Alfa Romeo bu yıl vites büyütecek. Geçen seneki 60 bin adetlik satışını 3’e katlamak isteyen marka yeniden yapılanma kapsamında Maserati çizgisinde hareket edecek. Alfa Romeo ve Jeep Marka Direktörü Sinan Saip Bel, bu sene sektörde beklediği yüzde 15’lik daralmanın kendilerini etkilemeyeceğini ve hedeflerinin yüzde 10 satış artışı olduğunu söyledi.
2017’de Alfa Romeo’nun daha sofistike ve premium modellerle öne çıkacağını dile getiren Bel, bu kapsamda Alfa Romeo’nun Maserati’ye daha yakın konumlandırılacağının altını çizdi. Maserati’nin bir değişimin içerisine girdiğini ve 6 bin olan yıllık satış rakamlarının 40 bin seviyelerine geldiğini, buradan da 70 bin olan hedefe başarı ile gidildiğini belirten Bel, “Alfa Romeo’da da benzer bir atağa kalkılıyor. İtalya’da FCA grubu içindeki markalarda ciddi bir entegrasyona girişildi. Alfa Romeo’nun bu yeniden konumlanma ve doğru stratejilerle yıllık global 60 bin gibi adetlerden 180-200 bin adetlere yükselmesi bekleniyor. Giulia, Stelvio ve önümüzdeki yıllarda geliştirilecek ürünler vesilesiyle Alfa, 107. yılı olan 2017 itibarıyla duygulara çok daha fazla hitap eden bir marka olacak” dedi.
Alfa Romeo özelinde 2017 yılsonu satış hedeflerini yaklaşık 750 adet olarak belirlediklerini alktaran Bel sözlerine şöyle davam etti: “3 bin 250 adetlik bir satış hedefimiz var. Yeni modellerde satışlar ise bu yıl oldukça hareketli başladı. Fuarda sergilediğimiz otomobil fuardan hemen sonra alıcı buldu. İstanbul Autoshow’da sergilediğimiz Alfa Romeo Giulia Veloce modelinin de fuarda satışını gerçekleştirdik. Yine aynı şekilde 4C Spider’den de şu ana kadar 6 adet (4C Coupe ve Spider) satışı gerçekleştirdik. Yılın son çeyreğinde Türkiye’ye gelecek olan Stelvio modelinin satışlarımıza pozitif etki sağlayacağına inanıyoruz.”
Maserati Türkiye'de 'ilk'i hedefliyor
Fer Mas tarafındaki satışlara da değinen Bel, burada olumlu bir seyir izlediklerini, yeni bir bayilik yapılanması başlattıklarını söyledi. Sırada Bursa ve Antalya bayileri olduğunu dile getiren Bel, “Maserati’nin açılımı Ankara’da Birmot ile başladı. Bursa’da Mengerler ile işbirliği gerçekleştiriyoruz. Gaziantep, İskenderun, Samsun, Adana gibi şehirlerde ciddi müşterilerimiz var. Maserati’de satış adetleri olarak ise bu yıl Türkiye’de ilk kez 3 haneleri geçeceğiz” şeklinde konuştu.
"Bin kişiyi ağırlayıp, 100 araç satacağız"
Jeep tarafında geçen yıl oluşan boşluğun, Compass ile kapatılacağını belirten Bel, İstanbul’da Koç Korusu’nda oluşturdukları bir parkur ile Jeep’in satışlarını artırmayı hedefl ediklerini söyledi. Ormanlık alan içerisine yapılan ve gerçek bir sürüş hissi veren parkurda yıl sonuna kadar bin müşterinin ağırlanacağını ifade eden Bel, burada ağırlanan müşterilere 100 araç satmayı hedeflediklerini açıkladı.