Rus enerji şirketi Lukoil'in Türkiye Üst Yöneticisi Arash Repac, AA muhabirine Lukoil'in Türkiye'deki yatırımları ve akaryakıt sektörüne ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Geçen yılın, tüm enerji sektörü için zor bir yıl olduğunu ifade eden Repac, buna rağmen Lukoil'in 2016'da satış hedeflerinin yanı sıra yeni istasyonlar açmak gibi hedeflerine de ulaştığını söyledi.
Repac, bu yıl da kaliteli hizmet ve ürünlerle yeni akaryakıt istasyonları açmak istediklerini belirterek, şöyle devam etti:
"Türkiye pazarında büyüyoruz. Burada perakende sektöründe 10 yılımızda iyi konumlandırılmış terminaller, rafineriler ve doğru yönetim kararlarıyla en büyük altıncı akaryakıt şirketi olduk. Benzin istasyonu sayımızla da 80 şirketin yer aldığı bir rekabet ortamında beşinci sıradayız. Türkiye'de toptan ticaretimizle ilgili olarak, 32'den fazla dağıtım şirketiyle başarılı bir şekilde çalışıyoruz. Türk yakıt pazarı Rusya ve Avrupa'dan oldukça farklı. Burada fiyat dalgalanmalarına hızla uyum sağlamalıyız. Öte yandan, Türk akaryakıt pazarı son derece rekabetçi bir yapıya sahip, bu bir artı değerdir. Çünkü bu şartlar bizi büyüme, hizmet kalitesini artırma ve yüksek ürün standartlarını koruma konusunda teşvik ediyor. Türkiye'yi umut vadeden bir pazar olarak görüyor ve rekabetçi konumumuzu sürdürmeyi planlıyoruz."
Dizelin yüzde 23'ü Lukoil'den
2015 verilerine göre Türkiye'de dizel yakıtın yüzde 23'ünü Lukoil'in tedarik ettiğini dile getiren Repac, bu verinin kendileri için önemli olduğunu söyledi.
Lukoil Eurasia Petrol AŞ ismiyle Türkiye'de faaliyet gösteren firmanın 2016'da cirosu yaklaşık 1,5 milyar dolar oldu. Akpet'in 2008'de tamamını satın alan şirket, bu yıl sonunda toplam satışını yüzde 10 artırmayı planlıyor.