Yeni güzergahta günün her saati taşıma yapılabileceğini söyleyen Batu International Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, bu durumun sefer sayılarını, dolayısıyla da ihracatı attıracağını, hızlandıracağını dile getirdi.
27 ay gibi rekor bir sürede tamamlanan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün açılmasıyla birlikte ağır vasıtaların bu güzergâhı kullanması da zorunlu hale geldi. Önceleri Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nü kullanmak zorunda olan ve İstanbul içinde belirli saatlerde geçmesi gereken tır ve kamyonlar, artık yeni güzergahı, yürüme yasağı olmadan, günün her saati kullanabilecek.
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Batu International Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, yürüme yasaklarının ortadan kalkmasının lojistik sektörü için büyük bir avantaj olduğunu dile getirdi.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün Avrupa'dan Asya'ya yapılan ticaret amaçlı transit geçişleri artıracağını savunan Taner Ankara, aynı zamanda ağır vasıtaların şehir içi trafiğine girmemesiyle birlikte, trafik yoğunluğunun ve dur-kalk maliyetlerinin de azalacağını belirtti.
"Lojistik sektörünün trafikte kaybettiği yakıt ve zamanın değeri yaklaşık 3 milyar Euro tutarında" diyen Taner Ankara, sektör olarak önlerini görebileceklerini, teslimatların zamanında yapılabilmesinin mümkün hale geleceğinin altını çizdi.