ING Bank'tan yapılan açıklamaya göre, müşterilerine her zaman, her yerden, kolay ve zahmetsiz hizmet sunabilmek hedefiyle faaliyet gösteren ING Bank, konsolide finansal sonuçlara göre istikrarlı büyümesini 2018 yılında da sürdürdü.
Bankanın, 2018 yılında konsolide aktif toplamı 68,4 milyar TL, vergi öncesi karı ise 1,5 milyar TL olarak gerçekleşti. Konsolide öz kaynakları 7,7 milyar TL’ye ulaşan bankanın, konsolide sermaye yeterlilik oranı ise yüzde 21,11 oldu.
Türkiye’nin en büyük 8’inci özel bankası olarak büyüme yolculuğuna devam eden ING Bank’ın öz kaynak karlılığı yüzde 16 olarak gerçekleşti. Bankanın geniş tabanlı ve küçük tasarrufları kapsayan mevduat hacmi toplamı ise 31 Aralık 2018 tarihi itibarıyla 32,3 milyar TL oldu. ING Bank, 2018 yılında 1 milyar 140 milyon 634 bin TL konsolide net kar elde etti.
Açıklamada görüşlerine yer verilen ING Bank Türkiye Genel Müdürü Pınar Abay, hem küresel hem de yerel bazda yaşanan dalgalanmalara rağmen 2018 yılını başarılı bir performansla tamamladıklarını belirterek, “İş ortamının değişimine zamanında ve doğru hazırlanabilme yetkinliğimiz ve iş süreçlerinde gerçekleştirdiğimiz başarılı uygulamalar, 2018 yılında bankamızın rekabet üstünlüklerini güçlendiren faktörler oldu.” değerlendirmesinde bulundu.
Türkiye’ye olan inançlarıyla 2018’de ekonomiye destek olmaya devam ettiklerini dile getiren Abay, ING Bank’ın müşterilerine sunduğu toplam krediler hacminin 31 Aralık 2018 tarihi itibarıyla 47,2 milyar TL seviyesine ulaştığını kaydetti.
Abay, aynı zamanda, Temmuz 2018’de yüzde 113 oranında yenilenen sendikasyon kredisiyle yaklaşık 625 milyon dolar tutarında fonlama sağlandığını, bu fonun da yine Türkiye ekonomisine katkı çerçevesinde dış ticaret finansmanına aktarıldığını bildirdi.
Yeni nesil bankacılığın gereği olarak dijitalleşme yolunda adım atmaya devam ettiklerini belirten Abay, “Geçen yıl inovatif ürün ve hizmetlerimizi hayata geçirmeye devam ettik. Bir yandan yenilikçi kanallara odaklanmayı sürdürürken, bir yandan da yeni nesil bankacılık vizyonumuzu şubelerimize taşıdık. Bu kapsamda şubelerimizi yeniden tasarlıyor, dijital bankacılığın her anlamda işleyişe dâhil edildiği müşteri odaklı bir tasarım ve kurguya sahip ortamlar haline getiriyoruz.” ifadelerini kullandı.
Abay, yeni şube konseptinin de desteklediği dijitalleşme yatırımlarının müşterilerde karşılık da bulduğunu memnuniyetle gördüklerini aktararak, aralık sonu itibarıyla dijital kanalları kullanan toplam aktif müşteriler içindeki mobil bankacılık müşteri payının yüzde 95’e ulaştığını kaydetti. Abay, söz konusu dönemde tüm kredilerin adet bazında yüzde 87’sini, hacim bazında ise yüzde 67’sini şube dışı kanallardan kullandırdıklarını bildirdi.
2018’de geliştirdikleri yapay zeka ve doğal dil işleme teknolojisi destekli chatbotları INGo’yu da hayata geçirdiklerini kaydeden Abay, “2018’de hizmet vermeye başlayan INGo ile kullanıcılarımızın bankacılıkla ilgili tüm sorularını yazışarak çözümleyebilmesi hedeflendi. 2018 içerisinde INGo ile 478 bin tekil konuşma gerçekleştirildi.” ifadelerini kullandı.
Abay, yenilikçi bakış açılarıyla ING Bank KOBİ Bankacılığı’nda da başarılı bir yıl geçirdiklerini belirterek, "KOBİ’lerin sürdürülebilirliği ile rekabetçiliği noktasında çözüm ortakları olarak yanlarında olmayı sürdürdük.” değerlendirmesinde bulundu.
KOBİ’lere yönelik ürün ve hizmetlerde robot teknolojilerinin de dahil olduğu yeni nesil teknolojilerin kullanımıyla operasyon süreçlerini hatasız, hızlı ve yüksek verimle sonuçlandırdıklarını aktaran Abay, şunları kaydetti: “POS’un tek ücreti olmasını isteyen iş yerlerine yönelik Tek Fiyat POS’u hayata geçirdik.
Ayrıca ING KOBİ Hızlı Kredi sektöre yeni bir soluk getirdik. Böylece, esnaf ve işletme sahiplerini evrak toplama ve bankaya gitme zahmetinden kurtararak ihtiyaç duydukları nakit desteğe cepten veya webden kolayca başvurmalarını sağladık. 2018 yılında elde ettiğimiz başarılar için tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. 2019’un da başarılarımızı artırarak sürdüreceğimiz bir yıl olacağına inanıyorum.”