Almanya Federal Rekabet Kurumu, piyasada dominant pozisyonda bulunan Facebook'u incelemeye aldı.
Avrupa'da başlayan Facebook'un gizliliği ve rekabeti üzerine soruşturmalar domino etkisi yarattı. Şimdi de Almanya Facebook'un pozisyonu için inceleme başlattı. Federal Rekabet Kurumu, dünya devi Facebook'un 2 milyar kullanıcısının kişisel bilgilerini reklamları için kullandığını öne sürerek gelir modelini sorgulamaya aldı.
20 ay süren inceleme ardından ortaya konan raporda, Facebook'un kişisel verileri kullanarak sosyal medya pazarında reklam rekabetini kullandığını ortaya konuldu. Kişisel verileri kullanmakla suçlanan Facebook'un bir açıklaması henüz bulunmuyor.
Başlarda Avrupa Birliği nezdinde ufak çaplı başlayan soruşturma, daha sonra Danimarka ve en son olarak Fransa, rekabet düzenleyici kurumlarının gizliliği ihlal ettiğini içeren raporları yayınlanmıştı. Facebook'un sahibi olduğu WhatsApp'ın da yaptırıma tabi tutulduğu öğrenildi.