• BIST 9469.73
  • Altın 2952.122
  • Dolar 34.4839
  • Euro 36.1941
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 13 °C

'ABD'ye yönelik dijital reklam boykotu fırsata çevrilebilir'

'ABD'ye yönelik dijital reklam boykotu fırsata çevrilebilir'
Uluslararası Sosyal Medya Derneği Başkanı Said Ercan, "ABD merkezli medya kuruluşları ve şirketlere yönelik başlatılan dijital reklam boykotunun fırsata çevrilebileceğini düşünüyorum." dedi.

Uluslararası Sosyal Medya Derneği (USMED) Başkanı Said Ercan, "ABD merkezli medya kuruluşları ve şirketlere yönelik başlatılan dijital reklam boykotunun fırsata çevrilebileceğini düşünüyorum. Balkanlar, Ortadoğu, Türk Cumhuriyetleri gibi geniş bir coğrafyada etki alanı düşünüldüğünde, Türkiye'den oluşturulacak anlık mesajlaşma servisi, arama motoru ve sosyal medya platformunun ülkeye döviz getirici etkisi olacaktır." dedi.

Ercan, Türk firmalarının, ABD merkezli medya kuruluşları ile reklam şirketlerine ciddi miktarlarda ödeme yaptığını söyledi.

Türkiye'deki firmaların özellikle ABD merkezli medya kuruluşları ile sosyal medya platformlarına yıllık 3 ila 5 milyar dolar ödeme yaptığı aktaran Ercan, "ABD'ye geçen yılki 8,7 milyar dolarlık ihracatımız dikkate alındığında, bunun yarısı kadar tutarı bu ülkenin reklam şirketlerine bir karşılığı olmadan iade ediyoruz." şeklinde konuştu.

Bu tutarın 5 yıl içinde 50 milyar dolara yükselmesinin beklendiğini anlatan Ercan, reklam bütçesinin yurt dışına özellikle de ABD merkezli şirketlere gitmesinin engellenmesi için adım atılması gerektiğine kaydetti.

Ercan, Türkiye'de sosyal medya ve dijital reklam şirketleri için ciddi potansiyel olduğunu işaret ederek, bu alanda önemli isimlerin Türkiye’ye davet edilerek çok büyük bir platform kurulabileceğinin altını çizdi.

Türkiye'nin coğrafi konumunun sağladığı avantaja da değinen Ercan, "ABD merkezli medya kuruluşları ve şirketlere yönelik başlatılan dijital reklam boykotunun fırsata çevrilebileceğini düşünüyorum. Balkanlar, Ortadoğu, Türk Cumhuriyetleri gibi geniş bir coğrafyada etki alanı düşünüldüğünde, Türkiye'den oluşturulacak anlık mesajlaşma servisi, arama motoru ve sosyal medya platformunun ülkeye döviz getirici etkisi olacaktır." dedi.

Söz konusu şirketlerin reklam gelirleri karşılığı Türkiye'ye vergi ödemediğine de dikkati çeken Ercan, yerli reklam servislerinin hızlı şekilde aktif edilmesi gerektiğini vurguladı. Ercan, "Reklamı yapan Türk firması, reklamı gören Türk kullanıcı ama parayı başkası alıyor. Bunun önüne geçilmeli." ifadesini kullandı.

ABD hükümetinin Türkiye’ye yönelik ekonomik yaptırımlarına tepki olarak sosyal medya üzerinden başlatılan ve büyük destek gören "ABD’ye reklam verme" kampanyasına, THY ve Türk Telekom'un aralarında bulunduğu şirketler katılmıştı.

Türk Telekom Üst Yöneticisi Paul Doany, şirketin kampanyanın ilk katılımcılarından biri olduğunu hatırlatarak, Türkiye'nin ilk yüzde 100 yerli SSP (supply side platform–yayıncılar için reklam teknolojileri platformu) firması Admatic Grup ile anlaştıklarını duyurmuştu.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Benzine indirim geldi28 Nisan 2020 Salı 01:40
  • Akaryakıta zam yolda24 Nisan 2020 Cuma 08:53
  • Benzin ve motorine büyük indirim22 Nisan 2020 Çarşamba 09:11
  • Petrol piyasası çöktü21 Nisan 2020 Salı 01:53
  • Benzin fiyatlarına indirim geliyor21 Nisan 2020 Salı 01:16
  • E-Ticaret yüzde 200 arttı20 Nisan 2020 Pazartesi 10:02
  • Araçtan inmeden BP Taşıtmatik ile akaryakıt temini17 Nisan 2020 Cuma 20:14
  • Mazota indirim geldi.. Gece yarısı ikisi de zamlanacak17 Nisan 2020 Cuma 14:16
  • Sabiha Gökçen’in terminal yatırımı bir yıl ertelendi09 Nisan 2020 Perşembe 06:30
  • Motorine 15 kuruş zam08 Nisan 2020 Çarşamba 20:16
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim