Sanayi düzenleme otoritesinin güvenlik endişelerini gerekçe göstererek otoyol denemelerini durdurmasından sonra, Çin, bazı şehirlerdeki kamu yollarında sürücüsüz arabaların test edilmesine izin vermek için gelecek aya kadar bir düzenleme yapabilir.
Baidu’nun Otonom Sürüş Departmanından sorumlu Başkan Yardımcısı Wu Xuebin, şirketin Perşembe günü Beijing'de düzenlediği yıllık teknoloji konferansında “Çin'de birden fazla şehrin, özerk araçların yol testlerine izin vermek için Kaliforniya tarzı düzenlemeleri kabul etmesi bekleniyor” dedi. Yetkili ayrıca, ayrıntılı politikaların Aralık ayı başlarında açıklanabileceğini de belirtti.
Baidu 2018 yılına kadar sürücüsüz bir aracı piyasaya sürmeyi planlarken, 2021'de de aracın seri üretimini başlatmayı düşünüyor. Şirketin bu amaca yönelik olarak sürdürdüğü “Apollo Projesi’nde” otomobil üreticilerinden yolculuk paylaşım şirketlerine kadar 70 tane küresel ve Çinli firma partner olarak yer alıyor. Şirket, 100'den fazla sürücüsüz araç projesine yatırım yapmak için bu yıl Yangtze Nehri Sanayi Fonu ile birlikte 10 milyar yuan (1,5 milyar dolar) değerinde bir “Otonom Sürüş Fonu” oluşturdu.
Kamu yol denemelerine yeniden başlanması, Çinli otomobil üreticileri ve teknoloji şirketlerinin sürücüsüz araç teknolojisinde Arizona gibi eyaletlerde yol testine izin veren ABD'den geride kalabileceği endişelerini azaltacak. Sürücüsüz araçlar üzerine yapılan araştırmalar, yapay zekâdan araç-çevre iletişimine kadar birçok gelişmiş teknolojilere ihtiyaç duydukları için bilgisayarlar teknolojisinin “kutsal kasesi” olarak kabul ediliyor.
Yol testleri, verilerin bilgisayar simülasyonları yerine gerçek dünyadaki ortamlardan toplanmasına ve test edilmesine olanak sağladığı için otonom araç teknolojisi gelişmesinde önemli. Bu nedenle Çin yapacağı bu yeni düzenleme ile yerli sürücüsüz araç teknolojisinin ilerlemesini hızlandıracak.