Platin Dergisi, Ipsos ile birlikte uluslararası ticarette Türkiye'ye en çok katkı sağlayan 100 firmaya ödül verdi.
Türk Telekom ana sponsorluğunda DEİK ve Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı'nın katkılarıyla Türkiye'nin 100 şirketini açıkladığı gecede konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, "500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmak, dünya dış ticaretinden yüzde 1,5 pay alabilmek için marka yaratmamız gerekiyor." dedi.
Büyükekşi, 2016 yılının ihracat açısından zor bir yıl olduğunu belirterek, "Türkiye'nin ihracatında hemen hemen bir düşüş söz konusu olmadı. Rusya'dan, Çin'den, İngiltere'den baktığımızda birçok ülkenin ihracatı düştü ve uluslararası dış ticaret rakamları yaklaşık 16,5 trilyon dolardan 16 trilyon dolara geriledi." şeklinde konuştu.
Türkiye'nin dünya dış ticaretinden aldığı payı yüzde 9'lara çıkardıklarını belirten Büyükekşi, "İhracatçılar olarak, 2017 yılını atılım yılı olarak ilan ettik." açıklamasında bulundu.
"Türkiye'ye yaptığımız yatırım miktarı 26 milyar lira"
Türk Telekom markası adı altında faaliyet gösteren TTNET'in Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Dursun ise bilgi ve iletişim sektörünün ekonomik kalkınma anlamında ülkelerin gelişiminde çok hayati bir rol oynadığını belirterek, "2005 yılından bu yana hizmetlerimizi devam ettirmek için, ülkemize yaptığımız yatırım miktarı 26 milyar lira." dedi.