• BIST 9419.66
  • Altın 2952.122
  • Dolar 34.4839
  • Euro 36.1941
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 16 °C

Amazon, Türkiye pazarına girmek için pazarlık halinde

Amazon, Türkiye pazarına girmek için pazarlık halinde
ABD merkezli online perakende devi Amazon, Türkiye pazarına girmek için görüşmelerde bulunuyor.

Alınan bilgilere göre Amazon Ankara’da hükümet yetkilileriyle temas halinde. Şirketin sıfırdan bir yatırım yapabileceği gibi muhtemel bir satın alma yoluyla da Türkiye pazarına giriş yapabileceği söyleniyor. Perakende devinin halihazırda yerel oyuncularla görüştüğü ancak henüz bir anlaşma aşamasına gelinmediği belirtiliyor.

Amazon, Mart ayında Birleşik Arap Emirlikleri merkezli Souq.com'u 650 milyon dolar karşılığında satın almıştı. Daha yakın bir tarihteyse ABD'nin üst segment sağlıklı market zinciri Whole Foods Market Inc’i 13.7 milyar dolarla bünyesine kattı. Bu, şirketin sadece online perakendecilerle ilgilenmekle kalmadığı, aynı zamanda, başarılı taze ürün perakende markalarını kendi özel teknolojisini kullanarak çevrimiçi perakendecilere dönüştürme planları olduğu şeklinde yorumlanıyor. DÜNYA Executive’e konuşan bir perakende uzmanına göre, Amazon halihazırda Türk perakendecilerle temas halinde. Benzer bir şekilde daha geniş büyüme fırsatlarından yararlanmak için online perakende şirketleri dışında online tarafı o kadar güçlü olmayan bir zinciri de satın alabileceği söyleniyor.

Daha önce 2015’te Dubai merkezli özel sermaye şirketi Abraaj Capital Hepsiburada.com'un yüzde 25 hissesi karşılığında 100 milyon dolar ödemişti.

Yine geçtiğimiz günlerde Doğan Holding, online perakende şirketindeki hisseleri için bir satış planı olduğunu açıklamıştı. Doğuş Holding ve Güney Koreli SK Holdings ortak girişimi N11.com da, sektördeki bir başka önemli oyuncu. Migros ve Carrefoursa gibi geleneksel perakendecilerin de online varlığı söz konusu ve ürünleri internet üzerinden satılıp dağıtılıyor. Son zamanlarda Yıldız Holding'in indirimli perakende mağazası Şok da online hizmet vermeye başladı.

46 milyon internet kullanıcısı olan Türkiye’nin yüzde 58 ile gelişen pazarların altında, BRIC ülkelerinin üzerinde bir penetrasyon oranına sahip. TÜSİAD raporuna göre, e-ticaretin toplam hacmi 17.5 milyar TL olup, 2016 yılında toplam perakende içindeki payı yüzde 3.5 olarak gerçekleşti.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim