• BIST 9549.89
  • Altın 2952.122
  • Dolar 34.4839
  • Euro 36.1941
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 13 °C

Atatürk Havalimanı 2018’de yolculara kapatılacak

Atatürk Havalimanı 2018’de yolculara kapatılacak
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İstanbul’a yapılan 3. havalimanının devreye girmesi sonrası ne olacağı merak edilen Atatürk Havalimanı konusunda yeni bir açıklama yaptı.

Atatürk Havalimanı’nın 45 milyon yolcu kapasitesi olan terminallerden, 2015 sonu itibariyle 62 milyon yolcunun geçtiğini ve terminallerin tıkanma noktasına geldiğini belirten bakanlık, “Atatürk Havalimanı, yeni havalimanı devreye girdikten sonra bütünüyle ticari yolcu taşımacılığına kapatılacak. Sadece genel havacılık, müstakil kargo ve eğitim, bakım-onarım faaliyetleri için hizmette tutulacak” açıklamasında bulundu. Ancak Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım 2012’de Atatürk Havalimanı’nın kapatılmayacağını, eski Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan ise 2014 yılında Atatürk Havalimanı’nın 3. havalimanı ile birlikte çalışmaya devam edeceğini söylemişti.

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İstanbul Milletvekili Aykut Erdoğdu, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’a Atatürk Havalimanı’nın 3. havalimanın ardından ne amaçla kullanılacağını sordu.

YAZILI CEVAP VERİLDİ

Ulaştırma Bakanlığı, Erdoğdu’nun sorularına yazılı cevap verdi.

Atatürk Havalimanı’nın 2018 yılına kadar işletileceğini beliren bakanlık şu bilgileri verdi: “Bu havalimanımız Türkiye toplam trafiğinin yaklaşık yüzde 34’ünü tek başına karşılayan en önemli havacılık merkezi. Bu merkezde bugün itibariyle 45 milyon yolcu kapasitesi olan terminallerden 2015 sonu itibariyle 62 milyon yolcu geçmiş ve terminaller tıkanma noktasına gelmiştir. Bu nedenle TAV yolcu terminallerine bütünüyle 80 Milyon Euro maliyeti kendine ait olmak üzere büyütmek istemiş ve devlet tarafından hiçbir taahhüt, garanti ve başka herhangi bir ücret verilmeden terminalin büyütülmesine izin verilmiştir. Atatürk Havalimanı, yeni havalimanı devreye girdikten sonra bütünüyle ticari yolcu taşımacılığına kapatılacak, sadece genel havacılık, müstakil kargo ve eğitim, bakım-onarım faaliyetleri için hizmette tutulacaktır. Öte yandan erken fesih nedeniyle TAV firması için bugünden talep edilen veya belirlenen tazminat tutarı olmayıp, fesih tarihine bağlı olarak uluslararası bağımsız denetim firmalarının belirleyeceği ve tarafların müzakere edeceği rakamlar üzerinden tazminat bedeli sonra belirlenecek.”

KAPATILMAYACAK DENMİŞTİ

Öte yandan Bakanlık bu şekilde açıklama yaparken, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım 2012’de 3. Havalimanı projesinin hayata geçtiği ilk dönemde yaptığı açıklamada, 3. havalimanının yapımının ardından Atatürk Havalimanı’nın kapatılmayacağını belirterek, “Havalimanı yapıldıktan sonra Atatürk Havalimanı da daha küçük ölçekli olarak hizmete devam edecek” demişti. Eski Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan da 2014 yılının Aralık ayında yaptığı açıklamada, Atatürk Havalimanı’nın 3. havalimanı ile birlikte çalışmaya devam edeceğini söylemişti.

Ege Cansen ise 2013’te kaleme aldığı yazısında, Atatürk Havalimanı’nın yıkılacağını yazmış, “Atatürk Havalimanının yıkılacak olmasının iki sebebi var. Birincisi bu iki limanın iniş-kalkış koridorları birbiravaine çakışıyormuş. Yani iki liman aynı anda çalıştırılacak olsa, büyük yolcu uçaklarının güvenli bir şekilde iniş kalkış yapmaları mümkün değilmiş” demişti.

THY eski başkanı Hamdi Topçu da geçen yıl yaptığı açıklamada İstanbul’da yapımı devam eden 3’üncü havalimanın Atatürk Havalimanıyla aynı hava sahasını kullanacağını ve bu durumda iki tarafın çalışmasının zor olacağını söylemişti.

HAVAALANI KÜÇÜLTÜLECEK, ARAZİLER TİCARİ OLARAK DEĞERLENDİRİLECEK

Atatürk Havalimanı’nın kapatılma kararıyla birlikte gözler, bundan sonra havalimanında neler olacağına çevrildi.

Nitekim, Ulaştırma Bakanlığı’nın 2012’de yürüttüğü çalışmalarda da Atatürk Havalimanı’nın tasfiye edilmesi yer alıyordu. Bakanlığı’nın eylem planında, Atatürk Havalimanı’nda maddi değeri yüksek ama hafif ürünlerin kargo taşımacılığının yapılması, alanın özel uçakların kullanabileceği boyutta küçültülerek ticari ve turistik amaçlı imara açılarak finansal kaynak yaratılması bulunuyor.

Plana göre, havaalanıyla birlikte etrafındaki İstanbul Dünya Ticaret Merkezi binaları ve fuar alanı dönüşüme tabi tutulacak, Ayamama Deresi çevresinde başlatılan yüksek prestijli turizm ve ticaret merkezi kapsamında Atatürk Havalaalanı da küresel ticaret ve fuar merkezi olarak kullanılacak. Havaalanının küçültülmesiyle birlikte kalan araziler de ticari olarak değerlendirilecek.

ARSA DEĞERİ 8-10 BİN DOLAR

Atatürk Havalimanı arazisinin piyasa değeri ise 8-10 bin dolar olduğu belirtiliyor. Havalimanı’nın yıkılmasıyla yaklaşık 12 bin metrekarelik bir alanın imara açılması durumunda 100 milyar doların üzerinde bir rantın oluşacağın kaydediliyor.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim