kalan bütün işletmelerin, yurt dışı iş gezisiyle ödüllendirilmesi kararı alındı. İlk olarak 2015 yılında finale kalan işletmelere, geçmiş yıllarda finale kalan bütün işletmelerle birlikte Amerika'ya bir iş gezisi düzenlendi ve böylece KOSGEB ile başarılı KOBİ ve girişimciler, yurt dışı pazar kapılarını aralamış oldu." diye konuştu.
Biçer, yarışmalarda finale kalan bütün i̇şletmelerin, KOSGEB tarafından yüzde 100 yurt dışı i̇ş gezisi desteğiyle ödüllendirildiğinin altını çizerek, "4. KOBİ ve Girişimcilik Ödülleri yarışmasında, 3 binden fazla başvuru arasından finale kalan başarılı işletmeler yüzde 100 KOSGEB desteğiyle Hollanda ve Almanya'ya düzenlenen iş gezisine katılım sağlayarak Avrupa'daki iş fırsatlarını değerlendirme imkanı buldular." ifadesini kullandı.
Hollanda ve Almanya'daki iş fırsatları değerlendirildi
Finalist işletmeler ve KOSGEB heyetinin, Hollanda'nın Rotterdam şehrinde düzenlenen "Hollanda'da İş ve Yatırım Fırsatları" forumuna katıldığını anlatan Biçer, etkinlik izlenimlerini paylaştı. Avrupa'daki işletme ve Hollanda KOBİ Organizasyonu temsilcilerinin, Avrupa'da yaşlanmış işletmelerin Türk KOBİ'leri için bir fırsat olduğunu belirttiklerini aktaran Biçer, "Özellikle Avrupa'da faaliyet gösteren uzun ömürlü, 2. ve 3. nesil işletmelerde, genç nüfus sıkıntısı ve şirketlerin devam ettirileceği nesillerin kalmayışı sebebiyle işletmelerin satışa çıkarıldığını belirten yetkililer, bu köklü işletmeleri satın alabilecek Türk KOBİ'lerinin Avrupa pazarında hazır yer bulabileceği konusunda açıklamalarda bulundular." değerlendirmesini yaptı.