Air France havayolu şirketinin Paris’ten İstanbul’a gerçekleştireceği seferleri önümüzdeki sezondan itibaren alt markası yapacak. Alt marka Joon’un Paris-İstanbul arasındaki ilk seferini 25 Mart 2018’de yapacağı öğrenildi.
Paris-Charles de Gaulle Havalimanı merkezli olarak kurulan 2018 yılı yaz mevsiminde uzun menzilli hatları da kapsamı altına alacak. Yeni markanın hedef kitlesi, 18-35 yaş aralığındaki, çalışan genç nesil olacak. Bu neslin en önde gelen özelliğinin internetle içli dışlı olması sebebiyle JOON markası da buna göre tasarlandı. Air France tarafından yapılan basın açıklamasında JOON markasının kendisine has ürün ve hizmetler sunacağı ve bir “düşük maliyetli havayolu” şirketi olmadığı özellikle vurgulandı.
Geçtiğimiz Mayıs ayında gerçekleştirilen yatırımcı gününde yapılan bir sunumda, JOON hakkında ayrıntılı bilgi verilmişti.
JOON markasının operasyonunun 2017/18 Kış Tarifesi ile birlikte başlaması ve 2020 yılına gelindiğinde, Air France’ın toplam uçuşlarının %10 oranındaki bölümünün JOON çatısı altında gerçekleştirilmesi hedefleniyor.
Air France, JOON sayesinde “milenyum nesli” gibi yeni yolcu segmentlerine ulaşıp, pazardaki mevcut düşük maliyetli taşıyıcılarla rekabete girişmeyi amaçlıyor.
JOON filosunda, 2018 yılı sonuna kadar 18 adet orta menzilli ve 2020 sonuna kadar da 10 adet uzun menzilli uçağın dahil edileceği belirtiliyor.
Bu uçaklar, “wet-lease” uygulaması şeklinde Air France’tan kiralanacak.