Bir süre önce telefon ve tablet pazarındaki durgunluğa çare olarak görülen akıllı saatler, tüketicilerin ilgisini çekmeyi başaramadı. Kullanıcıların beklediği yetenekleri ve batarya ömrünü bir kol saatine sığdırabilecek teknolojinin henüz elde olmamasının bunda en büyük etken olduğu ifade ediliyor.
Apple her ne kadar akıllı kol saatinin ikinci sürümünü duyurmuş olsa da, ortaya çıkan rakamlara göre şirketin saat sevkiyatı %55 oranında azalmış. Ancak bu durumdan etkilenen tek marka Apple değil, Android Wear işletim sistemli saatlerin satışında da durum pek parlak değil.
Google büyük markaları Android Wear işletim sistemiyle donanmış saatler çıkarmaları konusunda çok teşvik etse de, zayıf giden satışlar cesaretlerini kırmış gibi görünüyor. Nitekim LG, Huawei ve Motorola gibi bu konuda geçmişte hayli girişken davranan büyük markalar, yakın zamanda yeni saat modeli çıkarmayı planlamıyor.
Bu markalar yeni saat modelleri çıkarmayacak, şimdilik ürün gamlarında olan modelleri satmakla yetinecek gibi görünüyorlar. Çok daha basit yapıda olan ve haliyle bataryası daha uzun dayanan fitness bilekliklerinin satışlarının ise şimdilik tatmin edici seviyede olduğu ifade ediliyor. Yakın zamanda bu durumun değişmesi beklenmiyor.