Yerel makamların yaptığı açıklamaya göre, 2017’de batıya giden toplam 2.226 uluslararası kargo treni, Kuzey Çin'in Xinjiang Uygur Özerk Bölgesi'nden geçti. Urumçi Gümrüğü’ne göre geçen tren sayısında yıllık yüzde 18.6'lık bir artış kaydedildi.
Geçen yıl 16 milyar doların üzerinde 1.16 milyon ton kargo taşınmıştı. Gümrük bürosuna göre, bu trenlerin yaklaşık yüzde 90'ı Çin ile Avrupa arasında taşımacılık yaptı.
Xinjiang Xintie Uluslararası Lojistik Şirketi Genel Müdür Yardımcısı Nan Jun “Günlük ihtiyaç malzemeleri ve giysilerden mekanik ekipmanlara ve elektronik bileşenlere kadar 200'den fazla ürün 19 farklı güzergahtan Orta Asya ve Avrupa’nın 17 ülkesindeki 24 şehre ulaştı” dedi.
Çin'in diğer bölgelerinden gelip Batıya giden yük trenleri, Orta Asya'da veya Avrupa'daki destinasyonlarına ulaşmak için Horgos veya Alataw Geçidi yoluyla ülkeden çıkmadan önce Xinjiang'ın başkenti olan Urumçi'de duruyorlar. Geçtiğimiz yıl, Çin-Avrupa hatunda taşımacılık yapan trenlerinin yüzde 70'i Xinjiang üzerinden Çin’i terk etti.
Bölgesel Ekonomi Ve Bilgi Komisyonu Müdür Yardımcısı Peng Ji. “Yıllarca süren bir iktisadi gelişme sürecinden sonra Çin-Avrupa hattındaki trenleri için Xinjiang uluslararası bir lojistik merkezi haline geldi” dedi. Xinjiang’ın lojistik bir merkez haline gelmesi bölge ekonomisinin de hızla büyümesine neden olurken bölge insanlarının da zenginleşmesini sağlıyor.