UND Başkanı Çetin Nuhoğlu, ülkede ve bölgede yaşanan sorunlar nedeniyle sektörün zor günler geçirdiğini dile getirerek, “40 yıldır görmediğimiz, ölçemediğimiz, somut adımlar atamadığımız bir dönemdeyiz. 60 bin aracımızın 40 bini atıl vaziyette, maliyet altına çalışıyor” dedi.
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) geleneksel İstanbul iftar yemeği geçtiğimiz hafta Yeşilköy’deki WOW İstanbul Otel'de gerçekleştirildi. İstanbul Ulaştırma Bölge Müdürü Cem Murat Yıldırım, IRU İstanbul Daimi Temsilci Vekili Adrian Albu başta olmak üzere kamu sivil toplum kuruluşları ve UND üyesi firma temsilcilerinden oluşan yaklaşık bin kişinin katıldığı iftar yemeği, “IRU Onur Nişanı Ödülü” ve “UND-IRU Yılın Sürücüsü” ödül törenlerine de sahne oldu.
'40 bin araç atıl vaziyette'
UND Başkanı Çetin Nuhoğlu gecede yaptığı konuşmasında “Son iki yıldır art arda süren seçimler, yaşadığımız bölgesel problemler, özellikle Doğu, Kuzey ve Güneyimizde olumsuz durumlar yaşandı. UND olarak; 30 yıldır aramızda olanlar hatırlarlar ki sektör her dönemde her zorlukta yan yana gelmeyi bilmiştir. Her dönemde, ‘Nasıl daha iyi yapabilirim’in hesabını yapmıştır. Ama bu dönemde açık söyleyeyim: son 40 yıldır sektörün içindeyim. 40 yıldır görmediğimiz, ölçemediğimiz, somut adımlar atamadığımız bir dönemdeyiz. 60 bin aracımızın 40 bini atıl vaziyette, maliyet altına çalışmaktadır. Bütün Doğu, Kuzey, Rusya, Irak, Suriye dahil Azerbaycan’dan Kazakistan’a kadar tüm bölgelerimizde o bölgelere taşıyan arkadaşlarımız gerçekten zor durumda” dedi.
‘Yeni hükümet umutlandırıyor’
“Hükümetimizin reform paketleri ve hepsinden öte ortaya konan yeniden yapılanma, taşımacılıktan lojistiğe dönüş eylem planları bize umut veriyor” diyen Nuhoğlu, “Kasım’da yeni hükümetin oluşması, 64. hükümetin açıkladığı projeleri 65. hükümetin de sahiplenmesi bizi ümitlendiriyor. 2019’a kadar bizi çok iyi tanıyan bir başbakanımız var. Aynı çatı altında bürokrat olarak çalışan bakanımız var. Gümrük Bakanımız bizim için bir şans. Bu yüzden ümitliyiz. En kötü dönemleri atlattık. İnanıyorum artık çok daha iyi yerlere geleceğiz. Bundan sonra sektör olarak inanıyorum ki çok daha iyi yerlere geleceğiz. Çünkü altyapımız hazır, çok ciddi birikimlerimiz var, önemli tecrübelerimiz var ve de işimizi seviyoruz ve işimize sahibiz. İş süreçlerine bu kadar hakim başka bir sektör yoktur. Kamyonculuğu da bilir, mal indirmeyi de bilir, TIR kullanmayı da bilir, iş rekabetinin modelini de bilir, yönetimi de bilir, bürokrasiyi de bilir. Bu kadar içselleştirilmiş bu yapı, emin olun önümüzdeki iki yıl içinde bu yaşadıklarımız geride kalacak ve aydınlığa kavuşacağız ” şeklinde konuştu.
Türkiye’nin birçok yerinden özellikle Güney bölgesinden meslektaşlarının arayarak yaşadıkları zorlukları dile getirdiğini ifade eden Nuhoğlu, “Yaşadıkları zorluklardan bahsediyorlar. Bugün genişletilmiş yönetim kurulu toplantımızda da ifade ettiğim gibi yapacak bir tek şey var. Şahsen 40 yıldır sanayiciyim, üreticiyim hayatımda hiçbir zaman bu kadar fazla çalışmadım. İşimi, gücümü bıraktım sabahın 6:30’dan akşam 9’a kadar tek tek ne yapabiliriz, neyi daha iyi yapabiliriz, hangi giderimizi kontrol edebiliriz; bunun peşindeyiz. Bugün söylenebilecek tek şey, hiçbir yerden bir şey beklemeden zaten yönetim kurulu olarak var gücümüzle çalışıyoruz, daha iyi ne yapabiliriz ona odaklanmalıyız” dedi. UND tarafından düzenlenen ödül töreninde 8 firmadan toplam 42 sürücüye onur nişanları, UND Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu tarafından verildi. IRU Onur Nişanı kazanan sürücüler arasında seçilen Yılın Profesyonel Sürücüsü ise Metin Akdurak Beynelmilel Nakliyat şirketinden Selahattin Türkkan oldu. Türkkan’a, 2 bin 500 TL değerindeki “Yılın Profesyonel Sürücüsü” ödülü TOBB Başkan Yardımcısı Halim Mete, İstanbul Ulaştırma Bölge Müdürü Cem Murat Yıldırım ve UND Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu tarafından takdim edildi.
Rusya ile eskisinden iyi olacak
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ile yaptığı telefon görüşmesini nakliye sektörü açısından değerlendiren Çetin Nuhoğlu, şöyle konuştu: “Nakliyeciler olarak Rusya ile olan son gelişmelere çok sevindik. Bir belirsizlik vardı. Alternatif güzergahlar üzerinden yeni hatlar oluşturuluyordu. Ama yıllardır sektörün alıştığı ve kullandığı bir hat var. Hem direkt Rusya hem de Rusya üzerinden Kazakistan taşımalar vardı. Bunun olması iki ülke için de çok ciddi ivme sağlayacak. Uçak düşme olayından önce de bizim Rusya ile nakliyede yaşadığımız sıkıntılar vardı. Eminim ki o defter de yeniden açılacak. Kota ve geçiş belgesi sorunlarında yeni bir sayfa açılabileceğine inanıyoruz. Bu dönemin eski sorunların çözümü açısından ciddi avantaj sağlayacağına ininıyorum. Biz de UND olarak hemen harekete geçiyoruz. Rusya’daki nakliye örgütleriyle temasa geçeceğiz. Bu konuda yaşanan sıkıntıların bir daha yaşanmaması konusunda ayrıca, kota ve geçiş belgesi sorunlarının çözümü konusunda hemen temasa geçeceğiz." Rusya’ya Türkiye’den yıllık 36 bin TIR seferi yapılıyor. Rusya üzerinden Orta Asya ülkelerine ise yıllık yaklaşık 8 bin taşıma yapılıyor.