Audi, Çin’de gerçekleştirilen Auto Shanghai otomobil fuarında çok yönlü yeni konsept otomobilini vitrine çıkardı. Dört kapılı Gran Turismo Audi e-tron Sportback, gücünü 320 kW’lık bir elektrik motorundan alıyor. Otomobilin tasarım dili, klasik Audi çizgilerini bir dizi çığır açıcı detayla buluşturarak, teknolojiye ve elektrikli otomobil konseptine özel olarak tasarlanmış, çarpıcı bir mimari ortaya çıkarıyor.
2. elektrikli Audi
Audi e-tron Sportback, Audi’nin elektrik mobilite yolculuğunda önemli bir kilometre taşı niteliği taşıyor. AUDI AG Yönetim Kurulu Başkanı Rupert Stadler, model hakkında şunları söylüyor: “2018 yılında yollara çıkacak olan Audi e-tron, rekabet dolu olan pazarında gündelik kullanıma uygun olarak geliştirilen ilk elektrikli otomobil. 500 kilometreyi (310,7 mil) aşan menzili ve özel elektrikli sürüş deneyimiyle, bu sportif SUV önümüzdeki on yılın olmazsa olmaz ürünü halini alacak. Onu 2019 yılında ise elektrikli bir otomobil olarak ilk bakışta kendini gösteren, heyecan verici coupé versiyonu Audi e-tron Sportback izleyecek.”
250 LED ile aydınlatma
Konsept otomobilin aydınlatma teknolojisi, hem gündüz hem gece vakti göze çarpan bir yenilik. Otomobilin ön ve arkasında yer alan ve dijital olarak kumanda edilen Matrix LED üniteleri, harika bir aydınlatma sağlıyor. Miniscule Digital Matrix projektör adını verilen bu teknoloji otomobilin önündeki yolu kelimenin tam anlamıyla “işaretleyerek”, ışığı dış ortamla iletişim kurmak için kullanılabilecek esnek ve dinamik bir araca dönüştürüyor.
Gündüz farlarının altında, tek çerçeveli ızgaranın iki tarafında bulunan ve her biri 250 LED’den oluşan iki geniş aydınlatma düzeneği, otomobil hareket halindeyken bile, sayısız dikkat çekici sinyal ve işaretler yardımıyla iletişim kurulmasını sağlıyor.
100 Kilometreye 4.5 saniyede ulaşıyor
Audi e-tron Sportback’in tahrik sistemi ise, gelecekteki tümüyle elektrikli bütün Audi modellerinde uygulanacağı gibi, biri ön, ikisi arka aksta olmak üzere toplamda üç elektrik motorundan oluşuyor ve bu sayede bu yüksek performanslı coupé otomobile, quattro dört tekerlekten çekiş sistemi kazandırıyor. 320 kW (429 HP) güç üreten ve turbo yüklemeyle 370 kW’ye (496 HP) çıkaran sistem, otomobilin 0’dan saatte 100 kilometreye (saatte 62.1 mil) yalnızca 4,5 saniyede çıkmasını sağlıyor.
Otomobilin 95 kilovat saat enerji kapasiteli bataryası sayesinde toplam menzili 500 kilometrenin (310,7 mil) üzerinde (NEDC). Daha önce e-tron quattro konseptinde de görüldüğü üzere, bu teknoloji konseptinin sıvı soğutmalı lityum-iyon bataryası, yolcu bölmesinin hemen altında, iki aksın arasında yer alıyor. Otomobilin ağırlık merkezini aşağıya çeken bataryanın bu konumu, ayrıca ön ve arka akslar arasındaki yük dağıtımını 52:48 seviyesine getirerek bu sportif SUV’ye, segmentteki rakiplerine kıyasla üstün bir sürüş dinamiği ve güvenlik kazandırıyor. Otomobilin bataryası, alternatif akım (AC) ve doğru akım (DC) için iki girişi bulunan Kombine Şarj Sistemi ile şarj ediliyor.
Otomobilde yan aynaların yerini ufak kameralar alıyor. Hava sürtünmesini ve rüzgar sesini azaltan bu teknoloji sayesinde alışıldık yan aynalardaki kör nokta sorunu tümüyle ortadan kaldırıldığı gibi, aynaların sürücünün sağ ve sol çaprazında görüş açısını engellemesinin de önüne geçiliyor. Kameralardan elde edilen görüntüler, kapıların üzerinde yer alan ayrı ekranlar üzerinden sürücüye aktarılıyor. Audi, gelecekte seri üretim modellerinde kullanılacak bu teknolojiyi ilk kez görücüye çıkarıyor.