Dünyada Noel alışveriş sezonunun başlangıcı olarak kabul edilen ve büyük markaların gerçekleştirdiği devasa indirimlerle adından söz ettiren Black Friday (Efsane Cuma) kapsamında, internete üzerinden yapılan online alışverişler yeni bir rekor kırdı. Dünyanın en ünlü markalarının katıldığı ‘alışveriş çılgınlığı’nda, Avrupa’daki ürünlerin paketlenip dağıtılması bir Türk şirketi olan Netlog tarafından gerçekleştirildi.
Netlog iştiraklerinden Bleckmann, 29 Kasım-02 Aralık tarihleri arasındaki 3 günde toplam 12 milyon ürün paketleyerek bu alanda yeni bir rekora imza attı. Netlog’un Belçika, Hollanda ve İngiltere’de bulunan ve toplam kapalı alan büyüklüğü 700 bin metrekareyi aşan 30’a yakın deposunda paketlenen siparişler, Türkiye dahil Avrupa’nın dört bir yanındaki tüketicilere gönderildi.
2 yılda yüzde 250 büyüdü
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Netlog Başkan Yardımcısı Gökalp Çak, son yıllarda e-ticaretin özellikle Avrupa’da çok ciddi bir büyüme gösterdiğini belirterek, “Biz de Avrupa’nın moda alanındaki en büyük lojistik şirketi olan Bleckmann markamızla bu süreçte aktif olarak rol alıyoruz. 2017 yılında Black Friday kapsamında 3 günde 3,5 milyon sipariş paketlemiştik. Bu sayı geçtiğimiz yıl 8 milyona ulaştı. Bu yıl ise yeni bir rekor kırarak bu sayıyı 12 milyona ulaştırdık. Hacimler o kadar yüksek ki bazı müşterilerimiz normalde Cuma başlatacakları kampanyaları 2 gün geri çekip Çarşamba başlatma kararı aldı” dedi.
3 bin kişiye ilave istihdam
Avrupa genelinde yoğun talebe yetişmek için Bleckmann depolarında 3 bin kişilik ilave istihdam sağladıklarını da sözlerine ekleyen Gökalp Çak, “Yurt içi ve yurt dışı operasyonlarımızla birlikte toplam 15 bin kişilik bir çalışan sayımız var. Sağladığımız bu ilave istihdamla birlikte bu sayı 18-20 binlere yaklaştı. Lojistikte bir dünya markası olma hedefiyle çıktığımız yolda; bir Türk şirketi olarak Türkiye’de olduğu gibi Avrupa’da da istihdama katkıda bulunmaktan dolayı büyük gurur duyuyoruz.”
Dünya genelinde 170 müşterisi var
Bleckmann’in 2019 yılı cirosunun 350 milyon Euroyu geçeceğini belirten Gökalp Çak, “Üç yıl içinde bu şirketimiz için koyduğumuz hedef 600 milyon euroluk ciro. Tabii bu rakam Bleckmann üzerinden yapabileceğimiz satın almalarla 1 milyar eurolara çıkabilir. Bleckmann’in bütün dünyanın tanınmış markalarından 170 tane müşterisi var. Avrupa’daki depolarımızdan tüm Avrupa’daki 29 ülkeye mal gönderiyoruz” dedi.