Uluslar arası taşımacılık hizmeti veren Atom Lojistik, Avrupa'nın tamamına parsiyel ve komple karayolu taşıma hizmeti veriyor. Firma, minivan araçlarla sunduğu ekspres yük taşımacılığıyla havayolu taşımalarına alternatif sunuyor.
Yanıcı yük taşımacılığının uzmanlık alanlarını olduğunu belirten Atom Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Onur Okumuş, "Minivan araçlarımızla ekspres yük taşımacılığı da yapıyoruz. Minivan hizmetimizi havayolu taşımalarına alternatif olarak müşterilerimize sunuyoruz. Bu kapsamda 48-72 saat içinde kapıdan kapıya teslim gerçekleştiriyoruz. Araçlarımızın bin 200 kilogram ve 11 metreküp taşıma kapasitesi var. Şu an bu hizmeti 16 araç ile veriyoruz. İzmir Işıkkent'te bulunan kardeş firmamız Arspet'in 18 dönümlük garajında 2 bin metrekare kapalı, 3 bin metrekare açık depolama alanımızı aktif bir şekilde kullanıyoruz" dedi.
Yeni araç alımının şirket olarak her zaman gündemlerinde olduğunu açıklayan Okumuş, mobil bir sektör olduğu için yıpranmanın meydana geldiğini ve yenilenme ihtiyacı hissettiklerini söyledi. Okumuş, "Araç sayısı gibi konular piyasa koşullarına göre zamanı geldiğinde belirlenecek. Depo yatırımı için fizibilite çalışmalarımız devam ediyor. Bölge netlik kazanınca talebe göre yeni girişimler uzun vadeli planlarımızda var" şeklinde konuştu.
Almanya'daki merkezle uzun süreli depolama imkanı sağlanıyor
Almanya Bad Reichenhall'de bir aktarma ve dağıtım merkezleri olduğunu ifade eden Okumuş, bu noktadan Avrupa'nın tamamına sevk geçekleştirerek uzun süreli depolama imkanı sağladıklarını söyledi.
Taşımaların yüzde 95' i uluslararası alanda gerçekleştiğini ifade eden Okumuş, "Yurtdışı taşımalarında Almanya, Hollanda, Belçika ve Romanya ana trafiğimizi oluşturuyor. Mevcut hatlarımızdaki sefer ve yük sayılarımızı korumak istiyoruz. 2017 yılı içerisinde yeni dorse ve çekici alımlarımız oldu. Toplamda 44 dorse ve 23 çekiciye ulaştık. Ayrıca kardeş firmamız Arspet de 350 araçlık bir filoya sahip. Onlardan da yararlanıyoruz" diye konuştu.
Yılın ilk çeyreğindeki açığı kapatmak için çaba sarfedeceğiz
Nicelik olarak büyümenin ticari realitedeki karşılığının her zaman pozitif olmadığını, bu nedenle nitelikli gelişimi önemsediklerini vurgulayan Okumuş, "Firmamız kendi hedefleri doğrultusunda ilerlemesini sürdürüyor. Kuruluşumuzun beşinci yılında da büyümemiz devam etti. 2018 yılının geçtiğimiz yıl seviyelerinde olmasını öngörüyorduk, ancak küresel ekonomik çalkantılar ve bölgesel siyasal konjönktür olumsuz bir hava yarattı. İlk çeyrek tüm sektörler için beklentinin altında sonuçlanacak. Yılın geri kalanında bu açığı kapamak için çaba sarf edeceğiz" dedi.
Okumuş, "TİM tarafından ikinci kez yapılan Türkiye'nin 500 Büyük Hizmet İhracatçısı araştırmasında tüm sektörlerde 174., lojistik sektöründe 72. sıradan yer bulduk. Bu 5 yıllık bir şirket için önemli bir başarı. Geçen senede bu listede yer almıştık ama sıralamamız daha aşağıdaydı" ifadesini kullandı.
Düşen kar marjları nakit sıkışıklığı yaratıyor
Sektörde kar marjlarının çok hızlı şekilde düştüğünü ve piyasada ciddi oranda nakit sıkışıklığı yaşandığını belirten Okumuş, kar marjlarının düşmesinin en önemli nedeninin rekabetin hizmet kalitesi yerine fiyatla yapılmasından kaynaklı olduğunu vurguladı. Okumuş, TIR sürücülerine getirilemeyen vize muafiyetinin ve Türk plakalı TIR'ların Avrupa'da haksız rekabete uğratılıp, geçiş belgeleri olarak ödenen ücretlerin sektörün bir diğer sıkıntısı olduğunu söyledi.
Kaynak: Beyza COŞKUNTÜRK/ DÜNYA