2012 yılında Yüksek Hızlı Tren çalışması nedeniyle seferleri durdurulan, 3 yıl aradan sonra 2015 yılında tek hat üzerinden yeniden açılan Adapazarı Arifiye-İzmit-Pendik arası çalışan banliyö tren hattına yeni bir hat eklenerek hat sayısı ikiye çıkarıldı.
İkinci hat ile ilgili çalışmalar halen İzmit 42 Evler bölgesinde devam ediyor. Rayları döşenen bölgede peron ve elektrik sinyalizasyon çalışmaları devam ediyor.
Seferler 3 yıl boyunca yapılamadı
Bir zamanlar İzmit’in en önemli ulaşım aracıydı banliyö trenleri. Haydarpaşa ile Sakarya arasında pek çok durakta durur, gün içinde binlerce yolcuyu gitmek istedikleri yere kadar taşırdı. Oldukça da ekonomik olan bu seferlere 2012 yılında Yüksek Hızlı Tren projesinin başlatılmasının ardından üç yıl ara verildi. 2015 yılında banliyö seferlerine yeniden başlandı. Tren hattı eksikliği nedeniyle yük ve banliyö tren seferleri Hızlı Tren hattında yapılıyordu.
Yeni hatlar yapıldı
Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın hizmete açılmasından sonra İzmit geçişindeki tren hattı üç adetti. YHT için gidiş-geliş olmak üzere iki hat üzerinden gerçekleşirken, mevcut hattın güney kısmında ise yük ve banliyö trenleri için üçüncü bir hat 2015 yılında hizmete açılmıştı.
Hattın açılmasıyla birlikte Arifiye-İzmit ve Pendik arasında banliyö tren seferleri 4 gidiş 4 geliş olmak üzere günde 8 sefer yapılıyordu.
TCDD, mevcut hatlara 4. hattı da ekledi. Yük ve banliyö trenlerinin kullanması için yapılan tren hattın üst yapı çalışması sürüyor. İzmit 42 Evler bölgesinde hat için yeni peron ve katener adı verilen elektrik ve sinyalizasyon hatları yapılıyor.