Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Sabuncubeli Tüneli'nin ardından İzmir-İstanbul otoyolu inşaatının sürdüğü Belkahve bölgesini inceledi. Burada, zaman zaman yolda durup çalışmalar hakkında bilgi alıp işçilerle sohbet eden Bakan Arslan, Belkahve tünelleri önünde çalışma hakkında bilgi verdi. Bakanlık bünyesindeki çalışmaları incelediklerini, son durumlarını gördüklerini, tıkanan noktalara müdahale edip bitiş tarihlerini öne çekmeye çalıştıklarını anlatan Bakan Arslan, açıklamasına İzmirlilere müjdeli haberle başladı.
PAZARLIK YAPTI, TARİHİ ÖNE ÇEKTİ
Tünelde zaman zaman yer yapısından dolayı zorluklar yaşandığını, günlük 2.5 metrelik ilerleyişin bu tür zorlu durumlarda günde 50 ile 70 santimetreye kadar indiğini de hatırlatan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, açıklamasından sonra hem yüklenici firma hem de bakanlık bürokratlarıyla pazarlık yaptı. 2017 yılının ekim ayında yapılması planlanan tünellerin birleştirilmesi tarihini öne çekti. Bakan Arslan, pazarlık sonrasında, tünellerin iki ucunun birleştirilmesinin Manisa'nın düşman işgalinden kurtuluş günü olan 8 Eylül'ü, İzmir'in kurtuluş günü olan 9 Eylül'e bağlayan gece olmasını istedi. Bakan Arslan çalışmaların iyi gittiğini ancak bu sözlerinin rehavete neden olmaması gerektiği uyarısında da bulundu. Tünelde çalışan işçlilerle sohbet eden fotoğraf çektiren Bakan Arslan işçilere de, "Siz çalışıyorsunuz, satışı biz yapıyoruz. Emeğinize sağlık" dedi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, daha sonra İzmir-İstanbul otoyol çalışmasını incelemek üzere bölgeden ayrıldı.
"YIL SONUNA KADAR OTOYOLUN 26,5 KİLOMETRESİ AÇILACAK"
İzmir- İstanbul otoyol projesinin başlangıç noktasında daha önce bitirilen 6,5 kilometrelik bölüm dahil yıl sonuna kadar toplam 26,5 kilometrelik yolun kullanıma açılacağını söyleyen Bakan Arslan, "Bu bölüme bin 605 metrelik iki tüp halindeki Belkahve tüneli ile projenin en büyük viyadüklerinden olan 2 bin 238 metre uzunluğundaki Bornova viyadüğü de dahil. Yıl sonunda İzmirlilerin hizmetine sunacağız. İzmir- İstanbul otoyolu, Osmangazi köprüsü dahil, İzmir'in, Manisa'nın, Balıkesir'in, Çanakkale'nin, Yalova'nın, Kocaeli'nin, İstanbul'un ihtiyaçlarını görüyor olacak" dedi. Projenin kendileri için ayrıca önemli olduğunu da vurgulayan Bakan Arslan, "2009-2010 yıllarının dünyadaki ekonomik krizde, dünyada kredi kuruluşlarının para satmamaya çalıştığı bir ortamda Türkiye'ye güvenin devamında 8,5 milyar dolarlık projeyi, yap-işlet-devretle ihale ettik. Süreç başladı. Osmangazi Köprüsü, 53 kilometrelik otoyollar dahil 59 kilometrelik kısmını 30 Haziran'da hizmete sunduk. Buralarda insanlarımız yolun keyfini çıkarıyor. Devamında 26,5 kilometrelik bölüm de İzmir'de, insanların hizmetine sunulacak. Bu projede 8 milyar doların yanı sıra 3 milyar TL de kamulaştırma bedeli var. Bağlantı yolları, tünelleriyle ülkemizin önemli gurur projelerinden birisi olacak. Bu yollar İzmir'i, limanlarını Manisa'ya, Bursa'ya, Yalova'ya daha yaklaştıracak. Ticaretin ve ekonominin büyümesini sağlamış olacağız" dedi. Bakan Arslan, otoyol projesinin devamında Savaştepe'den itibaren, Çanakkale 1915 Köprüsü'yle de bağlanacağını, İzmir'in, Ege Bölgesi'nin ürünlerinin Çanakkale 1915 Köprüsü sayesinde Avrupa'ya kısa yoldan ulaştırılacağını da söyledi.
İŞÇİLERLE SELFİE ÇEKTİ
Bu arada Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, ziyaret ettiği noktalarda çalışan işçilere de yakın ilgi gösterdi. Otoyol projesinde de, asfaltlama çalışmalarının sürdüğü alandaki işçilerle sohbet eden Bakan Ahmet Arslan, burada işçilerden birisinin cep telefonunu alıp hep birlikte selfie çekti.