Asya ile Avrupa’nın Marmaray’dan sonra Boğaz’ın altından ikinci buluşması olan Avrasya Tüneli’nin temeli 2011’de atıldı. 1 milyar 245 milyon dolara Yapİşlet- Devret modeliyle hayata geçen tünel, yerin 160 metre altına inşa edildi. Toplam uzunluğu 14.6 kilometre olan Avrasya Tüneli’nden günde 130 bin araç geçecek. Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki 100 dakikalık yolu 15 dakikaya indirecek, Avrasya Tüneli ile yüzlerce milyon dolarlık tasarruf sağlanacak.
3 AŞAMALI TÜNEL
Avrasya Tüneli, ‘Avrupa’, ‘Boğaz’ ve ‘Anadolu’ olmak üzere 3 ana bölümden oluşuyor. 2 katlı olarak inşa edilen Avrasya Tüneli’ne hem Avrupa hem de Anadolu Yakası’ndan girilip çıkılabiliyor. Avrasya Tüneli’nin üst katından Kazlıçeşme’den Göztepe’ye, alt katından ise Göztepe’den Kazlıçeşme’ye gidiliyor. Avrasya Tüneli’ni kullanırken otomobiller için 4 dolar + KDV ile minibüsler için 6 dolar + KDV ücret ödeyecek. Ayrıca Avrasya Tüneli’nin en derin noktasında bulunan baz istasyonu ile cep telefonları çekecek.
YÜKSEK GÜVENLİK DEVREDE
Avrasya Tüneli yüksek güvenliğiyle de ön plana çıkıyor. Tünelde 24 saat boyunca güvenli, sağlıklı ve kesintisiz trafik akışı için gelişmiş sistemler devreye alındı. Her 300 metrede bir yukarı çıkış alanları konulurken, kazalar için de tünelde birçok revir odası tasarlandı. Aynı zamanda tünel, deprem ve tsunami risklerinden etkilenmeyecek yapıda inşa edildi. Tünelin bir katında yangın çıkması durumunda da öteki katına sıçramayacak şekilde özel malzemeler kullanıldı. Yine tünelde, her noktanın 7 gün 24 saat izlendiği kapalı devre kamera sistemi, olay algılama sistemleri, haberleşme ve ihbar sistemleri yer aldı.
Avrasya tüneli isim anketi için tıklayın