Türkiye'nin dijitalleşmede en büyük atılımı olan e-Devlet, geçtiğimiz aylarda sunduğu altüst soy bilgisi ve veraset sorgulama gibi hizmetleri ile isminden söz ettirmeyi başarmıştı. Yeniliklerine hız kesmeden devam eden e-Devlet, şimdi de adres taşıma hizmeti üzerinde çalışıyor.
e-Devlet'te başlatılan yeni çalışmaya göre; vatandaşlar taşınma sonrası kurum kurum dolaşmak yerine, cep telefonu veya bilgisayar üzerinden tüm abonelik işlemlerini, adres kayıt ve okul değişikliklerini yapabilecek.
Kamu ve özel sektörde belge talep edilmeden hızlı işlemler yapılması üzerine yoğunlaştıklarını belirten Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Haberleşme Genel Müdürü Ensar Kılıç konuyla ilgili; "Bir kurumun bir kişi ile ilgili veriyi doğrulayabilmesi için sistemlerin konuşması gerekiyor. Bu bizim ulusal e-Devlet stratejimizde eylem planlarımızdan bir tanesidir" ifadelerini kullandı.
Ensar Kılıç sözlerine; “Eğer bir yerden bir yere taşınacaksanız bunu bütünleşik hizmet olarak ele alacağız. e-Devlet’te tek bir ekran yapacağız. Bazı bilgiler otomatik olarak önünüze gelecek. Sisteme girdiğinizde eski adresiniz çıkacak, siz hangi adrese gitmek istiyorsanız onu girdiğiniz anda çocuğunuzun okulunu da aynı anda o ekran üzerinden taşıyacaksınız. Adres kaydını taşıyabileceğiniz gibi elektrik, su gibi tüm abonelik işlemlerini de buradan yapabileceksiniz. Yani bir yerden bir yere taşınırken nasıl bütün kayıtlarımızı alıp gidiyorsak hepsini tek ekran üzerinden yapacağız. Arka planda sistemler birbiriyle verinin doğruluğunu kontrol ederek bunu yapacak.” şeklinde devam etti.
Son olarak e-Devlet'e adres taşıma özelliğinin henüz ne zaman sunulacağının bilinmediğini belirtelim.